نحوه محاسبه امتیاز فدرال - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

نحوه محاسبه امتیاز فدرال

بدون دیدگاه
blank

حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۱ چقدر است؟

در سیستم جامع امتیاز دهی کانادا (CRS) شش فاکتور مهم وجود دارند که می توانند در نمره متقاضیان برای دریافت انواع ویزای کانادا تاثیرگذار باشند. حداقل نمره ۶۷ یا بیشتر برای تایید صلاحیت جهت مهاجرت به کانادا و ورود شما به لیست اسامی اکسپرس انتری Express Entry Pool مورد نیاز است.

مهاجرت به کانادا

امتیاز بندی اکسپرس اینزتری ۲۰۲۱

در قوانین مهاجرت به کانادا در صورتی که فردی نتواند در این سیستم جامع امتیاز بندی، حداقل نمره را کسب کند، بهتر است زمانی را برای به دست آوردن صلاحیت های مذکور و بهبود رزومه تخصیص دهد و سپس دوباره اقدام نماید. و اما این شش فاکتور نمره دهی برای تایید صلاحیت مهاجرت به کانادا عبارتند از:

  • مهارت های زبان انگلیسی و/یا فرانسوی
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • سن
  • شغل هماهنگ شده و مشخص در کانادا
  • انطباق پذیری

 

حداقل امتیاز مهاجرت به کانادا ۲۰۲۱

توجه کنید در هر دوره حداقل امتیاز آن قسمت درج شده است در صورتی که شما در  تمامی مهارت های حداقل امتیاز را کسب کنید می توانید امتیاز مهاجرت به کانادا را دریافت کنید.

نحوه امتیازبندی زبان خارجی در کانادا

توانایی ارتباط برقرار کردن و کار در یک یا هر دو زبان رسمی کشور کانادا یک فاکتور بسیار مهم در امتیاز دهی CRS به شمار می رود. دانستن زبان انگلیسی، فرانسوی و یا هر دو به شما کمک می کند تا در بازار کار کانادا موفق و فعال باشید.

شما می توانید برای مهارت های زبانی خود در انگلیسی و فرانسوی تا ۲۸ نمره کسب کنید. امتیازات مربوطه بسته به توانایی و سطح مهارت شما در چهار بخش شنیداری (Listening)، صحبت کردن (Speaking)، خواندن (Reading) و نوشتار (Writing) داده خواهند شد.

 

چگونه می توانیم تسلط زبان خارجی خود را برای سیستم امتیازبندی اثبات کنیم؟

برای اثبات تسلط زبانی خود در انگلیسی و فرانسوی باید یک آزمون بین المللی زبان را از مراکز مورد تایید سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا کسب کنید. در صورتی که همراه با مدارک خود نتایج مربوط به آزمون زبان انگلیسی و یا فرانسوی را برای مسئولین این سازمان ارسال نکنید، دعوت نامه شما برای اپلای ارسال نخواهد شد. نتایج شما در آزمون بین المللی زبان باید نشان دهند که به سطح و درجه مورد نیاز رسیده اید.

اگر می خواهید امتیازات مربوط به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را به دست آورید باید نتایج آزمون زبان خود برای هر دو را که از یکی از مراکز مورد تایید سازمان مهاجرت کانادا گرفته اید به صورت همزمان ارسال کنید. وقتی که در آزمون شرکت کنید و نتایج برایتان مشخص شوند، می توانید به سادگی امتیازی که از بخش مهارت های زبانی به دست می آورید را محاسبه نمایید.

 

نحوه محاسبه امتیاز زبان خارجی کانادا سطح ۱ و ۲ در سال ۲۰۲۱

در ادامه نحوه محاسبه نمره متقاضیان در بخش مهارت های زبانی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا را آورده ایم:

شما باید حداقل در سطح CLB 7 که مورد تایید زبان رسمی کانادا است (در فرانسوی NCLC) باشید. نتایج تست شما در زمان تقاضا و پر کردن پروفایل اکسپرس اینتری  و زمانی که برای اقامت دائم فرم پر می کنید اید حقیقی ومعتبر  باشد (کمتر از دو سال از تاریخ آن گذشته باشد) .

زبان خارجی سطح ۱ صحبت کردن مهارت شنیداری مهارت خواندن مهارت نوشتار
سی ال بی ۹ یا بالاتر ۶ ۶ ۶ ۶
سی ال بی ۸ ۵ ۵ ۵ ۵
سی ال بی ۷ ۴ ۴ ۴ ۴
پایین تر از سی ال بی ۷ عدم امکان تقاضا عدم امکان تقاضا عدم امکان تقاضا عدم امکان تقاضا

 

برای گرفتن امتیاز در زبان رسمی سطح دوم باید به حداقل CLB سطح ۵ در هر چهار مهارت ریدینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و رایتینگ برسید.

نکته: شما تنها زمانی برای زبان رسمی دوم خود امتیاز کسب می کنید که در هر چهار مهارت آن به حداقل نمره CLB سطح ۵ رسیده باشید.

 

زبان خارجی سطح ۲ امتیازات
سی ال بی حداقل ۵ در هر چهار مهارت ۴
سی ال بی ۴ یا کمتر در هر یک از چهار مهارت ۰

 

محاسبه امتیازبندی تحصیلات در کانادا

برای میزان تحصیلات خود نیز می توانید در حین تقاضا برای مهاجرت به کانادا امتیازاتی را دریافت کنید. برای گرفتن امتیاز تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی کانادا تنها کاری که باید بکنید این است که:

  • اثبات کنید که یک دیپلم کانادایی یا مدرک را به دست آورده اید
  • از یک مرکز مورد تایید سازمان اقامت و مهاجرت کانادا (CIC) بخواهید تا تحصیلات شما در خارج از کانادا را ارزیابی کرده و میزان اعتبار و برابری آن با مدارک و تحصیلات کشور کانادا را مشخص کند.

شما باید گواهی نامه کانادایی و یا گواهی نامه مدرک تحصیلی خارجی خود را که توسط موسسات معتبر ارزیابی شده است در حین تقاضا برای مهاجرت اعلام کنید. بسیاری از افراد سوال می کنند که امتیاز لیسانس برای کانادا چقدر است؟ در پاسخ به این عزیزان جدول زیر را آماده کرده ایم.

 

 

جدول امتیاز بندی تحصیلات در سیستم جامع امتیاز کانادا

 

سطح تحصیلات متقاضی متاهل متقاضی مجرد
متقاضی همسر
کمتر از دیپلم ۰ ۰ ۰
دیپلم دبیرستان ۲۸ ۲ ۳۰
دوره یکساله پس از دیپلم ۸۴ ۶ ۹۰
دوره دو ساله پس از دیپلم ۹۱ ۷ ۹۸
دوره سه ساله پس از دیپلم ۱۱۲ ۸ ۱۲۰
دو مدرک تحصیلی  پس از دیپلم که حداقل یکی از آنها پس از اتمام دوره سه ساله باشد ۱۱۹ ۹ ۱۲۸
فوق لیسانس ۱۲۶ ۱۰ ۱۳۶
دکترا ۱۴۰ ۱۰ ۱۵۰

 

امتیازبندی تجربه شغلی در کانادا

در روش مهاجرت به کانادا از طریق کار شما می توانید به تعداد سال هایی که در یک شغل تمام وقتی درآمدزا فعال بودید امتیازاتی کسب کنید ( حداقل ۳۰ ساعت در هر هفته و یا یک میزان مشابه برای شغلی پاره وقت). برای دریافت ویزای کار کانادا این امتیازات بسیار موثرند.

طبقه بندی حرفه ای ملی یا همان NOC یک سیستم خاص است که شغل های مختلف را در اقتصاد کانادا طبقه بندی و متمایز می سازد. این سیستم وظایف، مهارت ها، استعداد ها و نیازمندی های شغلی را برای شغل های مختلف تشریح می کند. سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا از ویرایش سال ۲۰۱۱ سیستم NOC استفاده می کند تا فرم های تقاضای کارکنان حرفه ای را ارزیابی و مشخص کند.

امتیازاتی که برای سابقه شغلی به متقاضیان داده می شود عبارتند از موارد زیر:

تجربه امتیازات
۱ سال ۹
۲ الی ۳ سال ۱۱
۴ الی ۵ سال ۱۳
۶ سال یا بیشتر ۱۵

 

سیستم امتیازبندی سن و سال

در سیستم جامع امتیاز بندی کانادا، در زمینه سن و سال نیز می توانید بر اساس سنی که در زمان تقاضا برای مهاجرت و کار دارید امتیازی به دست آورید. این امتیاز زمانی داده می شود که اداره مرکزی مربوطه فرم تقاضای شما را دریافت کند:

 

سن امتیازات
زیر ۱۸ سال ۰
۱۸ الی ۳۵ ۱۲
۳۶ ۱۱
۳۷ ۱۰
۳۸ ۹
۳۹ ۸
۴۰ ۷
۴۱ ۶
۴۲ ۵
۴۳ ۴
۴۴ ۳
۴۵ ۲
۴۶ ۱
۴۷ یا بیشتر ۰

 

امتیاز بندی پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا ۲۰۲۱

در صورت داشتن درخواست شغلی تمام وقت و دائمی از یک شرکت یا کار آفرین کانادایی نیز می توانید امتیاز CRS خود را افزایش دهید. این شغل باید قبل از زمان تقاضای شما برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص به عنوان یک فرد متخصص فدرال به شما به صورت رسمی پیشنهاد شده باشد.

یک پیشنهاد شغلی معتبر باید:

تمام وقت باشد، دائم باشد و شغلی فصلی نباشد. همچنین باید این شغل در لیست مشاغل مهارتی نوع ۰ یا همان Skill Type 0 یا Skill Level A و یا Skill Level ‌ در طبقه بندی حرفه ای ملی NOC باشد.

امتیازات این بخش بر اساس موارد زیر به متقاضیان اعطا می شوند:

blank

اگر و امتیاز
در حال حاضر با یک مجوز کار موقت در کانادا مشغول به کار هستید: مجوز کاری شما هم در زمان تقاضا و هم در زمانی که ویزای کار کانادا تحویل گشته و معتبر باشد و یا اجازه این را دارید که در کانادا بدون مجوز کار مشغول باشید (در زمانی که ویزا شما تحویل داده می شود)

و

سازمان CIC مجوز کار شما را بر اساس تاثیر مثبت بر روی بازار کار کانادا تحویل داده باشد.

و

شما برای فردی کار می کنید که اسم وی بر روی مجوز کار شما درج شده است و به شما پیشنهاد کار دائم داده است بر اساس اینکه شما یک کارکن حرفه ای و متخصص هستید.

۱۰
در حال حاضر در کانادا شغلی دارید که از نیازمندی های LMIA معاف است (تحت یک توافق بین المللی نظیر توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی یا یک توافق فدرال استانی:

 

مجوز کاری شما هم در زمان تقاضا و هم در زمانی که ویزای کانادا صادر و تحویل می گردد معتبر باشد و یا اجازه این را دارید که در کانادا بدون مجوز کار مشغول باشید (در زمانی که ویزا شما تحویل داده می شود)

و

شما برای فردی کار می کنید که اسم وی بر روی مجوز کار شما درج شده است و به شما پیشنهاد کار دائم داده است بر اساس اینکه شما یک کارکن حرفه ای و متخصص هستید.

۱۰
در حال حاضر شما یک مجوز کاری کانادا ندارید یا برنامه دارید قبل از این که ویزای دائمی اقامت را بگیرید در کانادا مشغول به کار شوید

یا

در حال حاضر در کانادا مشغول به کار هستید و یک شرکت یا فرد دیگر به شما پیشنهاد شغلی دائمی و تمام وقت داده است

 

یا

در حال حاضر در کانادا در شغلی مشغول هستید که از ارزیابی تاثیر بر بازار کار معاف است اما جزئی از یک قرارداد فدرال استانی یا بین المللی نیست.

 

شما برای فردی کار می کنید که اسم وی بر روی مجوز کار شما درج شده است و به شما پیشنهاد کار دائم داده است بر اساس اینکه شما یک کارکن حرفه ای و متخصص هستید

و

کسی که برای وی کار می کنید دارای برگه ارزیابی مثبت تاثیر بر روی بازار کار کانادا است از سازمان ESDC.

۱۰

 

نکات مهم:

  • شما شخصاً نمی توانید درخواست ارزیابی تاثیر شغل مورد نظرتان بر روی بازار کار کانادا را به سازمان ESDC بدهید. کسی که قرار است به شما شغلی بدهد و برای وی کار کنید باید این کار را برایتان انجام دهد.
  • سازمان ESDC تنها پیشنهادات کاری دائمی را قبول می کند که در لیست Skill Type 0 یا Skill Level A یا Skill Level B در NOC قرار داشته باشند.
  •  مامور CIC باید متقاعد شود که شما توانایی انجام کاری که برای آن پیشنهاد شغل دریافت کرده اید را دارید. اگر این شغل خاص در کانادا تنظیم شده باشد، این مامور باید متقاعد شود که شما می توانید وقتی که به کانادا رفتید و مستقر شدید توانایی کسب گواهی نامه آن را داشته باشید.

امتیازبندی انطباق پذیری و سازگاری (ماکسیموم ۱۰ امتیاز)

در سیستم جامع امتیاز بندی کانادا، اگر همسر یا شریک حقوقی دارید که با شما به کانادا مهاجرت می کند، آن ها هم می توانند امتیازاتی برای انطباق پذیری و سازگاری خود به دست آورند. شما می توانید برای هر آیتم فقط یک بار امتیاز به دست آورید.

ماکسیموم تعداد امتیازاتی که می توانید در این بخش کسب کنید ۱۰ است. به جدول زیر جهت کسب اطلاعات بیشتر نگاهی بیاندازید:

سازگاری امتیاز
همسر و یا شریک شما دارای سطح زبانی زیر باشد:

همسر شما یا شریک حقوقی شما دارای سطح زبانی انگلیسی یا فرانسوی حداقل سی ال بی ۴ یا بالاتر در هر چهار مهارت ریدینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و رایتینگ باشد.

برای گرفتن این امتیازات شما باید نتایج آزمون وی را که از یک سازمان معتبر و تایید شده برای کانادا صادر شده است در حین تقاضا گزارش کنید. در روز انجام اپلای نتایج نباید بیش از ۲ سال از تاریخ صدورشان گذشته باشد.

۵
سابقه تحصیلی قبلی شما در کانادا:

شما حداقل دو سال آکادمیک و دانشگاهی را در دانشگاه های کانادا گذرانده اید ( در یک برنامه که حداقل دو سال به طول انجامیده است ) در یک مدرسه دبیرستان یا دانشکده در کانادا.

تحصیل تمام وقت به معنای حداقل ۱۵ ساعت  کلاس در هر هفته، و شما باید در یک سطح مناسب آکادمیک در طی این زمان قرار داشته باشید که این موضوع توسط مدرسه یا کالج ثبت و ذخیره می شود.

۵
سابقه تحصیلی قبلی همسر یا شریک شما در کانادا:

همسر شما و یا شریک حقوقی که دارید حداقل دو سال آکادمیک و دانشگاهی را گذرانده باشد ( در یک برنامه که حداقل دو سال به طول انجامیده است ) در یک مدرسه دبیرستان یا دانشکده در کانادا

تحصیل تمام وقت به معنای حداقل ۱۵ ساعت  کلاس در هر هفته، و وی باید در یک سطح مناسب آکادمیک در طی این زمان قرار داشته باشد که این موضوع توسط مدرسه یا کالج ثبت و ذخیره شود.

۵
سابقه قبلی کاری شما در کانادا:

شما حداقل در گذشته یک سال در کانادا شغل تمام وقت داشته باشید.

در یک حوزه شغلی که در لیست های Skill type 0 یا Skill type A یا Skill Type ‌   در رتبه بندی ملی شغلی یا همان NOC قرار داشته باشد، همچنین به همراه یک مجوز کار معتبر و یا هنگامی که اجازه کار در کانادا را داشته اید.

۱۰
سابقه شغلی قبلی همسر یا شریک شما در کانادا:

همسر یا شریک حقوقی شما در گذشته حداقل یک سال در کانادا شغل تمام وقت داشته باشد.

در یک حوزه شغلی که در لیست های Skill type 0 یا Skill type A یا Skill Type ‌   در رتبه بندی ملی شغلی یا همان NOC قرار داشته باشد، همچنین به همراه یک مجوز کار معتبر و یا هنگامی که اجازه کار در کانادا را داشته است.

۵
پیشنهاد کار قبلی از شرکت یا فردی در کانادا:

شما از فاکتور پنجم امتیاز گیری برای مهاجرت امتیاز کسب کرده اید: پیشنهاد شغلی از کانادا

 

۵
بستگان در کشور کانادا:

 

شما و یا اگر همسر و یا شریک حقوقی شما بستگان یا

·         والدین

·         پدربزرگ یا مادربزرگ

·         کودک

·         نوه

·         فرزند والدین (برادر یا خواهر)

·         فرزند پدربزرگ یا مادربزرگ (عمه، عمو، خالی و دایی) یا

·         نوه یکی از والدین (برادرزاده و یا خواهرزاده) که:

·         در کانادا زندگی می کند

·         ۱۸ سال یا بیشتر دارد و

·         شهروند کانادا است یا اقامت دائم دارد

۵

برای اشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید.

blank
ویزا کارت و مسترکارت
blank
ویزای استارت آپ ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
blank
فهرست