کارت آبی اتحادیه اروپا - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

 کارت آبی اتحادیه اروپا

بدون دیدگاه
 کارت آبی اتحادیه اروپا

 کارت آبی اتحادیه اروپا

بلو کارت

کارت آبی اتحادیه اروپا چیست؟

کارت های آبی اتحادیه اروپا توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اتباع کشورهای ثالث صادر می شود. دارنده کارت آبی‌اتحادیه اروپا به منظور اشتغال زایی مستحق اقامت در اتحادیه اروپا است.

کارت آبی‌اتحادیه اروپا مجوز اصلی اقامت فارغ التحصیلان دانشگاهی از خارج از کشور است. این روشی ساده و غیر اداری است که برای اتباع کشورهای ثالث مشتاق استفاده از استعدادهای خود در آلمان است.

در مشاغلی که جای خالی شغل برای مثال پزشکان ، مهندسان ، دانشمندان علوم طبیعی ، ریاضیدانان و متخصصان IT نمی توانند پر شوند به دلیل کمبود نیروهای واجد شرایط متقاضیان نیاز به پیشنهاد شغلی با درآمد ناخالص سالانه فقط 43،056 یورو (2020) دارند.

کارت آبی اتحادیه‌اروپا امتیازات ویژه ای را به مهاجران و خانواده های آنها ارائه می دهد. چشم انداز اخذ وضعیت اقامت دائم در مراحل اولیه ، متقاضیان احتمالی را برای برنامه ریزی آینده بلند مدت خود در آلمان ترغیب می کند. پس از 33 ماه اقامت ، دارندگان کارت آبی واجد شرایط اجازه تسویه هستند. به کسانی که ثابت می کنند مهارت زبان آلمانی خوبی دارند ، ممکن است پس از 21 ماه اجازه تسویه داده شود.

کارت آبی اتحادیه اروپا را فقط در آلمان می توانید از دفاتر خارجی دریافت کنید. برای اتباع کشور های سوم که واجد شرایط کارت آبی اتحادیه اروپا هستند و برای ورود به آلمان نیاز به ویزا دارند ، ویزای ملی به منظور اشتغال شغلی صادر می شود. پس از ورود به آلمان ، دفتر خارجی محلی آنها کارت آبی اتحادیه‌اروپا را برای آنها صادر می کند.

 کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی اتحادیه اروپا چه فرصت هایی را ارائه می دهد؟

کارت آبی اتحادیه اروپا برای مدت قرارداد کار شما شامل 3 ماه اضافی صادر می شود و محدود به یک دوره 4 ساله است. در صورت انجام برخی از الزامات ، امکان تمدید وجود دارد. اداره امور خارجه آلمان محلی شما باید هرگونه تغییر شغل در دو سال اول استخدام را تأیید کند.

پس از 33 ماه ، دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا می توانند اجازه تسویه بگیرند. در برخی موارد ، اجازه تسویه پس از 21 ماه قابل صدور است. برای این منظور ، شما باید توانایی اثبات مهارتهای زبانی مورد نیاز حداقل در سطح B1 را مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبانها ارائه دهید.

آیا می خواهید با خانواده در آلمان زندگی کنید؟

این برای دارندگان کارت آبی اتحادیه‌اروپا امکان پذیر است. همه مواردی که باید به خاطر داشته باشید ، علاوه بر الزامات قابل اجرا ، در بخش پیوستن به خانواده یافت می شود.

کمیسیون از توافق امروز پارلمان اروپا و شورا در مورد قوانین جدیدی برای ورود و اقامت کارگران بسیار ماهر از خارج از اتحادیه اروپا تحت دستورالعمل اصلاح شده کارت آبی ، استقبال می کند. این طرح جدید قوانین کارآمدی را برای جذب کارگران با مهارت بالا به اتحادیه اروپا ، شامل شرایط پذیرش انعطاف پذیرتر ، حقوق بیشتر و امکان جابجایی و کار راحت تر بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، معرفی خواهد کرد. توافق در مورد کارت آبی تجدید نظر شده یکی از اهداف اصلی پیمان جدید مهاجرت و پناهندگی است.

بلوکارت به پایداری رشد اقتصادی ، پاسخگویی به نیازهای بازار کار و افزایش بهره وری کمک می کند تا اتحادیه اروپا از این همه گیری قوی تر بیرون بیاید.

جذب مهارت ها و استعدادهای جدید

اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای در رقابت جهانی استعدادیابی با مقصد دیگر رقابت می کند. در حالی که کشورهای عضو وظیفه تصمیم گیری در مورد تعداد افرادی را که برای کار خود پذیرش می کنند دارند ، اما یک چارچوب بهبود یافته در سطح اتحادیه‌اروپا ، کشورهای عضو و مشاغل را در بهترین موقعیت ممکن برای جذب استعدادهای مورد نیاز خود قرار می دهد. طرح جدید تغییرات زیر را ایجاد می کند:

شرایط انعطاف پذیر:

برای دریافت صلاحیت دریافت کارت آبی اتحادیه‌روپا ، آستانه حقوق به 1 تا 1.6 برابر متوسط ​​حقوق ناخالص سالانه کاهش می یابد ، و این باعث می شود افراد بیشتری بتوانند آن را دریافت کنند. حداقل مدت قرارداد کار نیز به 6 ماه کاهش می یابد.

صلاحیت ها و معادل سازی مهارت ها:

قوانین جدید شناخت مهارت های حرفه ای را برای مشاغل در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تسهیل می کند. متقاضیانی که دارای تجربه حرفه ای معادل مدرک آموزش عالی در برخی از بخشهای خاص هستند نیز واجد شرایط درخواست خواهند بود.

انعطاف پذیری بیشتر برای تغییر موقعیت یا کارفرما:

در طول 12 ماه اول ، دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا در صورت تمایل به تغییر موقعیت یا کارفرما ، فقط نیاز به یک آزمایش جدید بازار کار دارند. تنها پس از این مدت ، دارندگان کارت آبی اتحادیه‌اروپا ممکن است موظف به اطلاع از تغییر وضعیت خود به مقامات ملی مربوطه باشند.

گرفتن بلو کارت

الحاق خانواده:

برای جذب و نگهداری کارگران بسیار ماهر از خارج از اتحادیه اروپا ، اعضای خانواده دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا می توانند آنها را همراهی کرده و به بازار کار اتحادیه اروپا دسترسی پیدا کنند.

تحرک درون اتحادیه اروپا:

دارندگان کارت آبی اتحادیه‌اروپا و اعضای خانواده آنها می توانند پس از 12 ماه اشتغال در کشور عضو اول ، بر اساس قوانین تحرک ساده به کشور عضو دوم بروند. مدت زمان کار در کشورهای مختلف عضو نیز در نظر گرفته خواهد شد ، دسترسی آسان تر به وضعیت اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا را تسهیل می کند.

موسسه حقوقی دادآور نسیم مهر با نام های دادینلی و ترکیه ویت آس نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه ،کانادا ، انگلیس و… در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (بلو کارت – کارت آبی اتحادیه اروپا) همراهی می کنند مهاجرت آسان به آلمان با  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به المان روی لینک زیر کلیک کنید.

مهاجرت به کانادابرای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به آلمان و اقامت ارزان آلمان هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

خرید خانه در قبرس
خرید ملک در قبرس
صفر تا صد اقامت اوکراین
صفر تا صد اقامت اوکراین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست