مهاجرت کاری به آلمان | موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

مهاجرت کاری به کشور آلمان

جاب آفر در آلمان

یکی از بهترین روشهای مهاجرت به کشور آلمان است. جاب آفر دارای شرایط و قوانینی است که به آن اشاره می نماییم:

  • کارفرمایی که در آلمان مستقر است باید آگهی استخدامی را منتشر نماید.
  • آگهی استخدام شامل 6 آگهی است.
  • 3 آگهی در آلمان منتشر می شود و 3 آگهی در کشورهای محدوده شنگن.
  • پس از بررسی و اخذ دعوتنامه کار، فرد به کشور آلمان به عنوان «جاب افر» مهاجرت می نماید.

امتیاز ویزای جاب آفر این است که با اخذ این ویزا تمامی خانواده که تحت سرپرستی شما می باند نز با شما مهاجرت خواهند نمود و حتی از حق کار کردن در آلمان نیز برخوردارند حتی اگر با زبان آلمانی آشنایی نداشته باشند. . البته این ویزا دارای مدت 4 ساله است. باید به این نکته نیز توجه داشت چنانچه مدت قراردادهمکاری شما با شرکت آلمانی کم تر 4 سال باشد مدت اعتبار ویزا  تا زمان قرارداد خواهد بود.

برخی از مشاغل اهمیت ویزه ای در آلمان دارند و لذا گرفتن جاب آفر برای آنها آسان تر از سایر رشته ها است. تمامی رشته های مهندسی و پرستاری از این مزیت برخوردارند. لز جمله نکات مهم در اخذ این ویزا تسلط فرد به زبان انگلیسی و آلمانی و احراز علاقه فرد به کشور آلمان است.

مهاجرت کاری به آلمان

مدت اخذ جاب آفر در سفارت آلمان

بر خلاف ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار که افراد مدت زیادی در صف سفارت می مانند تا به درخواست آنها رسیدگی شود، پروسه زمانی در نظر گرفته شده برای اخذ جاب آفر در سفارت آلمان حدود یک الی سه ماه است. هر چند این مدت قطعی نیست و بسته به میزان درخواستهای مطروحه در سفارت آلمان متغیر است و می تواند بیشتر یا کم تر شود. فرد متقاضی جاب آفر به سفارت المان مراجعه می نماید و مدارکش مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن به مدت یک الی سه ماه بعد به فرد متقاضی اطلاع داده می شود تا برای اخذ ویزا به سفارت مراجعه نماید.

فهرست