مهاجرت به ترکیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

مهاجرت به ترکیه

در دوران حاضر مهاجرت به کشور همسایه- ترکیه– به شدت رو به فزونی است. از آنجایی که مهاجرت امر خطیر و بزرگی در زندگی هر فرد است، بنابراین باید قبل از اقدام به مهاجرت نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشیم. در این مقاله با قدمهای مهاجرت به ترکیه که از ایران باید برداشته شود آشنا خواهیم شد.

قدوم اول: داشتن سرمایه و تخصص

مهمترین چیزی که در مهاجرت به تمامی کشورها باید در نظر داشته باشید این است که از سرمایه لازم برخودار باشید. در صورت فقدان سرمایه خوب است که تخصص در انجام کار و مهارتی را داشته باشید. حقیقت این است که کشور ترکیه هیچ گونه حمایتی برای مهاجرانی که سرمایه و تخصص ندارند قائل نیست. بنابراین اگر بدون سرمایه و تخصص وارد ترکیه شوید زندگی بدتری نسبت به ایران خواهید داشت. این امر را مدنظر داشته باشید که سعی کنید حتما رزومه شغلی خوبی داشته باشید. داشتن یک رزومه قوی به شما کمک می کند تا شغل بهتری در ترکیه بیابید. متاسفانه در ترکیه نسبت به مهاجرین سخت گیری زیادی روا داشته می شود.

قدم دوم: دانستن زبان ترکی

دانستن زبان ترکی امری مهم است. سعی کنید حتما تا حدودی با زبان ترکیه آشنایی داشته باشید.در صورتی که نتوانید زبان ترکی را یاد بگیرید نمی توانید شغل خوبی داشته باشید. البته دانستن زبان انگلیسی نیز تا حدودی می تواند به شما کمک کند. اگر زیان ترکیه ای یاد بگیرید هزینه زیادی لازم نیست برای مترجم پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که در ترکیه داشتن مدرک تحصیلی اهمیت چندانی ندارد. آنچه که مهم است دانستن زبان ترکی و داشتن تخصص است.

قدم سوم: میزان دارایی در ترکیه

از آنجایی که ممکن است تا شش ماه نتوانید در ترکیه کار خوبی پیدا کنید دارایی امری مهم است که در کشور بیگانه دچار مشکل نشوید.

هزینه های ترکیه به تفکیک به شرح زیر است:

1- اجاره خانه:

کمترین هزینه 1500 لیر و در مراکز بهتر از 2000 لیر و در برجها حدود 3000 لیر به بالا. مبلغ ودیعه در ترکیه از 500 لیر شروع می شود.

2- هزینه های جانبی اجاره خانه:

هزینه های مربوط به مشاور املاک و پیش پرداخت مربوط به اجاره خانه (برخی از صاحبخانه ها عادت دارند 2 ماه اجاره خانه را پیش دریافت می کنند).

3- هزینه شارژ ساختمان:

حدود 50 تا 3000 لیر (بسه به نوع ساختمان، در برجها هزینه شارژ بسیار بالاست).

4- هزینه نصب آب و برق و گاز:

برای راه اندازی این موارد حدود 200 لیر از شما اخذ خواهد شد و برای گاز نیز هزینه حدود 500 لیر خواهد بود.

5- هزینه آب و برق و گاز:

به طور معمول حدود 400 الی 500 لیر خواهد بود.

6- خرید لوازم خانه:

در کمترین حالت حدود 1500 لیر به بالا خواهد بود.

7- هزینه کیملیک (بیمه+حق خاک+ نوتر) :

حدود 1000 لیر می باشد.

9- هزینه خوراک ماهیانه:

حدود 2000 لیر به بالا را در نظر یگیرید.

در مجموع برای مهاجرت دو نفر با هم حدود 60000 الی 70000 لیر را باید با خود به همراه داشته باشید (به تومان چیزی حدود 200 الی 300 میلیون تومان).

البته هزینه های مربوط به بهداشت و مریضی نیز باید در نظر گرفته شود.

برای اجاره خانه به سایت Sahibinden  و یا دپارتمان املاک ترکیه ویت آس مراجعه کنید.

آدرس سایت: https://home.turkey-with-us.com/

ترکیه ویت اس

نکات مهم در فرودگاه های ترکیه

1- حتما قبل از اینکه وارد خاک ترکیه شوید وچوه نقدی خود را چنچ کنید. چنچ کردن وجوه در فرودگاه بدترین روش است. البته تمامی وجوه را چنچ نکنید و فقط بخشی از آن را چنچ کنید. بهترین راه برای چنچ دلار امینونو و لالعلی و آکسارای هست.

چرا مهاجرت به ترکیه

1- در ترکیه از آب و های بسیار عالی برخوردار هستید. طبیعت ترکیه بسیار بی نظیر است و برای افرادی که مشتاق طبیعت هستند کشور منحصر به فردی محسوب میشود.

2- ترکیه کشوری نزدیک به ایران است. از این رو رفت و آمد به ایران برای شما بسیار سهل و ساده است. چه بسا که شما بخواهید به ایران بازگردید. از این رو، ترکیه کشور مناسبی است.

3- هزینه های زندگی در ترکیه نسبت به سایر کشور بسیار کمتر است.

4- در ترکیه به راحتی می توانید ماشین و خانه خربداری کنید.

5- زبان ترکیه به ویژه برای افرادی که مسلط به ترکی هستند بسیار آسان است.

6- به راحتی میتوان در ترکیه محلی را اجاره نمود.

7- فرهنگ ترکیه بسیار نزدیک به فرهنگ ایران است.

8- پاسپورت ترکیه از پاسپورت ایران بسیار معتبر است. با پاسپورت ترکیه به بسیاری از کشورها می توان به کشورهای اروپایی سفر کرد.

پلن های مهاجرت به ترکیه

فهرست