قوانین آپارتمان نشینی و زندگی در ترکیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

قوانین آپارتمان نشینی و زندگی در ترکیه

بدون دیدگاه

قوانین آپارتمان نشینی

نکته مهم در زندگی آپارتمان نشینی در ترکیه اینه که در برجها و مجتمعها اصولا ساکنین با هم در ارتباط مستقیم نیستن و مسائل رو با مراجعه به مدیریت حل میکنند. معمولا مهمونی و پارتی باید تا قبل از ساعت ۱۲ شب تموم بشه وگرنه همسایه ها حق اعتراض دارن و حتی میتونن به پلیس زنگ بزنند.

در مجتمع ها ساکنین اجازه استفاده شخصی از مشاعات مثل راهرو و راه پله ها رو ندارند. یعنی نمیشه دوچرخه یا … رو توی راه پله و راهرو گذاشت .

در سیته ها و رزیدنسها گذاشتن کفش بیرون از فضای خونه مطلوب نیست و معمولا تذکر داده میشه .

در خیلی از رزیدنسها، ساکنین مجاز به آویزان کردن لباس بیرون از فضای پنجره و بالکن نیستند .

حضور میز و صندلی و به خصوص در بهار و تابستان سپری کردن بیشتر زمان بر روی بالکن در ترکیه امری معمول و متداول هست.

تکاندن فرشهای کوچک و پادری از پنجره در مجتمعها و رزیدنسها معمولا با تذکر همراه است.

عدم پرداخت به موقع شارژ و قبوض میتونه باعث قطعی آب و برق وگاز شود.

در اکثر مجتمعها راه انداختن بساط کباب و قلیون حتی در بالکن ممنوع است.

چنانچه حیوان خانگی دارید باید از قبل با دفتر مجتمع هماهنگ کرده و قوانین مربوط به اونها رو بدونید.

دیوارها معمولا نازک هستند بنابراین مراعات نحوه و ابعاد صدا یکی از نکات مهم آپارتمان نشینی است.

دقت کنین که اینها روال قانونی سکونت در مجتمعها و رزیدنسها هست . در نرمال آپارتمان این قوانین صدق نمیکنه و یا حتی ممکنه بعضی مجتمعها قوانین دیگه ای داشته باشند.

اگر ساکن همیشگی در ساختمان نیستید به مدیر ساختمان اطلاع دهید تا از لحاظ شارژ و.. مشکلی برایتان پیش نیاید.

اگر هنگام تعمیر ساختمان هرگونه آسیبی به واحد همسایه پایینی یا بغلی ایجاد شود شما باید هزینه آن را پرداخت کنید در غیر اینصورت وی حق شکایت نیز دارد.

رقص های ترکیه

رقص

رقص زی بک

در این رقص اژه ، رقصندگان مرد با لباس رنگی به نام اِفه ” Efe “که نمادی از شجاعت و قهرمانی است ، می رقصند . رقص زِی بِک ، بطور کلی با 9/8 گام رقص دارای انواع مختلفی از حالات بسیارکند ، کند ، سریع ، خیلی سریع است . که توسط یک یا دو نفر یا گروهی از افراد ارائه می شود

رقص محلی هُرُن

این رقص معمولی در دریای سیاه به طور کلی توسط گروهها انجام می شود .  و گام رقص آن 7/16 است .لباس های رقصندگان سیاه رنگ با برش های نقره ای است . و همراه با لرزش کمانجه ، یک نوع ویولون اولیه ، بازوها را می لرزانند .

رقص هالای

که تا حد زیادی در آناتولی شرقی ، جنوب شرقی و مرکزی انجام می شود . و یکی از مشهورترین رقص ترکی است . این رقص ساختاری غنی از سادگی ، نماد خلقت و اصالت قوم است .

کیلیج کالکان

از بورسا نشان دهنده فتح عثمانی این شهر است . این رقص فقط توسط مردانی انجام می شود که لباس اوایل جنگ عثمانی را می پوشند . و با صدای شمشیر و سپر بدون موسیقی می رقصند .

کاشیک اُیونو

از کُنیا تا سیلیفکه انجام می شود . و شامل رقصندگان زن و مرد با لباس روزانه است ، که با زدن یک جفت قاشق چوبی در هر دست به همدیگر ، ریتم رقص را شکل می دهند .

رقص  هُرا

نوعی موسیقی عروسی با ساختار ملودیک و ریتمیک است . و با اجرای سریع رو به روی یکدیگر انجام می شود . و اکثراً گام  رقص8/8 است که با ساختار فرهنگی متفاوت منطقه از گام های دیگری هم استفاده می شود .

رقص بار

نوعی رقص محلی از شرق ترکیه است . رقص توسط گروه ها در فضای باز انجام می شود . موسیقی محلی ترکی با ساختارهای بسیار متفاوت و جالب در این رقص استفاده می شود .

 

هزینه زندگی در ترکیه در سال ۲۰۲۱

طبق داده های آماری تورکیش هزینه زندگی یک فرد مجرد در ترکیه 3147 لیر می باشد این در حالی است که آسقاری اوجرت برای سال 2021 ، 2825 لیر می باشد. خط گرسنگی طبق امار تورکیش 2590 لیر و خط فقر 8436 لیر می باشد.

طبق اماری که این موسسه داده است یک خانواده 4 نفره در ترکیه ماهانه 8436 لیر بابت خورد و خوراک ، هزینه آموزش ، مسکن ، پوشاک ، وسایل نقلیه ، سلامتی ، قبوض و هزینه های مشابه پرداخت میکند.

طبق بررسی های صورت گرفته از واقعیت های زندگی در ترکیه و ایران، آمار ها تفاوت جذابی را ارائه می دهند. طبق این بررسی های ارائه شده، هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۱ به طور متوسط ۲۸.۵۹ درصد کمتر از ایران می باشد. البته باید توجه داشته باشید که این هزینه های زندگی با توجه به شهر، محل زندگی، نوع زندگی،‌کیفیت زندگی و غیره می تواند متفاوت باشد. در نقطه مقابل باید دقت داشته باشید که هزینه اجاره منزل در ترکیه ۶۹.۱۳ درصد از ایران کم تر می باشد

برای اشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید.

اقامت در ترکیه
اقامت دانشجویی اوکراین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست