قوانین طلاق و امنیت در کشور ترکیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

قوانین طلاق و امنیت در کشور ترکیه

بدون دیدگاه
قوانین طلاق

قوانین طلاق در کشور ترکیه

شاید خیلی شنیده باشید که رسم و رسومات ایران و ترکیه در موضوع ازدواج شبیه به هم هست، درسته ولی قوانین این دو کشور با هم متفاوت هست.

قانون مهریه

اول از همه چیزی به اسم مهریه در ترکیه وجود ندارد.
در واقع مثل کشورهای اروپایی و آمریکایی بعد از طلاق مال و اموال بین زن و شوهر تقسیم میشه.
البته این موضوع قانون داره. تا قبل از ازدواج چه مرد و چه زن هر چیزی که با ثبت رسونده باشند برای خودشون هست. و اموالی که بعد از طلاق تقسیم میشه مربوط به بعد از ازدواج هست که تهیه شده. یه سری زوج ها توافقی جدا میشن.
مثلا خانم میگه فلان خونه مال من و فلان ماشین مال تو. یا یکی از طرفین  کلا بیخیال میشه و میگه فقط جدا شیم و از مال و اموال چیزی طلب نمیکنه.
یه عده زوج ها هم میگن میسپاریم دست قانون.
قانون هم بررسی میکنه اموال بعد ازدواج که مشترک هستند. اگر بعد ازدواج ،مرد اصلا کار نکرده،مثلا خانم خونه و ماشین و … رو خریده باشه، مرد میتونه نصف اموال رو طلب کنه.

امنیت شهر استانبول کشور ترکیه

امنیت در ترکیه

استانبول حدودا شش برابر تهران هست. پس شهر خیلی بزرگی به حساب میاد. اما با توجه به حضور پلیس در سطح شهر امنیت این شهر مخصوصا برای خانمها خیلی بیشتر از تهران هست.

البته استانبول هم مثل همه شهرهای توریستی دنیا، در بخش های توریستیش مثل تکسیم باید مراقب جیبتون باشید که از دست جیب بر ها در امان باشید.

امنیت استانبول ( بغیر از یکی دو تا محله ) حتی در شب هم بالاست. این امنیتی که میگیم منظورمون همه جای شهر است. از خیابون ها تا کنار اسکله و دریا.

در اکثر خیابان های ترکیه دوربین کار گذاشته شده است و پلیس با کسانی که امنیت شهر را به خطر بندازن برخورد میکنه.

اگر فرزند محصل دارین میتونید از دولموش های مدرسه استفاده کنید که امنیت کامل فرزندانتون رو تامین میکنن.

همچنین اگه در سیته یا رزیدانس زندگی کنید که به طور کامل در امنیت هستید. چون علاوه بر امنیت خود شهر، نگهبانی 24 ساعته رزیدانس ها امنیت رو برای شما دو چندان میکنن.

نتیجه :

استانبول شهر بزرگ و توریستی هست و بغیر از جیب بری های کمی که در محله های مثل تکسیم هر از گاهی اتفاق میفته میشه گفت یکی از امن ترین شهرهای توریستی دنیا به حساب میاد.

جهت اطلاع از دیگر قوانین ترکیه با موسسه حقوقی مهاجرتی دادآور نسیم مهر در ارتباط و رایگان مشاوره شوید و در خصوص اقامت قانونی ترکیه مشورت و امور را با خیال راحت به دادینلی بسپارید تجربه یک دوستی بی پایان.

کارت تورکوواز
کارت تورکوواز
اقامت جویای کار
جاب سیکر ، اقامت جویای کار در کشور ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست