ویزای دانش آموزی کانادا - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا

شاید اگر بگوییم تحصیل فرزندان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خانواده‌هاست؛ بیراه نگفته‌ایم. امروزه با وجود سیستم‌‌های آموزشی کارآمد در مدارس کشورهای پیشرفته؛ بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام کنند و برای آنان آینده‌‌‌ای درخشان رقم بزنند. در سال‌های گذشته، کشور کانادا به طور مستمر جزء برترین کشورهایی قرار گرفته است که برای زندگی و تحصیل از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

ویزای تحصیلی دانش‌آموزی کانادا

امروزه تعداد قابل‌توجهی از والدین در سرتاسر جهان، فرزندان خود را برای تحصیل به کانادا می‌فرستند و دلایل بسیار منطقی برای این کار خود دارند. آنها به این امر واقف هستند که در کانادا فرزندشان از همان ابتدا با فضایی آموزشی در سطحی بین‌المللی تحصیل می‌کند و از مزایای زندگی در کشوری کاملاً امن و مهاجردوست بهره‌مند می‌شود. کشوری با نظام آموزشی دو زبانه (انگلیسی-فرانسه) در کنار بهره‌مندی از بالاترین استانداردهای آموزشی و تحقیقاتی روز دنیا که به یکی از پنج مقصد اصلی دانش‌آموزان و دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا تبدیل شده است. ویزای تحصیلی کانادا به عنوان یکی از اقسام ویزای موقت کانادا، نوعی جواز موقت برای زندگی و تحصیل در این کشور محسوب می‌شود. ویزایی که خود به دو بخش ویزای دانش‌‌آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم می‌شود. دریافت ویزای تحصیلی دانش‌آموزی کانادا این فرصت را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد تا با خیالی آسوده بر تحصیل خود در کشوری که مهد برترین مدارس جهان است تمرکز کند.

به طور کلی مدارس کانادا دارای ۱۲ پایه تحصیلی هستند و دانش‌آموزان بین المللی در هر یک از این مقاطع می‌توانند درخواست پذیرش تحصیلی نمایند.

دانش‌­آموزانی که در مقاطع ابتدایی و متوسطه­‌ مشغول به تحصیل در کانادا هستند باید نشان دهند که در مهارت­‌های زیر کاملاً تسلط یافته‌­اند: سوادآموزی و برقراری ارتباط، حل مسئله، روابط انسانی، تکنولوژی . همچنین دروس اجباری پایه‌­های یکم تا هشتم به ترتیب عبارتند از: زبان آموزی، ریاضیات،علوم، مطالعات اجتماعی، تربیت بدنی، هنر

ویزای تحصیلی کانادا در یک نگاه

نوع ویزا: ویزای دانش‌آموزی یا ویزای دانشجویی (Study Permit)

مدت زمان ویزا: به مقطع تحصیلی بستگی دارد.

مدت هربار اقامت: متغیّر (بدون محدودیت در ورود و خروج)

مدت زمان صدور: ۳ ماه

هزینه: ۱۵۰ دلار برای ویزای متقاضی اصلی و ۸۵ دلار برای انگشت‌نگاری

مدت اعتبار: تا پایان تحصیلات

امکان دریافت ویزای همراه: امکان دارد (بنا به مقطع تحصیلی و شرایط سنی)

شرایط ویزای دانش‌آموزی کانادا

اگر دانش‌آموزی مقیم یا شهروند کانادا نباشد؛ می‌تواند از مدرسه‌ای در کشور کانادا پذیرش دریافت کند. توجه داشته باشید که دانش‌آموزان نمی‌توانند با داشتن ویزای توریستی در کانادا تحصیل کنند و باید به طور جداگانه برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند. حساسیت اداره مهاجرت کانادا در قبال ویزای تحصیلی کانادا به علت اعتبار نسبتاً بلند مدت آن بیشتر از ویزای توریستی کانادا است. شرایط درخواست ویزای تحصیلی برای دانش‌آموزان خارجی بدین شرح است:

  • داشتن حداقل ۴ سال سن
  • نامه پذیرش از یکی از مدارس کشور کانادا (این مدارس باید مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشند.)
  • داشتن تمکن مالی مناسب و قابل قبول از سوی والدین برای پرداخت شهریه مدارس و همچنین مخارج زندگی فرزند حداقل برای یک سال تحصیلی در کانادا با ارائه مدارک بانکی
  • در صورت اشتغال به تحصیل، ارائه سوابق تحصیلی در قالب برگه‌ی گزارش تحصیلی و ریز نمرات دو سال آخر الزامی است.
  • معرفی نامه از طرف مدیر مدرسه کنونی (در صورت اشتغال به تحصیل)
  • داشتن قیم یا سرپرست قانونی (Custodian) در کشور کانادا که مورد تأیید اداره مهاجرت است

فردی که قیم فرزند شما در کانادا می شود باید مقیم کانادا باشد.

ویزای کانادا

مدارک لازم ویزای دانش‌آموزی کانادا

داشتن پذیرش تحصیلی از یک مدرسه معتبر در کانادا از مهم‌ترین شروط دریافت موفقیت آمیز ویزای دانش آموزی کانادا است؛ بنابراین پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی از سوی مدرسه موردنظر می‌توانید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. همان‌طور که می‌دانید اقدام برای هر نوع ویزا مستلزم تهیه مدارک مورد نیاز آن است. پس از دریافت پذیرش تحصیلی، مهم‌ترین مدرک برای ویزای دانش‌آموزی تمکن مالی حامی وی است. افسر مهاجرت هنگام بررسی وضعیت پرونده‌ی متقاضی برای صدور این نوع از ویزا به تمکن مالی توجه ویژه‌ای خواهد داشت.

به طور کلی مدارک لازم برای ویزای دانش‌آموزی کانادا عبارتند از:

  • نامه ادمیشن (admission letter) که همان نامه‌ی پذیرش تحصیلی از یک مدرسه معتبر در کانادا است.
  • فرم‌های تکمیل شده مورد نیاز برای ثبت درخواست ویزا: (این فرم‌ها شامل فرم ویزای تحصیلی، فرم اطلاعات خانوادگی، فرم اقامت موقت هستند.)
  • نامه تمکن مالی ۴ ماه آخر حامی مالی دانش‌آموز
  • اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی به همراه صفحاتی که در آنها مهر ویزا خورده است.
  • اصل شناسنامه به همراه ترجمه آن
  • دو قطعه عکس ۴/۵ * ۳/۵
  • فیش واریزی هزینه‌های موردنیاز
  • داشتن Study Plan یا همان برنامه درسی
  • ترجمه ریزنمرات یا کارنامه دو سال آخر دانش‌آموز
  • ارسال درخواست مجوز تحصیلی (Study Permit) برای دریافت ویزای تحصیلی

دلایل ریجکت ویزای دانش آموزی کانادا

مهم‌ترین عوامل کلیدی در اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا ارائه مدارکی قوی است که افسر مهاجرت را متقاعد می‌کند که فرد متقاضی پس از پایان دوران تحصیلاتش به کشور مبدأ بازخواهد گشت و قصد اقامت غیرقانونی در کانادا را نخواهد داشت. همچنین برای پوشش هزینه‌های تحصیل در کانادا مدارک کافی از تمکن مالی حامی دانش آموز باید ارائه شود. هرچند گاه دلایل ریجکت شدن متقاضی ویزای تحصیلی فراتر از این دو مورد است و موارد متعددی را در برمی‌گیرد. در ادامه عمده‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای دانش‌آموزی کانادا آمده است:

  • عدم تمکن مالی و یا ناکافی بودن مدارک مالی ارائه شده که نشان دهنده بودجه کافی متقاضی یا حامی مالی وی برای پوشش هزینه‌های تحصیل باشد.
  • قانع نشدن افسر مهاجرت در بازگشت متقاضی به کشور مبدأ پس از پایان دوران تحصیل
  • عدم وجود برنامه تحصیلی روشن و کامل
  • اشکال یا تناقض اطلاعات در تکمیل فرم‌های درخواست ویزای تحصیلی
  • عدم وجود پیوندهای محکم خانوادگی در کشور مبدأ
  • نقص در مدارک مرتبط با تحصیل
  • رشته یا مقطع تحصیلی انتخابی نامتناسب

ویزای همراه دانش‌آموزی

زمانی که پای تحصیل فرزندان در خارج از کشور به میان باشد؛ اولین دغدغه‌ی والدین دوری از فرزند است. نگرانی والدین از جنبه‌های گوناگون زندگی فرزندشان در کشوری دیگر کاملاً قابل درک است. مسائلی همچون اسکان، مراقبت و نظارت بر زندگی و تحصیل فرزند، والدین را در شرایطی قرار می‌دهد که امکان دوری از فرزند را سخت می‌نماید. خبر خوب این است که کشور کانادا در این باره قوانین سخاوتمندانه و منحصر به فردی را برای والدین دانش‌آموزان فراهم کرده است. دولت کانادا، خود را در حفظ انسجام خانواده‌ی دانش‌آموزان خارجی متعهد می‌داند. از همین روی صرف‌نظر از این که مدت تحصیل یک دانش‌آموز خارجی در کانادا چقدر به طول انجامد، فرصتی را برای وی فراهم می‌کند تا هم به رویای تحصیل در کانادا دست یابد و هم خاطرش از بابت زندگی در کنار عزیزان خود راحت باشد.

·دریافت ویزای همراه دانش‌آموز از طریق زیر امکان‌پذیر است:

  • ویزای توریستی کانادا که زیر مجموعه‌ی ویزای اقامت موقت (Temporary Resident Visa) است. در این نوع ویزا که هم‌زمان با درخواست ویزای تحصیلی دانش‌آموز به سفارت ارسال می‌شود؛ این امکان وجود دارد که ویزای همراه والدین را با اعتباری ۶ ماهه تا ۵ ساله دریافت کنند.

اگر امکان دریافت ویزای همراه برای والدین فراهم نشد آنها می‌توانند فرزندان خود را برای زندگی به خانواده‌های کانادایی بسپارند. دانش‌آموزی خارجی که در حین تحصیل با یک خانواده‌ی بومی در کانادا زندگی می‌کند را در اصطلاح هوم استی ( Homestay) می‌نامند. این قسمت از تحصیل یکی از لذت‌بخش‌ترین جنبه‌های زندگی یک دانش‌آموز خواهد بود. در این حالت دانش‌آموز را به یک خانواده کانادایی که از پیش مجوز این کار را دریافت کرده معرفی می‌کنند. خانواده کانادایی علاوه بر این که یک اتاق مستقل و ۳ وعده‌ی غذایی را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهند؛ بر تحصیلش نظارت دارند و وی را از لحاظ عاطفی حمایت می‌کنند. این روش، تاثیر مثبتی بر تقویت زبان انگلیسی یا فرانسه دانش‌آموز دارد و وی را با فرهنگ جامعه‌ی کانادایی به خوبی آشنا می‌سازد.

مدت زمان صدور ویزای دانش‌آموزی

سیستم تحصیلی کانادا شرایط بسیار مناسبی را برای اتباع خارجی فراهم نموده است. دانش‌آموزان خارجی می‌توانند در کلیه مقاطع تحصیلی و بدون داشتن کارت اقامت دائمی پدر یا مادر در مدارس کانادا به تحصیل بپردازند. اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا یکی از راه‌های ورود سریع به کانادا محسوب می‌شود. به طور کلی مدت زمان صدور ویزای دانش‌آموزی کانادا به دو فاکتور بستگی دارد:

  • کشوری که در آن زندگی می‌کنید و قرار است از آنجا درخواست ویزای دانش‌آموزی نمایید.
  • زمانی که برای اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا اقدام نموده‌اید.

به طور کلی برای متقاضیان ایرانی، صدور ویزای تحصیلی دانش‌آموزی حداقل به ۴ هفته زمان نیاز دارد. این در حالی است که در ماه‌های ثبت نام مدارس این زمان به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد و به ۱۲ هفته خواهد رسید. تجربه با من رو ثابت نموده بررسی درخواست ویزای دانش‌آموزی توسط سفارت کانادا با احتساب زمان لازم برای ثبت اطلاعات بیومتریک به ۳ ماه زمان نیاز خواهد داشت.

چنانچه فردی قصد دارد در مدارس کانادا ثبت نام نماید بهتر است پیش از شروع ترم‌های تحصیلی اقدام کند. هر سال تحصیلی در کانادا ۱۰ ماه است و هر سال، ۲ ترم تحصیلی را در بر می‌گیرد. چنانچه فردی قصد دارد در مدارس کانادا ثبت نام نماید بهتر است از پیش از شروع ترم‌های تحصیلی اقدام نماید. ترم‌های تحصیلی در کانادا به ترتیب زیر آمده است:

  • ترم اول سال تحصیلی مدارس کانادا از اواسط سپتامبر(اواسط شهریور) شروع و در اواخر ژانویه (اواخر دی) ادامه می‌یابد.
  • ترم دوم سال تحصیلی مدارس کانادا از ابتدای فوریه (اوایل بهمن) شروع و تا ژوئن (اوایل تیر) ادامه دارد.

توجه داشته باشید که مدت زمان صدور ویزای دانش‌آموزی کانادا شامل موراد زیر نخواهد شد:

  • مدت زمانی که صرف ارسال درخواست از دفتر VAC به اداره مهاجرت خواهد شد.
  • مدت زمانی که برای ثبت اطلاعات بیومتریک نیاز دارید.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیل در مدارس کانادا از جمله نکات مهمی است که باید همه متقاضیان آن را در نظر داشته باشند. تحصیل در مدارس کانادا مستلزم پرداخت شهریه است. بسته به نوع مدرسه، شهریه‌ها متغیر خواهند بود. به طور کلی شهریه تحصیل در مدارس دولتی به همراه هزینه زندگی در کانادا معادل ۱۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار برآورد شده است. هرچند این رقم نیز در ایالت‌های مختلف می‌تواند بسیار متغیر باشد. شهریه مدارس خصوصی به همراه هزینه زندگی برای یک سال تحصیلی در این کشور به طور تقریبی بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به کانادا و اقامت ارزان کانادا هم اکنون درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

 

چرا تحصیل در روسیه
ارزانترین شهر ترکیه برای زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست