کشور انگلستان - شرایط زندگی در انگلستان - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

شرایط زندگی در انگلستان

بدون دیدگاه
blank

کشور انگلستان

کشور انگلستان از جمله کشورهای جذاب برای افرادی است که تمایل به مهاجرت دارند. این کشور از قدرت جاذبه برای دانشجویان به منظور مهاجرت تحصیلی در رأس هرم قرار دارد. انگلیس کشوری کوچک با جمعیتی حدود 50،000،000 نفر است که توسط آبهای اطراف محاصره شده است. پایتخت کشور انگلیس لندن و زبان رایج در این کشور انگلیسی و واحد پولی آن، پوند می باشد.

1- بررسی کشور انگلیس از نظر تحصیلی

شهریه دانشگاه ها در انگلیس به دو رشته علوم انسانی و اجتماعی و علوم آزمایشگاهی قابل تقسیم بندی است. شهریه در رشته های مرتبط با علوم اجتماعی و علوم انسانی بسیار کم؛ اما در مقابل هزینه در رشته های علوم آزمایشگاهی بسیار هنگفت است. سایر رشته ها نیز هزینه ای متوسط دارند. متوسط هزینه تحصیل در انگلستان حدود 23،000 پوند است. یکی از امتیازهای رایج در دانشگاه های این کشور نسبت به سایر کشورها این است که برای گذران دوران تحصیلی هزینه های کمتری را در نظر می گیرد. مثلاً به رغم اینکه در اکثر کشورهای دنیا دوران کارشناسی معمولاً 4 سال به طول می انجامد، اما در کشور انگلیس این مدت به 3 سال تقلیل یافته است. از اینروست که جاذبه بیشتری برای متقاضیان تحصیل ایجاد می کند؛ چرا که فرد در فضای معتبری و در مدت زمان کوتاه تری نسبت به گروه سنی خود به مطالعه در یک رشته می پردازد و با دانش فراوان و در عین حال کاربردی وارد فضای کسب و کار می گردد.

به منظور اقامت دانشجویان در انگلیس دو گزینه پیش روی دانشجویان قرار دارد. دانشجویان مهاجر در کشور انگلیس می توانند در سِلف یا سالنهای پذیرایی درنظر گرفته شده اقامت داشته باشند و یا یک آپارتمان مشترک را با دیگری برای اقامت برگزینند.

هزینه اقامت در یک آپارتمان با توجه به نوع سلیقه دانشجویی از 300 تا 4000 پوند متفاوت است. اما در مورد سایر هزینه های زندگی از قبیل هزینه غذا و … به نظر می رسد کشور انگلیس کشوری با هزینه های بالا و گران قیمت باشد و از این جهت، مهاجرین را در مهاجرت به این کشور با تردید رو به رو می کند. در جدول زیر قیمت خوراکی های پر مصرف در انگلستان نشان داده شده است:

نوع ماده غذایی قیمت
یک قرص نان 80 سنت
یک کیلو برنج 2 پوند
یک کیلو گوشت 3 پوند
6 عدد تخم مرغ 1.5 پوند
یک کیلو سیب زمینی 90 سنت

 

کشور انگلستان

البته هزینه های تحصیلی و خرید کتاب و هزینه وعده های غذایی در بیرون را نیز باید محاسبه کرد. هزینه هر وعده غذایی در بیرون از 17 تا 40 پوند متغیر است.

از نظر رضایت شغلی، تحصیلی، سلامت جسمی و روانی مردم انگلیس در سطح بسیار بالایی قرار دارند. به ویژه اینکه این کشور خدمات درمانی بسیار بالایی را به ساکنان خود ارائه می دهد. معمولاً امید به زندگی در کشور انگلستان برای زنان حدود 82 سال و برای مردان حدود 80 سال است.

از منشر سطح سواد و آموزش نیز مردم کشور انگلستان در سطح مطلوبی قرار دارند. البته میزان موفقیت زنان نسبت به مردان در ادامه تحصیل و به پایان رساندن تحصیلات بیشتر است.

تفکیک شهرهای مختلف انگلیس

1- لندن: این شهر به عنوان پایتخت کشور انگلیس سالیانه مهاجران زیادی را به سوی خود فرا می خواند. شهر لندن از نظر ارائه خدمات بهداشتی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و بزرگترین مرکز مالی دنیا است و جمعیتی حدود 10 میلیون را در خود جای می دهد.

2- بیرمنگام: یکی دیگر از شهارهای انگلیس بیرمنگام است که پس از لندن دومین مرکز مالی دنیا محسوب می شود و تقریباً جمعیتی حدود 3 میلیون نفر را در خود جای داده است. شهر بیمنگام به عنوان شهر هزار معامله معروف است.

3- منچستر: سومین شهر در انگلیس منچستر است. این شهر حدود 3 میلیون جمعیت دارد و بیشترین شهرت این شهر به دلیل حمل و نقل، معماری، ورزشی و مهندسی است.

برای دریافت مشاوره رایگان در این خصوص با مشاوران موسسه مهاجرتی دادآور نسیم مهر دادینلی تماس بگیرید.

blank
شرایط زندگی در ترکیه
blank
شرایط زندگی در کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
blank
فهرست