کیملیک چیست؟ (kimlik) - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

کیملیک چیست؟ (kimlik)

blank

کیملیک چیست؟ (kimlik)

کیمیلیک کارت همچون کارت ملی، مدرکی است که هویت یک شخص را نشان می دهد. صدور و توزیع ( kimlik ) کارت در زمان امپراتوری عثمانی (ترکیه کنونی) دوره عبدالحمید از وزارت كشور آغاز شد. و در طول مدت تا به اکنون این روند شامل تغییرات بسیاری شده است.

صدور کارت شناسایی برای خارجیان در ترکیه

دولت ترکیه برای قانومند کردن اقامت برای افرادی که قصد دارند به شکل غیر از پاسپورت به ترکیه سفر و درخواست اقامت کنند کارت شناسایی صادر میکند، کارتهای اقامتی که توسط ترکیه برای خارجیان صادر میشود به معنی کارت شهروندی نمیباشد و صرفا دولت با صادر کردن این کارت به شهروندان خارجی که قصد اقامت در این کشور به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت را دارند هویت میبخشد و دارندگان این کارت صاحب یک کد ملی در ترکیه میشوند که میتوانند طبق اختیاراتی که قانون اساسی قبلا برای آنها معین کرده است از مزایای این کارت بهره مند شوند.

کارت اقامت مخصوص خارجیان در سری جدید در بخش رو شامل تصویر شما در سمت راست , شماره (مخصوص خارجیان) که با عدد ۹۹ معمولا شروع میشود و دیگر موارد مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت و شماره سریال کارت میباشد. این کارت در بخش پشت شامل نوع اقامت دریافتی، تاریخ صدور اقامت، تاریخ مجاز بودن اقامت و تاریخ انقضاء اقامت و شهری که در آنجا اقامت را برای اولین بار درخواست داده اید میباشد.

در هنگام مفقود شدن کیملیک چه باید کرد؟

به هر دلیلی کارت کیملیک شما مفقود شد باید آن را از طریق مراجعه زیر گزارش و نسبت به درخواست کیملیک المثنی اقدام نمائید .

کیملیک

۱-مراجعه به اداره پلیس برای اعلام مفقودی

در اولین وهله پی بردن به گم شدن یا دزدیده شدن کیملیک ، به اداره پلیس منطقه بروید و گزارشی مبنی بر دزدیده شدن کیملیک را به پلیس بدهید . توصیه میشود فردی که کیملیک خود را گم کرده ترجیحا ازبیان کلمه مفقود شدن و یا گم کردن در اداره پلیس خودداری نمایید. پلیس گزارش مفقودی کیملیک شما را صرفا در حالتی اعلام مینماید که شما لفظ دزدی استفاده نمائید. از برای گرفتن کار کیملیک المثنی گم کردن.

۲_دریافت برگه نفوس (nufus belgesi)

برگه اقامتگاه . هر منطقه دارای یک اداره نفوس میباشد که با مراجعه به آن برگه ای مبنی بر اینکه در این محله سکونت دارید به شما داده می‌شود به این برگه، برگه اقامتگاه گفته می‌شود. این برگه را می‌توانید با ارائه اصل کیملیک سند خانه، اجاره خانه یا قبض گاز، برق و یا آب که بنام شما می باشید بگیرید. در صورتی آدرس شما در اداره نفوس ثبت نشده است میبایست به آنجا مراجعه نمائید و در صورتی که قبلا این برگه را دریافت کرده ائید میتوانید آن را همراه داشته باشید .

۳-رفتن به اداره گوچ (اداره مهاجرت)

مرحله ی بعد مراجعه به اداره گوچ (اداره مهاجرت) میباشد . قبل از رفتن یک قطعه عکس (برای کیملیک) , کپی پاسپورت , کپی کیملیک قبلی در صورت وجود , گزارش پلیس و برگه نفوس را آماده نمائید و سپس با مراجعه به اداره گوچ  نسبت به درخواست کیملیک المثنی اقدام نمائید . در صورتی که مدارک شما کامل باشد باید هزینه ۸۰ دلار امریکا و ۷۲ لیر ترکیه را در بانک پرداخت و سپس مجدد به متصدی تحویل دهید.

  • دریافت کارت اقامت جدید از طریق پست (PTT)4-
    بعد از تحویل مدارک حدودا ۱ماه زمان خواهد برد تا کارت به پست تحویل داده شود
  • پیامک تحویل کارت به پست از طریق اداره گوچ برای شما ارسال خواهد شد

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

blank
آب و هوای ترکیه در فصول مختلف سال
blank
معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
blank
فهرست