آثار باستانی کانادا - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر آثار باستانی کانادا

آثار باستانی کانادا

آثار باستانی کانادا

آثار باستانی کانادا

  • ساختمان پارلمان کانادا (Parliament Hills) جزو قدیمی ترین بنا های کاناداست و از فراز بالاترین نقطه آن (ارتفاع 50متری) چشم انداز زیبای رود اتاوا خودنمایی می کند .

  • کانال (Rideau Canal) به طول 200 کیلومتر با عمق تنها6/1 متر اتاوارا با کینگستون در دریاچه انتاریو متصل می کند. در خلال جنگ با ایالات متحده آمریکا در سال 1812 این کانال یک مسیر استراتژیک مابین مونترال و دریاچه انتاریو محسوب می شده است .

  • موزه جنگ کانادا که در کناررودخانه اتاوا واقع شده است .

جاذبه‌های گردشگری کانادا

کانادا را همه به سرما و برف و یخ می‌شناسند اما دیدنی‌های این کشور فرای تصور است و از نظر زیبایی‌های طبیعی در راسته‌ی چشم‌نوازترین و الهام ‌بخش‌ترین کشورهای جهان قرار دارد.

گستره‌ی طبیعت کانادا از کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌ها و مزارع کشاورزی فرا‌تر رفته و جنگل‌های بکر را نیز در بر گرفته است که در جهان کم‌نظیر است.

تعداد بی‌شمار پارک‌های ملی همراه با جاذبه‌های پیرامون‌ آن تجربه‌های جالبی را برایتان رقم‌ خواهد زد که یاد و خاطره آن برای همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند.

دیدنی‌های کانادا فقط به طبیعت آن محصور نمی‌شود، کانادا کشوری امن، تمیز، دوستانه و چندملیتی است که بار‌ها و بار‌ها به عنوان یکی کشور‌های مناسب زندگی معرفی شده است.

شب‌های کانادا زنده است و شما می‌توانید در سالن‌های اجرا، مراکز خرید متنوع، رستوران‌های مختلف و کافه‌های بی‌شمار آن به تفریح بپردازید.

مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری زیبا، راهپیمایی در دامنه‌های کوه راکی و انواع تفریحات برفی در کانادا مهیا است، حتی زمین‌های گلف نیز در اکثر شهر‌های کانادا طراحی شده است.

جاذبه‌ی تحت حمایت یونسکو باعث شده تا در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۶ میلیون توریست بین‌المللی بازدید از کانادا را تجربه کنند.

آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

نیاگارا یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان و از اولین مقاصدی است که توریست‌های بازدیدکننده از کانادا به آنجا سر می‌زنند.

بسیاری بر این باورند که آبشار نیاگارا تنها یک آبشار است که در ایالات‌متحده قرار دارد، در حالی که نیاگارا متشکل از سه آبشار و در مرز بین ایالات‌متحده و کانادا جای گرفته است.

«آبشار نعل اسب» (با ارتفاع ۵۰ متر) بزرگ‌ترین آبشار این مجموعه است که به طور عمده در سمت کانادا قرار دارد و دو آبشار «آمریکایی» و «بریدال ویل» (نقاب عروس) در سمت ایالات‌متحده هستند.

آبشار نیاگارا از حیث وسعت و حجم آبی «بزرگ‌ترین آبشار دنیا» است و در هر ثانیه ۵۶۷٬۸۱۱ لیتر آب (معادل یک میلیون وان حمام!) از این آبشار به دریاچه می‌ریزد که بالاترین سرعت جریان در میان تمامی آبشارهای جهان است.

سقوط این حجم گسترده‌ی آب به دریاچه صدای غرش وحشتناکی را ایجاد می‌کند.

حدود ۳۰ میلیون نفر در سال از آبشار نیاگارا بازدید می‌کنند.

خلیج فاندی (fundy bay)

خلیج فاندی در ساحل اقیانوس اطلس واقع شده و برای «دامنه‌ی جزر و مدی» شگفت انگیزش مشهور است.

شکل منحصر به فرد و قیفی مانند این خلیج، مقدار قابل توجه از آب که در داخل و خارج از آن جریان دارد و کشش گرانشی ماه دلایل اصلی دامنه‌ی زیاد جزر و مد در خلیج فاندی است.‌

یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای جزر و مد، صخره‌های هوپ‌ول (Hopewell) است که با شماری از برج‌های ماسه ‌سنگ توسط درختان پوشیده شده است.

شفق قطبی (Aurora)

شَفَق قطبی یکی از حیرت‌انگیز‌ترین پدیده‌های طبیعی در جو کره‌ی زمین است. این پدیده زیبا که با نور‌های رنگین و متحرک در آسمان شب قابل رویت است

تفریحات زمستانی

ورزش و تفریحات زمستانی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های کانادایی‌ها است و هاکی ورزش اول این کشور محسوب می‌شود.

توریست‌هایی که از کانادا دیدن می‌کنند حتماً برنامه‌هایی نظیر تویوپ‌سواری، سورتمه و اسکی را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

اگرچه نقاط زیادی برای تفریحات زمستانی در کانادا وجود دارد اما محبوب‌ترین آن‌ها دو منطقه بنف (Banff) در ایالت آلبرتا و ویسلر (Whistler) در ایالت بریتیش کلمبیا است.

 فستیوال و کارناوال‌ها مونترال

  • کشور پر جنب‌و‌جوش کانادا با برگزاری فستیوال‌های بی‌شمار، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به این کشور می‌کشاند. مونترالیکی از میزبان‌های اصلی جشنواره‌های کانادا است.
  • هفته اول ماه ژوئن هر سال، بیش از چهارصد و پنجاه هزار علاقه‌مند به دوچرخه و دوچرخه‌سواری در انواع مسابقه‌ها در مونترال شرکت می‌کنند و مسیرهای مختلف مسابقه پر از دوچرخه‌سوارانی است که دور تا دور شهر را می‌گردند.
  • جشنواره بین‌المللی «موزای‌کالچر» (Mosai culture) برنامه خوش رنگ و بویی است که باغبان‌ها و علاقه‌مندان گل و گیاه را از بیش از پنجاه کشور دنیا در مونترال دور هم جمع می‌کند.
  • جام جهانی آتش‌بازی نمایش بزرگی است که اهالی مونترال هر سال برگزار می‌کنند تا بهترین و زیباترین آتش‌بازی دنیا را معلوم کنند. این جشن هر سال شب‌های شنبه آخر ژوئن و یکشنبه‌های ژوئیه برپا می‌شود.
  • «فستیوال فیلم جهانی» از سال ۱۹۷۵ به طور مرتب اجرا می‌شود. در این برنامه‌ی ۱۲ روزه، هر سال حدود ۵۰۰ فیلم از پنجاه کشور دنیا در سینماهای روباز و سرپوشیده‌ی مونترال اجرا می‌شود.
  • جشنواره چراغانی مونترال مجموعه‌ی مسابقه‌ها و جشن‌های هیجان‌انگیزی که مونترال را چراغانی می‌کند، هر سال از ۱۹ تا ۲۹ فوریه برگزار می‌شود. علاوه‌بر این هر سال جشنواری‌های متعددموسیقی و نمایشگاه‌های متنوعی در سراسر این شهر اجرا می‌شود.

 برج سی ان (CN)

در سواحل دریاچه انتاریو در بزرگ‌ترین ایالت کانادا برج CN یکی از معروف‌ترین نشانه‌های کانادا و پنجمین برج بلند جهان قرار گرفته است.

برای اینکه تورنتو را زیر پای خود ببینید، کافی است بالای برج CN بروید و در تراس آن قدم بزنید، البته به افرادی که ترس از ارتفاع دارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود!

اولد کبک (Vieux-Québec)

کبک با تاریخی ۴۰۰ ساله‌ یکی از قدیمی‌ترین شهر کانادا به شمار می‌رود و با آثار تاریخی ارزنده و فضای پر جنب‌وجوش شهری خود، یکی از مناطق مورد علاقه گردشگران جهان است.

در سال ۱۹۸۵ شهر کبک (بخش پایتخت) در فهرست میراث فرهنگی جهان وارد شد و با شهرهای باستانی تونس، قاهره، دمشق، بیت المقدس، رم و فلورانس در یک رده قرار گرفت.

 خرس‌های قطبی (Polar bear)

چرچیل (Churchill) فقط یک شهر کوچک هزار نفری در استان مانیتوبا (Manitoba) در ساحل خلیج هادسون (Hudson) نیست، چرچیل به عنوان «پایتخت خرس قطبی جهان» شناخته می‌شود.

 کلگری استمپید (Calgary Stampede)

کلگری استمپید فستیوالی است که هر ساله در ماه جولای به مدت ۱۰ روز در کلگری برگزار می‌شود و آن را به یک شهر وسترن واقعی بدل می‌کند؛ مردم شهر با پوشیدن چکمه‌های کابوی در خیابان‌ها می‌چرخند و جوامع مختلف با نمایش فرهنگ بومی‌ خود در این فستیوال شرکت می‌کنند.

 پارک استانی دایناسور (Dinosaur Provincial Park)

با دو ساعت و نیم رانندگی از طرف شرق شهر کلگری در ایالت آلبرتا (Alberta) به «پارک استانی دایناسور‌ها»  خواهید رسید.

این پارک به عنوان یکی از غنی‌ترین مناطق «دایناسور فسیلی» در جهان شناخته می‌شود و جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید.

تا به امروز ۴۴ گونه از ۳۴ جنس فسیل دایناسور کشف شده که قدمت آن‌ها به ۷۵ الی ۷۷ میلیون سال پیش می‌رسد؛ همچنین تا کنون بیش از ۵۰۰ نمونه فسیل از این منطقه برداشت و برای نمایش به موزه‌های سراسر جهان فرستاده شده است.

# بابک نوری شاد

# مهاجرت قانونی به کانادا

blank
مقایسه ایران با سایر کشورها
مهاجرت تحصیلی به آلمان
نحوه محاسبه معدل یا نمره به نمره مورد قبول در سیستم آموزشی آلمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
blank
فهرست