مهاجرت به انگلستان موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

بررسی کشور انگلیس از نظر تحصیلی

شهریه دانشگاه ها در انگلیس به دو رشته علوم انسانی و اجتماعی و علوم آزمایشگاهی قابل تقسیم بندی است. شهریه در رشته های مرتبط با علوم اجتماعی و علوم انسانی بسیار کم؛ اما در مقابل هزینه در رشته های علوم آزمایشگاهی بسیار هنگفت است. سایر رشته ها نیز هزینه ای متوسط دارند. متوسط هزینه تحصیل در انگلستان حدود 23،000 پوند است. یکی از امتیازهای رایج در دانشگاه های این کشور نسبت به سایر کشورها این است که برای گذران دوران تحصیلی هزینه های کمتری را در نظر می گیرد. مثلاً به رغم اینکه در اکثر کشورهای دنیا دوران کارشناسی معمولاً 4 سال به طول می انجامد، اما در کشور انگلیس این مدت به 3 سال تقلیل یافته است. از اینروست که جاذبه بیشتری برای متقاضیان تحصیل ایجاد می کند؛ چرا که فرد در فضای معتبری و در مدت زمان کوتاه تری نسبت به گروه سنی خود به مطالعه در یک رشته می پردازد و با دانش فراوان و در عین حال کاربردی وارد فضای کسب و کار می گردد.

به منظور اقامت دانشجویان در انگلیس دو گزینه پیش روی دانشجویان قرار دارد. دانشجویان مهاجر در کشور انگلیس می توانند در سِلف یا سالنهای پذیرایی درنظر گرفته شده اقامت داشته باشند و یا یک آپارتمان مشترک را با دیگری برای اقامت برگزینند.

هزینه اقامت در یک آپارتمان با توجه به نوع سلیقه دانشجویی از 300 تا 4000 پوند متفاوت است. اما در مورد سایر هزینه های زندگی از قبیل هزینه غذا و … به نظر می رسد کشور انگلیس کشوری با هزینه های بالا و گران قیمت باشد و از این جهت، مهاجرین را در مهاجرت به این کشور با تردید رو به رو می کند.

در جدول زیر قیمت خوراکی های پر مصرف در انگلستان نشان داده شده است:

نوع ماده غذایی قیمت
یک قرص نان 80 سنت
یک کیلو برنج 2 پوند
یک کیلو گوشت 3 پوند
6 عدد تخم مرغ 1.5 پوند
یک کیلو سیب زمینی 90 سنت

 

 

البته هزینه های تحصیلی و خرید کتاب و هزینه وعده های غذایی در بیرون را نیز باید محاسبه کرد. هزینه هر وعده غذایی در بیرون از 17 تا 40 پوند متغیر است.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

هزینه دانشگاه در لندن بسته به دانشگاه و دوره ای که برای تحصیل انتخاب می کنید و همچنین کشوری که تبعه آن هستید متفاوت است. منظور از شهریه در دانشگاه های کشور انگلیس، هزینه ای است که دانشگاه ها برای پوشش تحصیل شما دریافت می کنند. این هزینه می تواند بین دانشگاه ها و رشته ای که انتخای می کنید متفاوت باشد.

هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه، دوره و سطح تحصیلات انتخابی شما (کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی) و همچنین کشئر خود می تواند تفاوت قابل توجهی داشته باشد. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا همان شهریه دانشجویان انگلیس را می پردازند. بسته به دوره و دانشگاهی که انتخاب می کنید ممکن است شهریه سالانه 10000 پوند داشته باشید. قیمت دوره های پرطرفدار در دانشگاه های عالی رتبه بالاتر خواهد بود.

blank

هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی

هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی:

شهریه دوره های کارشناسی بسته به دانشگاه و موضوع انتخابی شما متفاوت است. دوره ها معمولا به سه دسته تقسیم می شوند:

1- دوره های مبتنی بر کلاس:

اصولا در کلاس تدریس می شود. شهریه این دوره ها تقریبا از 10000 ال 16000 پوند در سال است.

2- دوره های آزمایشگاهی:

در کلاسها و آزمایشگاه ها تدریس میشوند. شهریه این دوره ها از 12000 تا 26000 پوند در سال است.

3- دوره های بالینی:

در کلاسها، آزمایشگاهها و محیط های بالینی مانند بیمارستانها تدریس می شود. این دوره ها از 30000 تا 37000 پوند در سال است.

blank

هزینه های تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی:

هزینه های تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی:

شهریه دوره های تحصیلات تکمیلی به میزان بالایی به دانشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد. تحصیلات در دوره های تکمیلی را میتوان به دو دسته عمده تقسیم کرد:

دوره های آموختنی (از طریق شرکت در دوره های آموزشی) و دوره های تحقیقاتی

اگر دانشجویی خارج از اتحادیه اروپا هستید هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور متوسط 14000 پوند است. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا معمولا هزینه خارج از کشور را پرداخت می کنند. اما موارد استثنایی نیز وجود دارد.

از نظر رضایت شغلی، تحصیلی، سلامت جسمی و روانی مردم انگلیس در سطح بسیار بالایی قرار دارند. به ویژه اینکه این کشور خدمات درمانی بسیار بالایی را به ساکنان خود ارائه می دهد. معمولاً امید به زندگی در کشور انگلستان برای زنان حدود 82 سال و برای مردان حدود 80 سال است.

از منشر سطح سواد و آموزش نیز مردم کشور انگلستان در سطح مطلوبی قرار دارند. البته میزان موفقیت زنان نسبت به مردان در ادامه تحصیل و به پایان رساندن تحصیلات بیشتر است.

blank

هزینه تحصیل در دوره آموختنی

هزینه تحصیل در دوره آموختنی:

معمولا اشاره به دوره های کاشرناسی ارشد یک ساله اشاره دارد. اگرچه برخی از دوره ها دو یا سه ساله هستند. دوره های تدریس شده پس از تحصیلات تکمیلی حول سخنرانی ها و سمینارهای متمرکز هستند و در انتهای برنامه یک پروژه تحقیقاتی ارائه می شود.

1- دوره های مبتنی بر کلاس:

اصولا در کلاس تدریس می شود. هزینه تحصیل در این دوره ها از حدود 8000 تا 29000پوند است.

2- دوره های آزمایشگاهی:

در کلاسها و آزمایشگاه ها برگزار می شود. شهریه این دوره ها از 11500 تا 35250 پوند است.

3- دوره های بالینی:

آموزش در کلاسها، آزمایشگاه ها و مراکز بالینی مانند بیمارستانها انجام می شود. هزینه تحصیل در این دوره از 11400 تا 39000 پوند است.

مهاجرت به انگلستان

هزینه های تحصیل در دوره تحقیقاتی

هزینه های تحصیل در دوره تحقیقاتی

معمولا به دوره دکتری یا Ph.D اشاره دارد که اساسا حول یک پروژه تحقیقاتی استوار است. دانشجویان ممکن است به سخنرانی ها و سمینارها دسترسی داشته باشند. اما آنها فقط در پروژه های تحقیقاتی ارزیابی می شوند. دوره های دکتری معمولا 3 تا 4 سا طول می کشد. هزینه های تحصیل در دوره دکتری می تواند از 11000 تا 30000 پوند در سال باشد.

blank
فهرست