راهنمای رشته های تحصیلی در کانادا - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

راهنمای رشته های تحصیلی در کانادا

بدون دیدگاه
blank

کانادا برای بسیاری از جوانان (به خصوص جوانان ایرانی) یک کشور هدف برای ادامه تحصیل است. بالا بودن سطح کیفی دانشگاه‌ها و به صرفه بودن آن از لحاظ مالی نسبت به کشورهای انگلیسی زبان دیگر، امکانات رفاهی که دانشگاه‌ها برای دانشجویانشان فراهم می‌کنند، از همه مهمتر مقبولیت جهانی دانشگاه های کانادا، این کشور را به یکی از برترین کشورها، برای مهاجرت و البته برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است. باید توجه داشت که برای آینده دانشجویان در کانادا، انتخاب رشته برای تحصیل در کانادا بسیار مهمتر از ادامه تحصیل در کانادا است.

تحصیل در کانادا به هر قیمتی (همانطور که می دانید تحصیل در کانادا اندکی گران است) می‌تواند بسیار در آینده بی‌ارزش شود. اگر در انتخاب رشته در کانادا دقت لازم را نکنید و به این مرحله از امور مربوط به ادامه تحصیل خود اهمیت لازم را ندهید ممکن است در آینده دیگر فرصتی برای جبران آن نداشته باشید.

راهنمای رشته های تحصیلی در کانادا

بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی جویای کار

همانطور که به خوبی می دانید این آمار سالانه دستخوش تغییراتی است اما آنچه در ادامه برای شما آورده شده، آخرین آمار بدست آمده از بهترین رشته‌های تحصیلی در کاناداست که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت:

مهندس فنی راه و ساختمان

می‌گویند حقوق سالانه مهندس ناظر ساختمان به طور میانگین 79996 دلار و میزان رشد حقوق در این رده 12 درصد است. همه این رقم تنها به طراحی، محاسبه و اجرای پروژه‌های ساختمانی، صنعتی، راه‌سازی و تاسیسات آبی و نظارت بر حسن اجرای طرحهای عمرانی تعلق می‌گیرد که نسبتا رقم چشمگیری است. دانشجویان رشته‌های عمرانی عمدتا در دانشگاه‌ها به مطالعه دروس متنوع نظری و مدیریت پروژه‌های کوچک طراحی مشغول خواهند بود.

سوپروایزر سنگ و معدن

آسان نیست! سخت است: نظارت بر کار معدنچی‌های حاضر در معادن می‌تواند از جمله کارهای دشواری باشد که هر کس به آن مشغول می‌شود. به همین دلیل نیز حقوق یک ناظر معدن سالانه و بطور میانگین رقمی معادل 72800 دلار و میزان رشد این درآمد 12 درصد است.

مهندس نرم افزار

بر اساس این آمارها، نان مهندسان نرم‌افزار توی روغن است! کار برنامه‌نویسی برای ایجاد شبکه و انواع سایت‌ها سالانه و به طور میانگین 90001 دلار آب می‌خورد و 12 درصد رشد حقوقی دارد.

سه رشته فوق را می‌توان از جمله رشته‌های پرطرفدار نیز دانست. طبیعی است که رشته‌های پولساز از هواخواهان بسیار هم برخوردار باشند. نمی‌توان پولسازی را از عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی در کانادا حذف کرد. اما، آن‌گونه که می‌دانید، پولساز بودن، لزوما نمی‌تواند دانشجویان را به سوی یک رشته تحصیلی در کانادا سوق دهد.

پر طرفدارترین رشته‌ های تحصیلی در کانادا

عواملی دیگر جز پولسازی، می‌تواند از  رشته ‌های تحصیلی در کانادا تافته‌ای جدا بافته بسازد؛ یکی از آن‌ها پرستیژ است. شان اجتماعی رشته ‌های تحصیلی در کانادا رتبه‌ رشته‌ های این کشور را به طرز قابل توجهی جا به جا می‌کند و از آن‌ها رشته‌ای محبوب و یا مغضوب می‌سازد.

بازار کار رشته MBA در کانادا

نوبتی هم که باشد نوبت رشته پر طرفدار MBA  و شاخه‌های حوزه مدیریت کسب و کار است. رشته MBA نه تنها یکی از رشته‌های پولساز بلکه حوزه‌ای با پرستیژ اجتماعی است. در این رشته، دانشجو، با حوزه‌های گوناگونی از جمله مدیریت منابع انسانی، حسابداری، مدیریت تبلیغات و برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا می‌شود.

در فضای مجازی آماری دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد ۴۰ درصد از مدیران اجرایی ۵۰۰ کمپانی در سراسر جهان از فارغ التحصیلان رشته MBA هستند و بسیاری از آن‌ها در کشورهایی چون هند، انگلیس، آمریکا، سنگاپور و کانادا به تحصیل پرداخته‌اند.

از عواملی که درس MBA را در کانادا تا به این اندازه خواستنی می‌کند، هزینه اندک تحصیلی است. برای مطالعه MBA در کانادا لازم نیست پول چندانی خرج کنید. این یکی از کم‌خرج‌ترین رشته‌ های تحصیلی در کانادا محسوب می‌شود. شش مورد زیر از دیگر دلایل انتخاب رشته MBA در کانادا هستند:

  • استقبال از دانشجویان بین المللی
  • وجود فرصت های بزرگ در شرکت های کوچک
  • حمایت از استارت آپ ها
  • امکان پیدا کردن کار با شبکه سازی
  • شهرهای متنوع با فرصت های مختلف

علوم انرژی‌های تجدیدپذیر ، از بهترین رشته های تجربی برای اپلای

علوم فیزیک، زمین‌شناسی و انرژی‌های تجدیدپذیر از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به کانادا هستند. کشورهای جهان اولی سال‌هاست که به اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر در بقای بشر و اقتصاد جاری تاکید می‌ورزند و در این حوزه به صورت گسترده فعالیت می‌کنند. در نتیجه بازار کار فوق‌العاده‌ای که در کانادا برای این رشته تحصیلی ساخته و پرداخته شده است، دانشجویان بسیاری را به خود جذب می‌سازد.

انرژی‌های تجدیدپذیر به منابعی اطلاق می‌شود که بر عکسِ انرژی‌های فسیلی می‌توانند در مدت زمانی اندک دوباره جایگزین شوند و باز گردند و از پر طرفدارترین رشته های تحصیلی در کانادا محسوب می‌شوند.

6 کارشناسی ارشد برتر رشته علوم انرژی های تجدیدپذیر در کانادا

در سال 2020 این هشت مورد از بهترین مواردی هستند که می توانید در دوره مستر یا همان کارشناسی ارشد در کانادا بخوانید.

  • رشته انرژی پایدار در دانشگاه کارلتون کانادا در اتاوا
  • توسعه انرژی پایدار در دانشگاه کلگری در کلگری
  • انرژی های تجدید پذیر و راندمان انرژی در École de Technologie Supérieure در مونترال
  • مهندسی انرژی پاک در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور
  • پایداری کاربردی در دانشگاه کوئینز در کینگستون
  • رهبری زمین و منابع انرژی در دانشگاه کوئینز

برای کسب اطلاعات در خصوص مهاجرت به کانادا هم اکنون درخواست رایگان مهاجرتی خود را در دادینلی ثبت کنید.

 

blank
مشاغل مورد نیاز کانادا
blank
آیا من به زبان آلمانی جهت مهاجرت نیاز دارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
blank
فهرست