مهاجرت به آلمان | موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

مهاجرت به کشور آلمان

مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که علاقه زیادی از سوی افراد برای مهاجرت به آن وجود دارد. طرق مهاجرت در آلمان نیز همچون سایر کشورها به سه طریق تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری تقسیم می شود. اما هر کدام از این روشها مقررات و موازینی دارد که در این مقاله به مطالعه تفصیلی آن می پردازیم:

از جمله روشهایی که میتوان به آن اشاره کرد:

  • مهاجرت به آلمان برای اشتغال
  • مهاجرت به آلمان برای تحصیل
  • مهاجرت به آلمان برای کارآفرینان
  • مهاجرت به آلمان برای دیدار خانواده
  • مهاجرت به آلمان برای دریافت اجازه ی اقامت
مهاجرت به المان

شرایط زندگی در کشور آلمان

زندگی در کشور آلمان مثل هر جای دیگر بسیار شلوغ است اما به طور کلی، صلح و آرامش وجود دارد و آمار فساد پایین می باشد. آلمان ها افرادی قانونمند و قانون دوست هستند، پس برای زندگی در کشور آلمان بهتر است که به قوانین احترام گذاشته و به آنها پایبند باشید. پیدا کردن خانه ای برای اجاره کردن، کار سختی نیست اما بهتر است بدانید که معمولا خانه ها مبله نیستند و شما میتوانید وسایل مورد نیاز خود را با قیمت مناسب در روزنامه های محلی پیدا کنید.

 حمل و نقل عمومی در آلمان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و تجربه ای فوق العاده خوب و دارای زمان بندی منظم و دقیق است. جاده ها در آلمان برای انواع حمل و نقل ساخته شده اند. آنها متناسب برای پیاده روی و مهمتر از همه دوچرخه سواری هستند. هنگامی که شما به یک شهر جدید حرکت می کنید، ارزان ترین حالت حمل و نقل با دوچرخه صورت میگیرد ، بنابراین شما می توانید از این مزیت در آلمان بسیار استفاده کنید. تقریبا تمام جاده ها دارای خط مخصوص طراحی شده برای دوچرخه هستند و شما می توانید دوچرخه سواران را در همه جا ببینید. آلمان در میانه اروپا واقع شده است و مسافرت در اروپا خیلی ارزان تر از سایر نقاط، به ویژه در ایالات متحده است. شما می توانید در عرض چند ساعت در یک کشور دیگر باشید. این ویژگی به شما فرصت های بسیار زیادی می دهد تا بتوانید از فرهنگ های مختلف حتی در داخل کشور دیدن کنید، زیرا آلمان کشوری بسیار بزرگ است

گلدن ویزای اروپا

مهاجرت به المان

جمعیت کشور آلمان

میزان جمعیت در آلمان 80,594,017  نفر (مطابق با آمار رسمی سال 2017) اعلام شده است که حدود ۷۴ میلیون (۹۲٫۳٪) دارای ملیت آلمانی هستند و حدود ۶٫۲ میلیون (۷٫۷٪) باقی‌مانده را اتباع خارجی تشکیل می دهندو میزان مرگ 11.7 به ازای هر 1000 نفر و 1.5 مهاجر در همین شاخص می باشد.

blank

ارزانترین شهرها در آلمان

لایپزیگ، بوخوم، کیل، سیگن، ینا، اسنابراک، برمن ارزان ترین شهرهای آلمان برای زندگی هستند. اگر شما دارای محدودیت در بودجه هستید بهتر است یکی از این شهرها را برای زندگی کردن انتخاب کنید که هزینه های پایین تری از شهرهای بزرگ آلمان و پایتخت آن دارند.

 به طور کلی، هزینه های زندگی شامل اجاره آپارتمان و سایر هزینه های زندگی در لایپزیگ در حدود  2700 یورو ، اما همین موارد در مونیخ 3800 یورو هزینه در بر خواهد داشت. بنابراین، همانطور که می بینید، دوسلدورف واقعا گران تر از لایپزیگ است.
واحد پول آلمان
ارز رسمی کشور آلمان یورو می باشد. اگر از کشوری که ارز آن متفاوت است، آمده اید، توصیه می شود که آن را به یورو تغییر دهید. گزینه دیگر این است که شما بتوانید از کارت اعتباری خود استفاده کنید که هزینه های آن را پرداخت می کند.

مهاجرت به آلمان

آب و هوای آلمان

آب و هوای آلمان چگونه است؟ آیا آب و هوای آلمان برای زندگی در کشور آلمان مناسب است؟ آب و هوای آلمان متوسط است و به طور کلی دارای دوره های سرد و گرم نیست. شمال غربی و ساحلی آلمان تحت تاثیر آب و هوای دریایی است که با تابستان های گرم و زمستان هایی با بارش خفیف شناخته می شود. در سطح داخلی، آب و هوای قاره ای است، با تغییرات فصلی،  تابستانی گرم تر و زمستان های سردتر مشخص می شود. تغییرات دمایی بین شب و روز و تابستان و زمستان به طور قابل توجهی در شمال کمتر از جنوب می باشد در ژانویه سردترین ماه، درجه حرارت بطور متوسط در حدود 1.5درجه سانتیگراد در شمال و در حدود 2- سانتیگراد در جنوب می باشد.

زندگی در کشور آلمان

اقتصاد آلمان

جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی (نرخ تبدیل ارز) و پنجمین تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) در جهان و عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا متعلق به آلمان می باشد که از پایه گذاران اتحادیه اروپا در حوزه یورو بوده است. اقتصاد آلمان، مبتنی بر نظام اقتصاد اجتماعی بازار می باشد. نه تنها رکورد بیشترین مازاد تجاری دنیا به ارزش ۲۸۵ میلیارد دلار در سال 2014 بنام آلمان ثبت شده است بلکه این کشور سومین صادرکننده بزرگ در دنیا از لحاظ کالا و خدمات بوده‌است. از جمله محصولات صادراتی برتر در آلمان میتوان به خودرو، ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، محصولات الکترونیک، تجهیزات الکتریکی، مواد دارویی، تجهیزات حمل و نقل، فلزات، محصولات خوراکی و پلاستیک اشاره نمود. بیش از دو سوم نمایشگاه های معتبر دنیا در این کشور برگزار میگردد که از ویژگی های شاخص اقتصادی آلمان به شمار میرود.

مهاجرت به آلمان

زبان مردم آلمان

آلمانی ها به زبان آلمانی صحبت میکنند. برای دیدن و گشت و گذار در آلمان بهتر است حداقل مهارتهای اساسی زبان را داشته باشید.

مهاجرت به آلمان

شرایط شغلی در آلمان

جستجوی شغل در این کشور ، کار سختی نیست .کارکنان در آلمان بسیار ارزشمند هستند. اگر شما یک غیر آلمانی هستید که در آلمان زندگی می کنید، ممکن است این را بیشتر از دیگران متوجه شوید. کارمندان دارای بسیاری از سازمان هایی هستند که از حقوق شان محافظت می کنند و اگر شکایت کنند، گوش شنوا خواهند داشت

فهرست