کار و درآمد در کشور آلمان - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر مهاجرت کاری

کار و درآمد در کشور آلمان

بدون دیدگاه
آلمان

کار و درآمد در کشور آلمان

نرخ بیکاری پایین در آلمان:

در سال 2019 ، نرخ بیکاری آلمان 3.1 درصد بود. این بدان معناست که آلمان یکی از کمترین نرخ بیکاری در جهان را دارد. در حالی که طی سالهای اخیر بیکاری جوانان در سایر نقاط اروپا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، آموزش حرفه ای دوگانه در آلمان نتیجه داده است. در سال 2019 ، فقط 5.8 درصد از افراد 15 تا 24 ساله به عنوان بیکار ثبت شده اند.

کار در آلمان

حقوق خالص و ناخالص:

اگر در آلمان قرارداد کاری منعقد کرده باشید و مشمول مشارکت در تأمین اجتماعی باشید ، درآمد ناخالص شما در قرارداد شما ذکر خواهد شد. با این حال ، ناخالص همیشه خالص نیست. این بدان معناست که حقوق کمتری از آنچه در قرارداد کار شما ذکر شده دریافت خواهید کرد. یک مثال: در سال 2019 ، متوسط حقوق ناخالص در کل سطح حقوق بین 4802 یورو و 3،935 یورو در ماه بود. در مورد کارمندان مشمول مشارکت های تأمین اجتماعی ، کارفرمایان به طور خودکار مالیات بر دستمزد ، اصطلاحاً مالیات را از این حقوق ناخالص دریافت می کنند. مزیت این است که شما از طریق کمک های اجتماعی خود حتی در صورت بیکاری یا بیماری ، در مورد مراقبت های طولانی مدت و در سنین بالا ، از نظر مالی مطمئن هستید. کارفرمایان حتی بخشی از هزینه ها را نیز تأمین می کنند. کسری ها می توانند بسته به درآمد ، ایالت ، طبقه مالیات ، شرکت بیمه درمانی و وضعیت تأهل متفاوت باشند.

 

ساعت کاری کوتاه ، تعطیلات فراوان و تعطیلات رسمی:

در مقایسه بین المللی اقتصاد ملی ، آلمان در بسیاری از رشته ها رتبه اول را دارد. ممکن است تصور شود که آلمانی ها با سخت کوشی ضرب المثل ، ساعات طولانی کار ، تعطیلات سخت و تعطیلات رسمی کمتر از سایر کشورها ، به جایگاه های خود رسیدند. با این حال ، آمار خلاف این را ثابت می کند. از نظر ساعت کار ، آلمان در سال 2014 به 1651 ساعت به ازای هر کارمند تمام وقت دست یافت که سومین مقدار کم در اتحادیه اروپا است. فقط فرانسه و دانمارک ساعات کار کوتاه تر توافق شده سالانه کوتاه تری داشتند. در اتحادیه اروپا طیف گسترده ای از تعطیلات و تعطیلات رسمی نیز وجود دارد: در آلمان ، کارمندان در سال 2014 به 41 تعطیلات رسمی رسیدند ، در حالی که میانگین در اتحادیه اروپا28 -35.7 بود.

 

هزینه زندگی در آلمان:

آلبرت انیشتین یک بار گفت: “بهترین چیزهای زندگی چیزهایی نیست که شما برای پول بدست آورید.” این ممکن است درست باشد. در سال 2018 ، آلمانی ها برای هر خانوار به طور متوسط 2،704 یورو هزینه کردند. بیشترین سهم صرف مسکن ، انرژی و نگهداری منازل (908 یورو) شد. به دنبال آن مواد غذایی ، نوشیدنی ها و محصولات توتون و تنباکو (هر کدام 360 یورو). اما از اوقات فراغت و فرهنگ نیز غافل نیستید: آلمانی ها ماهیانه 304 یورو برای ورزش ، سینما و شرکت های دیگر هزینه می کنند.

برای اشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به آلمان هم اکنون درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید.

کار در المان
مشاغل در آلمان
ثبت شرکت
شهرهای مناسب آلمان برای مهاجران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست