نحوه زندگی کودکان در آلمان - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

نحوه زندگی کودکان در آلمان

نحوه زندگی کودکان در آلمان

چگونه دولت اطمینان حاصل می کند که کودکان می توانند زندگی خوبی داشته باشند

حدود 10.5 میلیون کودک در آلمان زندگی می کنند ، این 12 درصد از جمعیت است. بیشتر آنها در خانواده ای با پدر و مادر متاهل زندگی می کنند و حداقل یک خواهر یا برادر دارند.

مهاجرت به المان

مراقبت از نوزادی

از آنجا که هر دو والدین اغلب کار می کنند ، تعداد بیشتری از کودکان نوپا در مراکز مراقبت روزانه نگهداری می شوند. از سال 2013 ، هر کودک از یک سالگی دارای حق قانونی یک مکان نگهداری از کودکان است. تقریباً 820،000 کودک زیر سه سال در مراکز مراقبت شبانه روزی تحصیل می کنند – بسیار بیشتر در شرق لندر از غرب. حداکثر در سه سالگی ، زمان کودکستان است زیرا ارتباطات منظم اجتماعی برای رشد کودک مهم است.

 

حداقل نه سال تحصیل در مدرسه

برای کودکان در آلمان زندگی از 6 سالگی به طور جدی آغاز می شود. بیشتر آنها از این سن مدرسه را شروع کرده اند. حدود 733،000 کودک در سال تحصیلی 2019/20 مدرسه را شروع کردند. روز اول مدرسه برای همه یک روز بزرگ است و در خانواده جشن گرفته می شود. هر کودک یک کیف ، یک کیف مداد و یک “مخروط مدرسه” پر از شیرینی و هدایای کوچک به دست می آورد. تحصیل در آلمان اجباری است. هر کودک باید حداقل نه سال در مدرسه حضور داشته باشد

 

کودکیان بین المللی در آلمان

آلمان متنوع است و این تنوع در خانواده هایی که در آنجا زندگی می کنند نیز منعکس می شود. به گفته وزارت فدرال امور خانواده ، شهروندان سالخورده ، زنان و جوانان ، امروزه تقریباً از هر سه کودک یک نفر در خانواده ای زندگی می کند که حداقل یک والد در آن به آلمان مهاجرت کرده یا تابعیت خارجی دارد. فقط 4.1 میلیون کودک هستند که با بیش از یک زبان و فرهنگ رشد می کنند.

برای خانواده هایی که به عنوان مهاجران به آلمان آمده اند ، مدارس بین المللی گزینه جالبی است ، زیرا در واقع برای دانش آموزانی است که قصد ادامه تحصیل یا حرفه شغلی خود را در خارج از کشور دارند. برنامه درسی و مدارک تحصیلی آنها بر اساس سیستم مدرسه کشور اصلی است ، به همین دلیل اغلب با سیستم مدارس آلمان تفاوت چشمگیری دارند. کلاس ها در درجه اول به زبان انگلیسی یا زبان کشور خود تدریس می شوند. این روزها مدارس بین المللی بی شماری در سراسر آلمان وجود دارد و مدارک تحصیلی دریافت شده در بسیاری از دانشگاه های آلمان نیز شناخته شده است.

 

تقویت حقوق کودکان

اما مدرسه همه چیز نیست. در غیر این صورت زندگی کودکان چگونه است؟ کودکان حق تربیت بدون خشونت را دارند. این از سال 2000 در قانون اساسی آلمان (قانون اساسی) ثبت شده است. علاوه بر این ، آلمان کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد را تقریباً 30 سال پیش تصویب کرد. در نتیجه ، این کشور متعهد به تأمین رفاه همه کودکان و حمایت از حقوق آنها است. باید به خوبی از آنها مراقبت کرد و با وقار رشد کرد. همچنین شامل احترام به عقاید آنها و مشارکت امکان پذیر است. اینکه حقوق کودکان نیز باید در قانون اساسی لحاظ شود ، سوالی است که مدتهاست در آلمان مورد بحث قرار گرفته است. دولت فدرال در توافق نامه ائتلاف خود تصمیم گرفته است که اکنون این اتفاق بیفتد.

برای اخذ اقامت تحصیلی آلمان و کسب اطلاعات بیشتر و تحصیل رایگان در آلمان  و زندگی در المان هم اکنون با مشاوران دادینلی تماس بگیرید.

هلدینگ دادینلی

مزایا و معایب زندگی در کانادا
15 شغل پرتقاضا در کانادا 2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست