راه های کسب اقامت قانونی و قوانین اقامت - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

راه های کسب اقامت قانونی و قوانین اقامت

بدون دیدگاه
blank

راه های کسب اقامت قانونی و قوانین اقامت

قوانین اخذ اقامت

مفهوم اقامت با تابعیت (شهروندی) متفاوت است. منظور از تابعیت وجود یک پیوند سیاسی بین حکومت و شهروند است. در واقع، این تابعیت فرد است که وضع سیاسی او را در پیش چشم حاکمیت یک دولت مشخص می کند. در مقابل، اقامت به معنای سکونت داشتن، مقیم بودن است. البته ذکر این نکته ضروری است که صرف حضور داشتن در یک کشور به معنای داشتن اقامت یک کشور نیست. اقامت خود به دو نوع اقامت دائم و اقامت موقت طبقه بندی می شود. منظور از اقامت موقت این است که فرد تنها برای مدتی (مثلاً با داشتن ویزای توریستی یا تحصیلی) در یک کشور خارجی مقیم است. در مقابل فرد ممکن است با سرمایه گذاری در کشور دیگر، اخذ اقامت دائم یک کشور را کسب نماید.

حالت های مختلف تابعیت و اقامت

ممکن است فردی هم تابعیت یک کشور را داشته باشد و هم در آنجا مقیم باشد. همچنین ممکن است فردی تابعیت کشور را نداشته باشد؛ اما مقیم آن کشور باشد و در نهایت ممکن است فردی نه تابعیت یک کشور را داشته باشد و نه مقیم آن باشد.

راه های کسب اقامت قانونی برای سایر کشورها

به منظور گرفتن اقامت سایر کشورها راه های مختلفی وجود دارد. از جمله مهمترین این راه ها عبارتند از:

  • اقامت از طریق سرمایه گذاری: گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین راه ها برای اخذ اقامت کشور خارجی است. چه اینکه با اقامت افراد از طریق سرمایه گذاری، ثروت زیادی وارد کشور مقصد خواهد شد و برای آن کشور رونق اقتصادی زیادی را به همراه خواهد داشت. البته، میزان سرمایه مورد نیاز برای گرفتن اقامت هر کشور متفاوت است. به عنوان مثال در کشور انگلستان، 2 میلیون پوند برای سرمایه گذاری لازم است حال آنکه در کشوری مانند کانادا 400،000 دلار برای سرمایه گذاری مورد نیاز است.
  • اقامت از طریق ازدواج: چنانچه فردی با کسی ازدواج کند که اقامت دائم کشور دیگر را دارد، او نیز اقامت کشور را به دست می آورد و همچنین ویزای دائمی نیز دریافت کند.
  • blank
  • اقامت از طریق ویزای تحصیلی: امروزه، بسیاری از دانشجویان به منظور ادامه تحصیل تمایل به رفتن به خارج از کشور دارند. اما نکته مهم در خصوص اقامت از طریق ویزای تحصیلی این است که دانشجویان حتماً باید مدرک زبان از نوع آیلتس (با حداق نمره 6 به بالا که البته در کشورهای مختلف متفاوت است) و یا تافل داشته باشند.
  • اقامت از طریق تولد: فرزندانی که در کشور دیگر به دنیا می آیند، اقامت آن کشور را نیز خواهند داشت. ماده 976 قانون مدنی ایران چنین مقرر کرده است:

«اشخاص ذیل تبعه ایران محسوب میشوند:

۱- کلیه ساکنین ایران به استثنای اشخاصی که تبعیت خارجی آنها مسلم باشد تبعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آنها مورد‌ اعتراض دولت ایران نباشد.

۲- کسانی که پدر آن ها ایرانی است اعم از اینکه در ایران یا در خارجه متولد شده باشند.

۳- کسانی که در ایران متولد شده و پدر و مادر آنان غیر معلوم باشد.

۴- کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آنها در ایران متولد شده بوجود آمده‌اند.

۵-کسانی که در ایران از پدری که تبعه خارجه است بوجود آمده و بلافاصله پس از رسیدن به سن هیجده سال تمام لااقل

۱ سال دیگر در ایران‌ اقامت کرده باشند و الا قبول شدن آنها به تابعیت ایران بر طبق مقرراتی خواهد بود که مطابق قانون برای تحصیل تابعیت ایران مقرر است.

۶- هر زن تبعه خارجی که شوهر ایرانی اختیار کند.

۷- هر تبعه خارجی که تابعیت ایران را تحصیل کرده باشد».

به موجب بند 3، 4 و 5 مصداق بارز اخذ اقامت از طریق تولد در ایران هستند.

  • اقامت از طریق استخدام در کشور خارجی: بسیاری از کشورها هستند که به نیروی کار خارجی متخصص در حوزه های ویژه احتیاج دارند و از این رو اقدام به استخدام نیروی ماهر و متخصص می نمایند. البته در برخی از کشورها از سیستم امتیازبندی برای استخدام نیروی ماهر و متخصص استفاده می شود. به این معنا که مؤلفه هایی از قبیل سن متقاضی، دارایی متقاضی، مهارت در زبان و داشتن دعوتنامه و …را در نظر می گیرند.
  • اقامت از طریق استارتاپ ویزا: امروزه بسیاری از کشورها از به دنبال راه اندازی کارها و بیزینس های جدید هستند. به منظور گرفتن استارتاپ ویزا در کشور مقصد باید فرد متقاضی دارای بیزینس پلن و سابقه فعالیت و همچنین قادر به اثبات درآمد در کشور مقصد باشد.
  • اقامت از طریق کارآفرینی: در این روش فرد متقاضی تمایل خود نسبت به راه اندازی یک کار در کشور مقصد اعلام می کند. این روش بسیار شبیه روش سرمایه گذاری است؛ با این تفاوت که در روش سرمایه گذاری فرد متقاضی نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد؛ اما در روش کارآفرینی داشتن مدرک زبان و سوابق مدیریت برای فرد متقاضی کارآفرینی ضروری می باشد.
  • اقامت از طریق پناهندگی: گرفتن اقامت یک کشور از طریق پناهندگی روش مورد اعتمادی نیست؛ به ویژه اینکه اگر پناهنگی از نوع سیاسی باشد؛ چرا که فرد دیگر امکان بازگشتن به وطن خود را نخواهد داشت و از نظر جانی و مالی فاقد امنیت خواهد بود.

به منظور طی کردن سریع مسیر و گرفتن اقامت پویاترین و بهترین مناطق دنیا با وکلای مؤسسه دادآور نسیم مهر (دادینلی) مشورت کنید.

blank

مهاجرت – مهاجرت قانونی – موسسه مهاجرتی – اقامت کانادا – اقامت کاری کانادا – اشتغال در کانادا – جاب آفر کانادا – جستجوی کار – جستجوی کار کانادا – اقامت تضمینی کانادا – خرید بیزنس کانادا – استارت آپ ویزا – خوداشتغالی کانادا – خودحمایتی کانادا – کارآفرینی کانادا – سرمایه گذاری کانادا – کانادا تضمینی – اقامت انگلیس – اقامت کاری انگلیس – انگیس تضمینی – کارآفرینی انگلیس – استارت آپ انگلیس – انگلیس فوری – تاسیس شرکت انگلیس – ثبت شرکت انگلیس – اقامت اروپا – اقامت اروپا ارزان – اقامت اروپا آسان – اقامت اروپا سریع – تحصیل رایگان اروپا – اشتغال در اروپا – اقامت کاری اروپا – جاب آفر اروپا – جستجوی کار اروپا – اقامت تضمینی اروپا – خرید بیزنس اروپا – استارت آپ ویزا اروپا – خوداشتغالی اروپا – خودحمایتی اروپا – کارآفرینی اروپا – سرمایه گذاری اروپا – گلدن ویزای اروپا – خرید ملک اروپا – تمکن مالی اروپا – اروپا تضمینی – کار در اروپا – درآمد اروپا – درآمد ارزی – درآمد دلاری – اقامت آلمان – تحصیلی آلمان – جاب آفر آلمان – جستجوی کار آلمان – اقامت اتریش – تمکن مالی اتریش – خودحمایتی اتریش – کنسرواتوار اتریش – اقامت هنرمندی – اقامت سوئد – جاب آفر سوئد – اقامت یونان – خرید ملک یونان – خودحمایتی یونان – لیتوانی فوری – لیتوانی ارزان – اقامت لیتوانی – اروپا بدون مدرک زبان – ورود به شینگن – شینگن قانونی – اقامت ژاپن – اقامت کاری ژاپن – اقامت تحصیلی ژاپن – تحصیل ژاپن – اشتغال ژاپن – درآمد ژاپن – کار در ژاپن – ژاپن تضمینی – ژاپن ارزان – ژاپن فوری – اقامت ترکیه – اقامت آسان ترکیه – خرید ملک ترکیه – خرید بیزنس ترکیه – ثبت شرکت ترکیه – اقامت روسیه – تحصیل در روسیه – تحصیل بدون کنکور – کار در روسیه – اقامت اکراین – تحصیل در اکراین – تحصیل بدون کنکور اکراین – کار در اکراین – پاسپورت اکراین – ازدواج در اکراین – پاسپورت دوم – نشنالیتی دوم – پاسپورت آمریکا – پاسپورت اکوادور – اقامت اکوادور – خرید پاسپورت – پاسپورت فوری – پاسپورت ارزان – پذیرش تحصیلی – تحصیل رایگان – بورسیه تحصیلی – فاند تحصیلی – اقامت تحصیلی

blank
اقامت از طریق سرمایه گذاری
blank
ویروس کرونا و سارس؛شبیخون به تجارت جهانی و تاثیر آن بر مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
blank
فهرست