مشاغل در آلمان - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر مهاجرت کاری

مشاغل در آلمان

بدون دیدگاه
کار در المان

محبوب ترین مشاغل در آلمان:

فرصتهای بسیار خوبی برای متخصصین ورزیده و واجد شرایط در بازار کار آلمان وجود دارد.

اقتصاد آلمان در حال رونق است و بخشهای خاصی وجود دارد  که مراقب کارکنان هستند. فقط از سال 2012 تا 2017 ، تعداد افرادی که دارای اشتغال زایی هستند 2.88 میلیون نفر افزایش یافته و به 32.16 میلیون نفر رسیده است که این خود یک رکورد است.

ده شغل متداول در آلمان:

  1. Software developer and programmer
  2. Electronics engineer, electrician
  3. Healthcare worker and nurse
  4. IT consultant, IT analyst
  5. Economist, business administrator
  6. Account manager, client consultant
  7. Production assistant
  8. Sales representative, sales assistant
  9. Sales manager, product manager
  • Architect, structural engineer

 

این بخش ها و مشاغل در آلمان بهترین چشم اندازها را به متخصصان واجد شرایط ارائه می دهند:

پزشکی:

حدود 5،000 پزشک در بیمارستانهای  آلمان مورد نیاز هست . از سال 2012 ، هر کسی که دارای مدرک پزشکی خارجی باشد می تواند مجوز کار در آلمان را دریافت کند. این مربوط به نامزدهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غیراروپایی است. مدرک مربوطه باید معادل مدرک پزشکی آلمان شناخته شود.

 

رشته های مهندسی:

برای مهندسان ، رشته های تخصصی بخصوص مهندسی مکانیک و خودرو ، مهندسی برق ، مهندسی سازه ، علوم کامپیوتر و ارتباطات رشته های مهمی هستند.

 

ریاضیات ، فناوری اطلاعات ، علوم طبیعی و فناوری:

فارغ التحصیلان این رشته ها در شرکت های خصوصی فرصت های بسیار خوبی دارند ، همچنین موسسات تحقیقاتی عمده وابسته به انجمن ماکس پلانک  مشاغل جذابی را ارائه می دهند.

 

مشاغل در آلمان و کارآموزی دانشجویان

بسیاری از دانشجویان در آلمان در اوقات فراغت خود کار می کنند. به عنوان مثال ، شما به عنوان دستیار تحقیق در دانشگاه ها ، در موسسات تحقیقاتی ، در کتابخانه ، و همچنین به عنوان پیشخدمت یا پرستار کودک کار می کنید. دانشجویان خارج از کشور می توانند در کنار تحصیل در آلمان نیز کار کنند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا مانند دانشجویان آلمانی مجاز به کار در هفته تا 20 ساعت در طول دوره تحصیل خود هستند. در طول تعطیلی ترم می توانید درآمد نامحدود کسب کنید. اگر از کشور دیگری خارج از اتحادیه هستید می توانید 120 روز کامل  در سال و یا 240 نیم روز کار کنید.

مشاغل در آلمان

کار به عنوان متخصص:

دانشجویان با توجه به شرایط خاصی می توانند ویزای خود را تغییر دهند و ویزای کار دریافت کنند. برای انجام این کار همه چیز به نظر اداره مهاجرت و مسول پرونده می باشد.

 

آموزش به جای مطالعه:

دانشجویان دوره بین المللی در آلمان این فرصت را دارند که دوره خود را به دوره آموزش فنی حرفه ای(اوسبیلدونگ) تغییر دهند. برای شروع آموزش حرفه ای ، باید اجازه اقامت بر این اساس تغییر کند. اجازه اقامت برای پیگیری آموزش های فنی حرفه ای واجد شرایط نیاز به بررسی آژانس استخدام فدرال دارد و سایر شرایط خاص باید رعایت شود.

مصاحبه کاری:

زمانیکه شرکت فکر می کند برنامه شما جالب است و شما را برای مصاحبه دعوت می کند. تبریک می گویم ، شما یک قدم جلوتر هستید. مصاحبه به شما و شرکت فرصت می دهد تا یکدیگر را بشناسید. بیشتر اوقات ، شما با یک مدیر از منابع انسانی و از بخش متخصص مربوطه ملاقات خواهید کرد. احتمالاً در مورد رزومه ، انتظارات شما از شغل و حقوق و مهارت ها و علایق شما از شما سوالاتی پرسیده  می شود. آنها همچنین ممکن است بخواهند ببینند که شما چقدر آلمانی یا انگلیسی صحبت می کنید. برخی نیز از شما خواهند پرسید که چرا دوست دارید در آلمان کار کنید و از زندگی خود در آلمان چه انتظاری دارید؟

خودتان را بخوبی برای مصاحبه آماده کنید:

برای مثال در مورد شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنید. و چند پاسخ در مورد مهارت ها ، نقاط قوت و ضعف خود آماده کنید. به عنوان مثال ، مجدداً رزومه خود را بخوانید و برای هر نقطه چند کلید واژه بنویسید. همچنین به این فکر کنید که می توانید از مصاحبه کنندگان خود بپرسید. این نشان می دهد شما علاقه مند هستید.

علاوه بر محتوای مکالمه  همانطور که احتمالاً در هر جای دنیا وجود دارد  چند استاندارد مهم است: وقت شناس باشید. تلفن همراه یا تلفن هوشمند باید همیشه در حین مصاحبه در حالت سکوت باشد و با لباس مناسب وارد شوید: زنان معمولاً کت ودامن  میپوشند ، مردان نیز  با کت و شلوار با پیراهن و کراوات هستند. البته در اینجا باید ویژگی های خاص صنعت رانیز در نظر گرفت.

 

شما در آلمان زندگی نمی کنید؟

در آلمان هزینه های سفر برای مصاحبه های شغلی معمولاً توسط شرکت تأمین می شود. اگر از خارج از کشور درخواست می دهید نیز هزینه ها پرداخت می شود . همچنین  شما می توانید مصاحبه را از طریق تلفن یا از طریق کنفرانس ویدیویی از طریق اینترنت انجام دهید. اگر شرکت ترجیح می دهد شخصاً شما را بشناسد از آن ها سوال کنید که آیا مجبورید هزینه های سفر را خودتان پرداخت کنید یا اینکه شرکت هزینه ها را تأمین می کند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا همچنین باید بررسی کنند که شرایط ورود به آنها اعمال می شود. ویزای جستجوی کار این فرصت را به شما می دهد که برای جستجوی کار به مدت شش ماه به آلمان بیایید و البته هزینه ها را باید خودتان بپردازید.

زندگینامه
چگونگی نوشتن زندگینامه Lebenslauf
آلمان
کار و درآمد در کشور آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست