نحوه درخواست مجوز کار مستقل در ترکیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

نحوه درخواست مجوز کار مستقل در ترکیه

بدون دیدگاه
نحوه درخواست مجوز کار مستقل در ترکیه

نحوه درخواست مجوز کار مستقل در ترکیه

نحوه درخواست مجوز کار مستقل در ترکیه – در شرایط عادی ، ساده ترین راه برای دریافت مجوز کار یا ویزای کار ، شرکت یا کارفرمای ترکیه ای است که شما را به عنوان یک کارمند خارجی استخدام کند. اما اگر می خواهید رئیس خود به عنوان یک کارآفرین خود اشتغالی باشید یا دورکار باشید چطور؟

اجازه کار مستقل برای هیچ خارجی صادر نمی شود و شما باید شرایط خاصی را داشته باشید. مجوز نمی تواند به طور نامحدود اعطا شود و فقط برای یک دوره معین معتبر خواهد بود.

درخواست شما به عنوان یک کارگر مستقل بر اساس معیارهای زیر ارزیابی می شود:

سطح تحصیلات شما

ظرفیت و تجربه حرفه ای شما

سهم شما در علم و فناوری

میزان سرمایه شما /کار شما چگونه به نفع اقتصاد ملی خواهد بود

اگر سهامدار یک شرکت خارجی هستید در ترکیه سرمایه گذاری کنید.

نحوه ی درخواست:

برای درخواست مجوز کار مستقل به عنوان یک خارجی در ترکیه شما باید حداقل 5 سال به طور قانونی و بدون وقفه در ترکیه اقامت داشته باشید. کار شما باید بر اشتغال در ترکیه تأثیر مثبت بگذارد و از نظر توسعه اقتصادی ارزش افزوده ایجاد کند. با رعایت موارد مندرج در ماده 9 قانون اجازه کار برای اتباع خارجی هنگام ارزیابی “ارزش افزوده” که کار شما برای اشتغال ترکیه ایجاد می کند ، نظرات مقامات مربوطه مورد توجه قرار می گیرد.

خارجیانی که حداقل 6 ماه مجوز اقامت معتبر دارند ، بدون در نظر گرفتن مجوز اقامت برای مقاصد آموزشی ، می توانند مستقیماً به وزارت کار و تامین اجتماعی مراجعه کنند.

ترکیه هنگام ارزیابی اینکه آیا شرایط اقامت این 5 سال بر پایه قوانین بوده است یا خیر ، متأسفانه دوره هایی را که شما به عنوان دانشجو در ترکیه گذرانده اید محاسبه نمی کند.

درخواست مجوز کار در ترکیه

با این حال ، اگر شما با همسر و فرزندان خود به ترکیه آمده اید و همه شما ساکن بوده اید و در این بازه زمانی در آنجا تحصیل کرده اید ، مدت زمانی که آنها در ترکیه به عنوان دانشجو گذرانده اند ، به عنوان مجوز اقامت آنها محاسبه می شود.

پس از ارسال مدارک لازم ، وزارتخانه درخواست شما را ارزیابی می کند و شما باید ظرف یک ماه به آن پاسخ دهید.

اگر درخواست شما و کار شما برای اعطای مجوز در این گروه مناسب تشخیص داده شود ، “سند درخواست مجوز کار مستقل” برای شما صادر می شود. این گواهینامه به مدت 3 ماه از تاریخ صدور آن معتبر خواهد بود. در این بین از شما خواسته می شود محل کار خود را تاسیس کنید. پس از ارائه سوابق تجاری خود به وزارت کار و تامین اجتماعی ، مجوز کار مستقل خود را دریافت خواهید کرد.

در صورت رد درخواست شما ، مرجع نگه داری سوابق تجاری و ادارات پلیس استان از سوی وزارت کار و تامین اجتماعی مطلع می شوند. آنها وضعیت شما را در رابطه با اقامت ارزیابی می کنند تا از اقامت غیر مجاز در کشور جلوگیری شود.

آیا در صورت داشتن مجوز کار به مجوز اقامت نیاز هست؟

مجوز کار مستقل شما نیز تا زمانی که ماهیت کار شما تغییر نکند ، در مدت زمانی که مجوز کار شما معتبر است ، به عنوان مجوز اقامت شما عمل هم می کند.

مدت زمان مجوز مطابق قوانین مربوط به اقامت و سفر خارجیان در ترکیه توسط وزارت کشور تعیین می شود.

فرض کنید با توجه به مجوز کار مستقل خود ، در صورت تمدید زمان اجازه اقامت به شما داده نمی شود. در آن صورت ، اداره پلیس وضعیت را به وزارت کار و تامین اجتماعی اطلاع می دهد. برای خروج از کشور یا درخواست نوع دیگری از اجازه اقامت ، 10 روز فرصت خواهید داشت.

 

مدارک مورد نیاز شما

برای اثبات اقامت قانونی و بدون وقفه در ترکیه به مدت 5 سال ، باید تاییدیه ای از پلیس دریافت کنید. این سند باید در بین مقالاتی که به عنوان بخشی از بسته درخواست خود به وزارت کار و تامین اجتماعی ارائه می دهید ، گنجانده شود.

در حالی که درخواست شما مورد ارزیابی قرار می گیرد ، مقامات ممکن است اسنادی را درخواست کنند که ثابت می کند:

فعالیتهای کاری/تجاری شما به اقتصاد ملی کمک می کند

شما درآمد کافی برای انجام فعالیت تجاری/محدوده کاری دارید

اسناد و مدارک هویتی دیگر که باید به وزارت کار و تامین اجتماعی ارائه شود.

فرض کنید خط کاری شما در محدوده “خدمات حرفه ای” (mesleki hizmetler) قرار دارد. در این صورت ، شما باید مدرکی را که از مراجع مربوطه به دست آمده است ارائه دهید و جزئیات مربوط به مدارک تحصیلی شما و خدمات حرفه ای را که برای ارائه آنها برنامه ریزی کرده اید ، ارائه دهید.

*اگر قصد دارید در زمینه مراقبت های بهداشتی یا آموزشی کار کنید ، باید مجوز قبلی را از وزارت بهداشت و وزارت آموزش ملی بگیرید.

اخذ نماینگی از برندهای معتبر در ترکیه

دور کاری و فریلنسرینگ:

اگر شما یک دورکار تمام وقت هستید و شرکت شما در خارج از کشور واقع شده است و بنابراین حقوق خود را از خارج دریافت می کنید ، فقط مشمول مالیات در آن کشور هستید. در ترکیه نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد جداگانه نیست.

به طور مثال ، اگر شما یک مهندس در زمینه مسائل دیجیتال هستید و شرکت یا شرکت هایی که در آن کار می کنید در ترکیه مستقر نیستند ، در ترکیه مشمول مالیات نمی شوید. با این وجود ، ممکن است بسته به مبلغی که به دست می آورید و قوانین و مقررات آن ، در کشور خود مشمول مالیات بر درآمد باشید.

اگر در یک شرکت ترکی مشغول به کار هستید و می خواهید به صورت مستقل کار کنید ، تنها در صورتی می توانید این کار را در خارج از ترکیه انجام دهید که مجوز کار صادر شده توسط کارفرمای ترک شما فقط کارهایی را که برای آنها انجام می دهید پوشش می دهد. شما نمی توانید همزمان مجوز کار مستقل و مجوز کار قطعی از یک شرکت ترکیه ای داشته باشید.

مواردی که باید در نظر گرفته شود + مزایا

هنگام درخواست ویزای کار خود ، باید حق بیمه تامین اجتماعی و مراقبت های بهداشتی را که هر ماه پرداخت می کنید و به موسسه تامین اجتماعی دولت ترکیه SGK پرداخت می کنید ، در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که در سیستم کار فعال هستید ، تحت بیمه درمانی دولتی هستید و حقوق بازنشستگی شما در آینده تحت قانون محافظت می شود. این یک پیش شرط برای کار قانونی در ترکیه است.

هنگامی که پنج سال (60 ماه) کار بی وقفه را پشت سر گذاشتید و در طول این مدت مشارکت لازم را در سیستم SGK انجام دادید ، می توانید برای دریافت گذرنامه ترکیه و تابعیت ترکیه درخواست دهید.

موسسه حقوقی دادآور نسیم مهر با نام های دادینلی و ترکیه ویت آس نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (نحوه درخواست مجوز کار مستقل در ترکیه) همراهی می کند مهاجرت آسان به ترکیه با  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به ترکیه روی لینک کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

 

گرفتن گواهی نامه در ترکیه
گرفتن گواهی نامه در ترکیه
معرفی اپراتورهای ترکیه
معرفی اپراتورهای ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست