کاریابی در سوئد - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

کاریابی در سوئد

بدون دیدگاه

کاریابی در سوئد

کاریابی در سوئد و شرایط عمومی آن

کشور سوئد یکی از کشورهای اسکاندیناوی در اروپای شمالی بوده و از غرب با نروژ، شرق با فنلاند و از جنوب غرب با دانمارک همسایه می باشد. این کشور با مساحت ۴۵۰،۲۹۵ کیلومتر مربع بزرگترین کشور در اروپای شمالی ، سومین کشور در اتحادیه اروپا و پنجمین کشور بزرگ در اروپا می باشد. پایتخت این کشور زیبا استهلکم بوده و جمعیت این کشور حدود ۱۰ میلیون نفر می باشد که حدود ۲.۵ میلیون نفر آن از کشورهای دیگر می باشند. سوئد دارای آب و هوای ملایم بوده ولی دارای زمستان های بسیار سرد می باشد. جنوب این کشور دارای زمینهای کشاورزی بوده در حالیکه شمال کشور جنگلی بوده و دربردارنده کوههای اسکاندیناوی می باشد. زبان اصلی این کشور سوئدی بوده و واحد پول آنها کرون می باشد. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، در این قسمت به شرایط کاریابی در سوئد اشاره شده است. افرادی که علاقمند به کار در کشور سوئد می باشند باید ابتدا یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند تا بدین وسیله بتوانند ویزای کاری گرفته و به این کشور مهاجرت کنند. ویزای کاری در کشور سوئد بعد از ۴ سال منجر به اقامت دائم و بعد از ۵ سال  منجر به اخذ پاسپورت و تابعیت کشور سوئد می شود.

کاریابی در سوئد و ویزای کاری سوئد

افرادی که قصد کاریابی در سوئد و اخذ ویزای کاری در کشور سوئد را دارند باید پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای سوئدی داشته باشند. پیشنهاد شغلی و اخذ اجازه کار براساس شرایط مختلف مانند کشور مبدا متقاضی، مدت اقامت در کشور سوئد و نوع کار می تواند متفاوت باشد. افرادی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بوده و قصد کار در این کشور را دارند باید اجازه کار بگیرند. بنابراین یکی از پیش نیاز های اخذ اجازه کار برای این متقاضیان دریافت پیشنهاد کاری می باشد. افراد به هیچ وجه نمی توانند اجازه کار را اخذ کنند و بعد از ورود در این کشور به دنبال کار بگردند. یکی از روش های کاریابی اخذ ویزای job seeker   می باشد که از این طریق شخص فرصت این را دارد که در کشور مقصد حضور داشته و خود به دنبال کار مورد نظر بگردد و بتواند مهارت های خود را به نحو احسن نشان دهد.  براساس پروسه ذکر شده، با اخذ ویزای job seeker  افراد شانس زیادی در کاریابی دارند که سوئد جزء این کشورها نمی باشد و فقط سه کشور آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی به ایرانیها ویزای job seeker  می دهد. بنابراین  کاریابی در سوئد از طریق دریافت job offer و  یا همان پیشنهاد شغلی امکان پذیر می باشد که شخص با داشتن پیش نیازها

مانند حداقل مدرک لیسانس و دانش زبان انگلیسی و یا سوئدی می تواند به صورت آنلاین برای فرصت های شغلی آگهی شده اقدام کند. فرصت شغلی ۳ ماه در کشور سوئد آگهی می شود و در صورت نبودن نیروی مورد نظر ۳ ماه دیگر در اتحادیه اروپا آگهی می شود. اگر در اتحادیه اروپا هم نیروی کار براساس شرایط مورد نظر یافت نشد کارفرما می تواند از نیروی کار غیر اتحادیه اروپا انتخاب کند. بنابراین  کاریابی در سوئد از طریق job offer پروسه طولانی برای متقاضیان بوده و می توانند از سایر روشهای مهاجرتی استفاده کرده و وارد کشور سوئد شوند. برای راهنمایی بیشتر می توانید با  موسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. یکی از نکات بسیار جالب این است که افرادی که اجازه کار و ویزا گرفته و در کشور سوئد مشغول به کار می باشند، اگر قصد انجام کار جدید با یک کارفرمای جدید را داشته باشند باید اقامت جدیدی را اخذ کنند.

کاریابی در سوئد و نرخ بیکاری در سوئد

یکی از شاخص های مهم و تاثیر گذار در انتخاب یک کشور برای کاریابی نرخ بیکاری آن کشور می باشد که قبل از اقدام باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. ینابراین افراد علاقمند به کاریابی در سوئد باید این نکته مهم را در نظر داشته باشند که هرچه نرخ بیکاری در کشور مقصد کمتر باشد، این کشور از رشد اقتصادی خوبی برخوردار بوده و افراد فرصت های شغلی خوبی را خواهند داشت. همانگونه که در نمودار ذیل اشاره شده است نرخ بیکاری در جولای ۲۰۱۹ به ۶.۹ درصد رسیده است. این میزان نرخ بیکاری رقم خوبی بوده ولی در لیست کشورهای متوسط بوده و می توانیم کشورهای اروپایی دیگری را برای کار و ادامه زندگی انتخاب کنیم که نرخ بیکاری کمتری نسبت به این کشور دارند. این کشورها می تواند شامل کشورهای آلمان و اتریش باشد که نرخ بیکاری زیر ۴ درصد می باشد و برخلاف کشور سوئد دارای ویزای job seeker  بوده و افراد می توانند شخصا در آن کشور حضور داشته و براساس مهارت های خود کار خوبی پیدا کنند.

کار در سوئد

قوانین کار در سوئد چگونه است؟

یکی از روش های جذاب و تقریبا مطمئن جهت مهاجرت به سوئد سیستم جاب آفر سوئد (Job Offer) می باشد. زیرا بر اساس آن متقاضی مهاجرت، یک درخواست کار یا در حالتی بهتر قرار داد کاری دریافت می نماید که بر اساس آن می تواند وارد کشور شده و مستقیما مشغول به کار شوند.

قوانین حقوقی کار در سوئد به این گونه می باشد که میزان حقوق افراد در یک تناسب نسبی قرار دارد. به طور مثال حقوق یک دندانپزشک با یک مهندس عمران تفاوت چندانی نمی کند. لیست زیر توسط اداره آمار سوئد (S.C.B) برای حقوق و دستمزدها در سوئد منتشر شده است.

عنوان مشاغل درآمد ماهانه
خدمات عمومی ۴۵۶۵ یورو
استخراج مواد معدنی ۴۹۹۴ یورو
کار در بخش تولید ۴۸۸۶ یورو
مهندسی صنایع ۴۸۲۷ یورو
تأمین برق، گاز، بخار و تهویه مطبوع ۴۶۶۶ یورو
بخش آب؛ فاضلاب، مدیریت زباله ۴۵۱۴ یورو
مهندسی عمران و یا ساختمان ۴۲۰۳ یورو
حمل و نقل و تدارکات ۴۷۳۰ یورو
خدمات اقامت ۴۰۱۲ یورو
اطلاعات و ارتباطات ۵۰۵۴ یورو

 

اقدام برای اخذ ویزا

افراد جهت اخذ ویزا کار در سوئد باید مدارکی را هنگام مراجعه به سفارت ارائه دهند که عبارتند از:

  1. فرم درخواست ویزا
  2. کپی هایی از صفحات گذرنامه
  3. عکس
  4. شماره پاسپورت
  5. کپی گواهی های ازدواج یا معادل آن
  6. تمکن مالی
  7. قرارداد کاری از طرف کارفرما در سوئد

شرایط دریافت اقامت سوئد

افراد پس از گرفتن دعوت نامه کاری از یک شرکت معتبر سوئدی، برای دو سال ویزای کار در کشور سوئد تقاضای خود را تسلیم سفارت می کنند. در صورتی که موفق به اخذ ویزای دو ساله شوند، قادر خواهند بود تا با اتمام دو سال اول کار در کشور سوئد از داخل خاک این کشور و به صورت پیوسته دو سال دیگر ویزای خود را تمدید کنند.

گفتنی است دو سال اول کار فرد دریافت کننده دعوت نامه کاری باید نزد همان کارفرما مشغول به کار باشد ولی در دو سال دوم متقاضی تمدید ویزای کار سوئد، می تواند پیشنهاد شغلی خود را از کارفرمای دیگری دریافت کند.

قوانین مالی

گفتنی است که شغل مورد نظر می بایست حداقل درآمدی معادل ۱۳ هزار کرون سوئد یا تقریبا ۲۳۰۰ دلار قبل از کسر مالیات را فراهم آورد.

محدودیت زمانی

زمانی که فرد دارای ویزای کاری بتواند چهار سال بصورت پیوسته در کشور سوئد کار قانونی و تمام وقت داشته باشد و همچنین از قوانین مالیاتی کشور سوئد تبعیت کند، امکان تبدیل ویزای کار خود به اقامت دائم سوئد را به دست می آورد.

دانش زبان سوئدی

سیاری از مشاغل در این کشور نیاز به تسلط به زبان سوئدی دارد. در صورت دانش زبان سوئدی، شانس افراد برای ورود به بازار کار در سوئد افزایش می یابد. لازم بذکر است که با دانش زبان انگلیسی امکان پیدا کردن کار در این کشور وجود دارد ولی اولویت کارفرمایان با جذب متخصصان با داننش زبان سوئدی می باشد.

بهترین مشاغل برای کار در سوئد کدامند؟

با وجود نرخ مالیات بالا، کارگران این کشور اسکاندیناوی از بالاترین حقوق در اتحادیه اروپا و مزایای عالی برخوردار هستند. بنابراین، درآمد مناسبی برای کار در سوئد وجود دارد، مخصوصا اگر شما شغل مناسب را داشته باشید.

۱۰ریاضیدان

حقوق سالیانه: ۶۹۶ هزار کرون

مسئولیت ها: ریاضیدانان از ریاضیات پیشرفته برای توسعه و درک اصول ریاضی، تجزیه و تحلیل داده ها و حل مشکلات دنیای واقعی استفاده می کنند.

ویژگی ها: ریاضیدانان نیاز به مهارت های تحلیلی دارند، زیرا در تجزیه و تحلیل داده های بزرگ آنها باید دقیق باشند. آنها همچنین باید بتوانند راه حل های جدیدی برای حل مسائل و راه حل هایی برای افرادی که ممکن است دانش گسترده ای از ریاضیات ندارند، ارائه دهند.

تحصیلات: برای کار در سوئد بسته به صنعت و کارفرمایان، حداقل یک مدرک لیسانس در ریاضیات به همراه چند سال تجربه کار مربوطه لازم است. اگر شما به دنبال یک موقعیت دانشگاهی هستید، قطعا به یک دکترا در یک رشته مرتبط با ریاضی نیاز خواهید داشت.

۹مدیر تجاری

حقوق سالیانه: ۷۲۰ هزار کرون

مسئولیت ها: مدیران تجاری مسئولیت ایجاد یک احساس پایدار در میان مصرف کنندگان و بهبود فروش محصول و سهم بازار را دارند.

ویژگی های کلیدی: مدیران موفقیت برای کار در سوئد باید احساس غریزی در مورد مفاهیم محصول آینده داشته باشند، مهارت های تحلیلی خوبی را از خود نشان دهند، در مورد منطقه محصولات خود مشتاق باشند و به طور کامل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تحصیلات: مدرک تحصیلی در زمینه بازاریابی یا کسب و کار در ترکیب با تجربه کسب و کار در توسعه محصول یا بازاریابی مسیر ایده آل برای پیشرفت در این موقعیت است.

۸مدیر هواپیمایی

حقوق سالیانه: ۷۵۶ هزار کرون

مسئولیت ها: مدیران هواپیمایی برنامه های پرواز، نظارت بر تعمیر و نگهداری هواپیما و مدیریت کارکنان را به عهده می گیرند. این موقعیت نیاز به کاندیدایی با توانایی های بسیار خوب رهبری و بازیکنان تیم با مهارت های ارتباطی و تحلیلی خوب دارد و باید با استانداردهای هواپیما در ارتباط باشد.

۷مدیر پروژه (اجرایی و مدیریت)

حقوق سالیانه: ۷۶۸ هزار کرون

مسئولیت ها: مدیران پروژه مسئول تهیه و تکمیل برنامه های عملیاتی، اجرای تولید، بهره‌وری، کیفیت و استانداردهای خدمات تولید محتوا مشتری، حل مشکلات، شناسایی روند، تعیین بهبود سیستم و اجرای تغییرات هستند. یک مدیر پروژه موفق برای کار در سوئد باید تفکر انتقادی عالی، حل مسئله، هیئت مدیره، تأثیر، رهبری و مهارت های سازمانی را نمایش دهد.

آموزش و پرورش: یک مدرک تحصیلی در مدیریت پروژه یا تجربه معادل و گسترده در یک ظرفیت مدیریت پروژه ضروری است.

۶مدیر عامل

حقوق سالیانه: ۷۹۸ هزار کرون

مسئولیت ها:  مدیر عامل بر کلیه مراحل مدیریت و عملکرد شرکت را نظارت داشته و به هیئت مدیره گزارش می دهند. آنها همچنین مسئول ایجاد ارتباطات تجاری جدید و توسعه برنامه های بازاریابی و استراتژیک برای افزایش سودآوری و کارایی هستند.

تحصیلات: این موقعیت، مستلزم داشتن حداقل یک مدرک لیسانس، به ترتیب در یک موضوع مرتبط با کسب و کار است، در حالیکه یک مدرک فوق لیسانس به عنوان یک پوزیشن مناسب در نظر گرفته می شود. در عوض، کارفرمایان اغلب تخصص و تجربه فنی مربوط به شرکت یا صنعت خاص خود را دارند.

۵معماری سازمانی

حقوق سالیانه: ۸۴۰ هزار کرون

مسئولیت ها: بخشی از وظایف اصلی مدیران معماری سازمانی، ارائه خدمات عملیات کامل برای مدیریت برنامه ها، توسعه های سفارشی و برون سپاری فرایند کسب و کار برای مشتریان است. آنها همچنین برنامه ریزی، طراحی و پیاده سازی راه حل هایی را ارائه می دهند که اطلاعات را به طور موثر و سودمند برای مزیت رقابتی ارائه می دهند.

تحصیلات: مدرک لیسانس در زمینه تخصص شرکت به همراه ۶ سال تجربه مشاوره یا صنعت مربوطه لازم است.

۴پزشک – هماتولوژی / انکولوژی

حقوق سالیانه: ۸۸۸ هزار کرون

مسئولیت ها: پزشکان مراقبت های مستقیم بیمار را به ویژه در زمینه های مراقبت های ویژه بستری و امدادرسانی ارائه می دهند. برای این موقعیت، معمولا یک مدرک چهار ساله در پزشکی، به دنبال آموزش سه ساله در پزشکی داخلی، و همچنین یک سه ساله در هماتولوژی انکولوژی نیاز است.

۳مدیر خلاق (تبلیغات / طراحی گرافیک / مدیریت رویداد)

حقوق سالیانه: ۹۶۰ هزار کرون

ویژگی های کلیدی: حرفه ای ها در این نقش نیاز به مهارت های خلاقانه برجسته، عالی در ارتباطات و مهارت های ارائه، دانش گسترده ای از طراحی گرافیک و دیگر نرم افزار های دیجیتال و به عنوان مدیر آنها نیاز به داشتن مهارت های رهبری قوی برای استخدام، نظارت و تیم خلاقیت خود را توسعه دهند.

تحصیلات: برای این موقعیت معمولا به یک مدرک لیسانس در زمینه طراحی گرافیک، هنرهای زیبا، تایپوگرافی، ارتباطات بصری یا در یک موضوع مرتبط نیاز دارید. یک مدرک کارشناسی ارشد در هر یک از این موضوعات ممکن است به عنوان یک مزیت در نظر گرفته شود. مهمتر از همه، شما باید بین چهار تا هفت سال تجربه در زمینه های تبلیغات، طراحی و بازاریابی نیاز داشته باشید.

۲مدیر عامل سرمایه گذاری (اجرایی و مدیریت)

حقوق سالیانه: ۱ میلیون کرون

مسئولیت ها: هدف او شناخت، نظارت و مدیریت مجموعه دارایی شرکت، ایجاد استراتژی برای رشد، برقراری ارتباط با سرمایه گذاران و شناسایی و اجتناب از هرگونه خطرات بالقوه است. آنها باید دارای توانایی های تحلیلی خلاقانه استثنایی، تفکر قوی و عملیاتی و توانایی های رهبری بی نظیر باشند.

تحصیلات: یک مدرک کارشناسی در یک برنامه کسب و کار مانند مدیریت کسب و کار و یا دوره های سرمایه گذاری دیگر الزامی است.

۱معاون رئیس جمهور

حقوق سالیانه: ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار کرون

مسئولیت ها: معاون ارشد رئیس جمهور، مسئول کمک به شرکت در دستیابی به اهداف مالی و افزایش عملکرد عملی است.

برای اشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به سوئد هم اکنون درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید.

ثبت شرکت
شهرهای مناسب آلمان برای مهاجران
پرستاری در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست