قوانین مربوط به مدت اقامت ترکیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

قوانین مربوط به مدت اقامت ترکیه

بدون دیدگاه

قوانین مربوط به مدت اقامت

همانطور که میدانید ایرانیان می توانند بدون ویزا تا 3 ماه در ترکیه با داشتن پاسپورت اقامت داشته باشند. افرادی که بیش از مدت قانونی در خاک ترکیه حضور داشته باشند اگر از طرف مامور دولت ترکیه شناسایی نشوند و با اختیار خود به صورت قانونی از ترکیه خارج شوند و طبق قانون جریمه پرداخت کنند ، جریمه هایی شامل حال آنها میشود که در زیر برای شما نوشته ایم:

بین 3 تا 6 ماه اقامت غیر مجاز : 1 ماه ممنوعیت ورود

بین 6 ماه تا یکسال اقامت غیر مجاز : 3 ماه ممنوعیت ورود

بین 1 سال تا دو سال اقامت غیر مجاز : یک سال ممنوعیت ورود

بین دو تا 3 سال اقامت غیر مجاز : دو سال ممنوعیت ورود

بیش از 3 سال اقامت غیر مجاز : پنج سال ممنوعیت ورود

همچنین افرادی که مدت مجاز ویزا و اقامت آنها رد شده و از طرف دولت برگ ترک خاک ترکیه دریافت کرده اند باید در مدت تعیین شده خارج شوند در صورت پرداخت جریمه مربوطه ممنوعیتی برای ورد مجدد وجود نخواهد داشت.

مبلغ جریمه برای ایرانی ها : ماه اول 50 دلار به علاوه هزینه کارت اقامت 63( لیر) ،  ماه های بعدی 10 دلار

اخذ اقامت ۵ ساله با ۱۰۰ هزار دلار

به کسانی که در ترکیه به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار ملک خریداری کنند اقامت ۵ ساله ترکیه داده خواهد شد.آکبال ، رئیس GİGDER ، پیشنهادی با مضمون اینکه اگر سرمایه‌گذاری خارجی‌ها از یک مقدار مشخصی بالاتر رفت به آنها اجازه‌ی اقامت بلند مدت داده شود را به دولت ارائه کرده است.در حالی ۲۵ درصد املاک غیرمنقول یک منطقه  در ترکیه برای فروش به افراد خارجی است. انجمن ارتقا املاک و مستغلات در خارج از کشور (GİGDER) پیشنهادی را برای دادن اجازه اقامت ۵ ساله به خارجیانی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار املاک و مستغلات خریداری می کنند آماده کرده است تا فروش به خارجی ها را افزایش دهد. به عبارتی شما با خرید ملک در ترکیه به ارزش ۱۰۰ هزار دلار می‌توانید اقامت بلند مدت این کشور را بگیرید.

رئیس GİGDER عمر فاروک آکبال پیشنهاد کرد: در صورت سرمایه گذاری خارجی‌ها از یک مقدار مشخصی به بالا، به آنها اقامت بلند مدت داده شود.آکبال توضیح داد؛ “به عنوان مثال، ما پیشنهادی به وزارت ارائه کردیم تا اطمینان حاصل شود که یک خارجی که حداقل ۱۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری می‌کند بتواند با کارت فیروزه‌ای که به این وسیله اخذ می‌کند، اجازه اقامت ۵ ساله را دریافت کند.”

براساس گزارشات منتشر شده از نیمه‌ی اول ماه فوریه، آینده‌ی سرمایه گذاری در بخش املاک توسط خارجی‌ها صادرات گرا است. اقبال یادآوری کرد  توریستی که سرمایه گذاری بر روی املاک می‌کند به صورت میانگین ۸۴ روز در ترکیه باقی می‌ماند. این مدت  ۸-۹ برابر زمانی است که یک توریست در حالت عادی در ترکیه می‌ماند.

این موضوع بیانگر یک موقعیت درآمدزایی جدید برای ترکیه است.

سرمایه گذران بزرگ در ترکیه

ترکیه از سال 2003 تاکنون تبدیل به یکی از جاذبه های سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی در زمینه هایی از صنعت ، حمل و نقل و .. شده است.

بانک مرکزی ترکیه در گزارشی اعلام کرد در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۰  مجموع سرمایه گذاری های  مستقیم خارجی در این کشور معادل ۳۲.۳۶ میلیارد لیر ( ۴.۶ میلیارد دلار) بوده که از این میزان ۷۱ درصد آن یعنی ۳.۳ میلیارد دلار توسط کشورهای اروپایی انجام شده است. ایتالیا بزرگ ترین سرمایه گذار خاجی در ترکیه با ۹۷۰ میلیون دلار بوده و پس از این کشور نیز آمریکا با ۷۶۹ میلیون دلار قرار دارد.

خودروسازی فیات ایتالیا پرفروش ترین برند خودروهای سواری در ترکیه در سال ۲۰۲۰ بود و توانست ۱۳۷ هزار و ۳۲۵ دستگاه خودرو در ترکیه بفروشد. هلند و انگلیس دیگر سرمایه گذاران خارجی عمده در ترکیه بوده اند. که به ترتیب ۴۹۱ میلیون دلار و ۴۳۹ میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده اند. پس از این چهار کشور نیز لوکزامبورگ با ۴۲۸ میلیون دلار، آلمان با ۲۶۴ میلیون دلار، ایرلند با ۱۶۷ میلیون دلار، هنگ کنگ با ۱۵۷ میلیون دلار، فرانسه با ۱۴۴ میلیون دلار و ژاپن با ۱۱۳ میلیون دلار دیگر کشورهایی بوده اند که سرمایه گذاری بالایی در ترکیه داشته اند.

بیشتر سرمایه گذاری ها در موارد زیر بوده است :

سرمایه گذاری در بخش مسکن

صنعت دفاعی

استخراج معدن ، مراکز مراقبت ، صنایع هواپیمایی و واحد های مرکز خرید

سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل و

سرمایه گذاری در تولید برق مبتنی بر حرارت

قوانین مربوط به مدت اقامت ترکیه

ثبت اسناد به نام افراد زیر 18 سال

برای انتقال اسناد مالکیت به افراد زیر 18 سال مطابق با موارد مندرج  در قانون مدنی ، تأیید سرپرست قانونی کودک لازم است.

سند  معاملات نقل و انتقال در قرارداد انتقال املاک و مستغلات ساخته شده در ترکیه، بویسله دفتر ثبت اسناد و املاک شخص یا افرادی که توسط آن ها  با وکالت نامه انجام می شود.

افراد زیر 18 ، چه تعداد شرایط را باید دارا باشند :

مطابق مفاد قانون مدنی ، تصویب سرپرست قانونی برای انتقال اسناد مالکیت به افراد زیر 18 سال لازم است.به عبارت دیگر ، شخصی که سند مالکیت وی منتقل می شود می تواند توسط مادر ، پدر کودک زیر 18 سال یا در غیاب این افراد ، وارث قانونی انجام شود.در صورت طلاق مادر و پدر ، حضانت قاضی می تواند توسط این شخص انجام شود.اگر یکی از والدین از طریق کمک مالی به کودک زیر 18 سال سند مالکیت بدهد ، مادر یا پدر به عنوان سرپرست خصوصی برای شرکت در روند انتقال سند الزامی است.اما اگر مادر و پدر زنده باشند و با هم به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند ، فقط مادر و پدر امکان خرید ملک برای فرزند زیر 18 سال خود را دارند.

اگر ملک خریداری شده وام یا بدهی داشته باشد به نام افراد زیر 18 سال ثبت نمیشود چون طبق قانون فرد زیر 18 سال نمی تواند بدهکار باشد ، پس حتی نمی توان بعد از خرید نیز اقدام به برداشت وام کرد تا زمانی که فرد به 18 سال برسد.

برای اشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید.

 

شرایط تحصیل در آلمان
خط مرزی ایران و ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست