مهاجرت تحصیلی به اتریش- موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

همه چیز در مورد تحصیل در کشور اتریش

تحصیل در اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای پرطرفدار و محبوب برای مهاجرت به قصد تحصیل است. اما برای مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل نیز مانند سایر کشورها شرایطی وجود دارد. در این مقاله با ضوابط و شرایط تحصیل در اتریش آشنا خواهیم شد. به منظور دریافت اطلاعات در مورد شرایط تحصیل در اتریش می توانید رایگان با کارشناسان دادینلی تماس بگیرید.

blank

تحصیل در اتریش چگونه است؟

خوشبختانه اتریش کشوری است که تحصیل در آن رایگان است. از همین منظر است که بسیاری از مهاجرین این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. تحصیل در رشته پزشکی و داروسازی جزء رشته های مطلوب برای مهاجرین است. در ادامه با ما همراه باشید. هر چند توجه کنید که برای بهره مند شدن از تحصیل رایگان در اتریش باید در دانشگاه های سراسری تحصیل کرده باشد. از این رو، دانشگاه های اتریش جدیدا مدرک دانشگاه آزاد را قبول نمی کنند.

اقامت سرمایه گذاری اتریش

آیا داشتن مدرک زبان برای تحصیل در اتریش لازم است؟

برای تحصیل در اتریش باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. اگر نتوانید مدرک زبان آلمانی خود را ارائه دهید سه ترم برای شما دوره های آموزشی برگزار می شود.

همچنین تحصیل برای افراد زیر 18 سال در دوران مدرسه کاملا رایگان است.

blank

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش چیست؟

اگر شما قصد دارید برای تحصیل به اتریش مهاجرت کنید باید ویزای تحصیلی اخذ کنید. همچنین اگر پس از مدت تحصیل خود در اتریش یک سال دیگر در اتریش اقامت داشته باشید، و شغلی بیابید، اقامت تحصیلی شما به اقامت کتری تبدیل می شود.

blank

تحصیل در اتریش چه مزایایی دارد؟

1- کشور اتریش دانشگاه های بسیار مطلوبی در سطح جهان دارد.

2- هزینه مناسب برای زندگی حود 900 یورو برای هر نفر.

3- نیازی به بلاک شدن مبلغی در بانک برای اخذ ویزای تحصیلی نیست.

بررسی مقاطع تحصیلی در اتریش به تفکیک

1- تحصیل در دوره مدرسه:

در این دوره تحصیل کاملا رایگان است. اما اگر قصد دارید فرزند خود را به مدرسه خصوصی بفرستید باید حدود12000 تا 25000 یورو هزینه کنید.

2- ورود به اتریش با مدرک دیپلم:

به دلیل مخارج پایین در اتریش بسیاری از مهاجران علاقه دارند پس از اخذ مدرک دیپلم به کشور اتریش مهاجرت کنند. اما متاسفانه کشور اتریش پذیرای دانشجو با مدرک دیپلم نیست. بنابراین، ابتدا باید وارد دانشگاه شوید و برای ادامه تحصیل به کشور اتریش مهاجرت کنید. در انتخاب رشته خود در اتریش دقت کنید. زیرا رشته ای که انتخاب می کنید باید با رشته ای که قصد تحصیل در آن را در کشور اتریش دارید یکی باشد.

پس از ورود به دانشگاه در ایران می توانید از دانشگاه خود انتقالی بگیرید و در اتریش ادامه تحصیل دهید. در این مرحله شما وارد کالج می شوید. کالج های اتریش دو ساله است و دانستن زبان آلمانی و تسلط بر آن بسیار مهم است.

برای تحصیل در اتریش باید آشنایی با زبان آلمانی و انگلیسی داشته باشید و حداقل نمره آیلتس شما باید 5/6 و اگر مدرک زبان آلمانی دارید حداقل مدرک زبان معتبر b2/2 است.

تحصیل در مقطع کارشناسی:

برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید حتما با زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حتما باید از ایران مدرک دانشگاه سراسری را ارائه دهید تا مورد پذیرش قرار بگیرید. حتی این نوید نیز وجود دارد که برخی از واحد های گذرانده شده توسط شما در دانشگاه کارشناسی را تطبیق دهند و سپس برای کارشناسی ارشد حاضر شوید.

تحصیل در مقطع دکتری:

تحصیل در مقطع دکتری به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود. حتی امکان این امر وجود دارد که بورسیه شوید. دانشگاه های وین یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. البته بورسیه شدن در دانشگاه خای اتریش صرفا برای اتباع خاص است. بنابراین برای اتباع تمامی کشورها امکان بورسیه شدن وجود ندارد. برای بورسیه شدن در اتریش حتما باید دلایل قوی از جمله داشتن نیاز مالی ارائه دهید.

توجه داشته باشید که در مقطع دکتیر باید معدل خوب و مقالات قوی ای داشته باشید.

blank

رشته های مطلوب در اتریش برای تحصیل چیست؟

رشته های پزشکی و دندان پزشکی  از جمله رشته های درجه یک در اتریش هستند. البته برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی باید دارای مدرک سراسری از ایران با حداقل معدل 15 باشید. شهریه تحصیل در رشته پزشکی حدود 800 یورو است که هر ترم باید از سوی دانشجو قبول شود.

بهترین رشته های پزشکی در اتریش عبارتند از:

1- قلب

2- اعصاب

3- ارتوپد

4- آنکولوژی

و …

اتریش به عنوان مهد موسیقی جهان از منظر رشه های هنری به ویژه موسیقی از دانشگاه های بسیار مطلوبی برخودار است.

رشته های معماری و گرافیک از محبوبیت زیادی در دانشگاه های اتریش برخوردار هستند

blank

چه مدارکی برای تحصیل در اتریش لازم است؟

مدارک زیر برای تحصیل در اتریش مورد نیاز هستند:

1- داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی

2- دارا بودن مدرک لیسانس از دانشگاه سراسری و یا گواهی اشتغال به تحصیل

3- کپی صفحات پاسپورت

4- ترجمه رسمی مدارک

5- دارا بودن مدرک لیسانس برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری

6- دو قطعه عکس رنگی پاسپورت.

blank

هزینه تحصیل در اتریش چقدر است؟

همانطور که گفته شد تحصیل در مقطع مدرسه در اتیش رایگان است. مگر اینکه تمایل داشته باشید که در فرزند شما در مدارس خصوصی تحصیل کند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا حدود 18 یورو است. اما اگر دانشجو جزء کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباشد مبلغ قابل پرداخت حدود 800 یورو است.

اگر تمایل داشته باشید که در دانشگاه های خصوصی تحصیل کنید هر ترم باید مبلغ 1000 تا 40000 یورو را بپردازید.

اقامت سرمایه گذاری اتریش

معایب تحصیل در اتریش چیست؟

متاسفانه کشور اتریش برای مدرک دانشگاه های آزاد ارزشی قائل نیست. بنابراین، دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های سراسری در اولویت هستند. همچنین برای اخذ ویزای تحصیلی از اتریش باید مبلغی به عنوان ضمانت نامه بانکی در حساب متقاضی در گردش باشد. البته این مبلغ به هیچ وجه بلوکه نمی شود.

blank

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چیست؟

 1- نامه ای مبنی بر ضمانت نامه بانکی

2- کپی تمام صفحات گذرنامه

3- داشتن بیمه مسافرتی

4- نامه پذیرش دانشگاه

5- عکس رنگی پاسپورتی

6- ترجمه رسمی مدارک

7- فرم درخواست اقامت

8- تعیین محل اقامت (خوابگاه دانشجویی یا اجاره نامه محل اقامت).

blank
فهرست