شرایط تحصیل در آلمان - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

شرایط تحصیل در آلمان

بدون دیدگاه
blank

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های برتر آلمان

دانشگاه های المان

در آلمان می‌توانید دوره‌های بی‌شماری، برنامه‌های تحصیلی و برخی از دانشگاه‌های با بالاترین رتبه را در جهان پیدا کنید. در حال حاضر تقریباً 400000 دانشجوی بین‌المللی در آلمان در حال ادامه تحصیل هستند و این کشور را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

برای کسانی که علاقه‌مند به گذراندن مدرک تحصیلی در آلمان هستند، فهرستی از شرایطی را که انتظار می‌رود برآورده کنید، تهیه‌کرده‌ایم، بنابراین در زیر نگاهی به آن‌ها بیندازید:

  1. برنامه مطالعه

اگرچه به‌اندازه یک مرحله ضروری برای تحصیل در آلمان یک شرط نیست؛ اما یافتن دوره‌ای که دوست دارید، شما را در تمام شرایط آینده کمک می‌کند. اگر تصمیم خود را برای پیگیری صلاحیت خود در این کشور دیدنی اروپای غربی تعیین کرده‌اید، مهم این است که تا آنجا که ممکن است در مورد شرایط و ضوابط پذیرش دانشگاه در آلمان اطلاعات جمع‌آوری کنید.

  1. شرایط پذیرش دانشگاه

هنگامی‌که برنامه تحصیلی موردعلاقه خود را پیدا کردید، نگران معیارهای پذیرش هستید. قبل از هر چیز دیگری، برای به دست آوردن پذیرش در آن برنامه خاص، باید معیارهای تعیین‌شده توسط دانشگاه را داشته باشید.

برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان، مدارک شما باید توسط دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید، شناخته شود. این بدان معنی است که شما باید یک “مدرک ورود به آموزش عالی” شناخته‌شده داشته باشید، همچنین به‌عنوان (Hochschulzugangsberechtigung (HZB یا Abitur شناخته می‌شود. اگر گواهی ترک تحصیل در آلمان به رسمیت شناخته نشود، شما باید در یک دوره آمادگی یک‌ساله معروف به Studienkolleg شرکت کنید.

شرایط زبان نیز ازجمله معیارهای پذیرش دانشگاه است. اگر برنامه مدرک شما کاملاً به زبان آلمانی باشد، شما ملزم به ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی مانند Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) یا TestDaF خواهید بود. متناوباً، اگر دوره شما به زبان انگلیسی تدریس شود و انگلیسی‌زبان بومی نباشید، ملزم به ارائه نمرات آیلتس یا تافل خواهید بود.

  1. اسناد درخواست دانشگاه

اگرچه هر دانشگاه شرایط پذیرش خاص خود را دارد؛ اما برای ارائه درخواست، برخی از مدارک معمولاً انتظار می‌رود.

اسنادی که معمولاً به آن‌ها نیاز دارید:

  • یک فرم درخواست به‌طور مناسب تکمیل‌شده است.
  • کپی مصدق دیپلم دبیرستان.
  • گواهینامه‌های علمی شناخته‌شده مرتبط.
  • نمای کلی ترجمه‌شده از ماژول‌ها و نمرات شما.
  • کپی پاسپورت و عکس پاسپورت.
  • اثبات مهارت زبان.
  1. ابزارهای مالی

اگر شهروند کشورهایی هستید که برای تحصیل در آلمان به ویزای دانشجویی احتیاج دارند، در هنگام درخواست ویزا ملزم به ارائه مدارک مالی خواهید بود. از سال 2020، یک دانشجوی بین‌المللی برای تأمین هزینه‌های خود در طول مدت حضور در آلمان، به 853 یورو در ماه یا 10،236 یورو در سال نیاز دارد. بهترین راه برای ارائه اثبات منابع مالی در سفارت آلمان از طریق حساب مسدود شده است.

  1. بیمه درمانی

اگر می‌خواهید در آلمان تحصیل کنید، بیمه درمانی مهم است. دانشجویان بین‌المللی باید در سیستم مراقبت‌های بهداشتی بیمه شوند درحالی‌که در آلمان هستند. اگر ساکن یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA باشید؛ احتمالاً می‌توانید از بیمه درمانی خود در خانه خود استفاده کنید. بااین‌حال، شما باید کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) را دریافت کنید.

از طرف دیگر، اگر شما مقیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA نباشید، پس باید مدارک مربوط به بیمه درمانی را برای درخواست ویزای دانشجویی خود و همچنین ثبت‌نام در دانشگاه ارائه دهید. انتظار می‌رود ماهیانه مبلغی را به ارائه‌دهندگان بیمه درمانی دولتی یا خصوصی (اگر بیش از 29 سال دارید) پرداخت کنید.

  1. ویزای دانشجویی

اگر از کشوری آمده‌اید که برای ورود به آلمان به ویزای دانشجویی نیاز دارد، پس باید به‌درستی برای یک مورد در سفارت / کنسولگری آلمان در کشور خود درخواست دهید. شما باید مدارک لازم را جمع‌آوری کنید، در یک مصاحبه در سفارت شرکت کنید و منتظر پاسخ باشید. زمان پردازش ویزای دانشجویی در شرایط عادی معمولاً دو هفته است.

  1. اسکان

گزینه‌های اقامتی زیادی برای انتخاب به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی در آلمان وجود دارد. شما می‌توانید بین سالن‌های اقامت آلمان، آپارتمان‌های خصوصی و همچنین آپارتمان‌های مشترک یکی را انتخاب کنید. بااین‌حال، مهم است که به خاطر داشته باشید اجاره در آلمان ارزان نیست و به‌احتمال‌زیاد بزرگ‌ترین چالش مالی شما در مدت حضور شما در آلمان خواهد بود. بااین‌حال، پس از یافتن محل زندگی، حتماً آدرس خود را در اداره ثبت در آلمان ثبت کنید.

  1. ثبت‌نام در دانشگاه

ثبت‌نام در دانشگاه پس از پذیرش در یک موسسه آموزش عالی آلمان انجام می‌شود. این بدان معنی است که پس از پذیرش، باید تعدادی از مدارک را در دفتر امور دانشجویی ارسال کنید و دوره‌های خود را ثبت کنید تا بتوانید در سخنرانی‌ها، تمرینات و امتحانات شرکت کنید.

فهرست کامل دانشگاه‌های برتر آلمان

  1. LMU مونیخ

با داشتن دومین جمعیت دانشجویی از هر دانشگاه در آلمان، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ – برای استفاده از نام کامل آن – تعداد زیادی دانشجوی خارجی را جذب می‌کند، حدود 13 درصد از کل دانشجویی.

LMU مونیخ در سال 1472 تأسیس شد و آن را به یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور تبدیل کرد. این شرکت به 42 برنده نوبل وابسته است، ازجمله دانشمندان مشهوری مانند اتو هان، ماکس پلانک و ورنر هایزنبرگ.

از اواخر قرن هجدهم این دانشگاه تمرکز زیادی بر علوم طبیعی داشته است و از اواسط قرن نوزدهم این دانشگاه تحقیقات، اکتشافات و نوآوری‌های برجسته جهانی را تولید کرده است.

طرح تعالی دانشگاه‌های آلمان که در سال 2005 آغاز شد، بودجه‌ای را به LMU مونیخ و همچنین سایر دانشگاه‌های برجسته این کشور ریخته است.

  1. دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ در قرن نوزدهم تأسیس شد، تنها دانشگاه دولتی است که به علم و فناوری اختصاص‌یافته است.

این دانشگاه در ابتدا مهندسی را متمرکز کرده بود؛ اما با گذشت سال‌ها گسترش‌یافته است و شامل علوم طبیعی، علوم اجتماعی، کشاورزی، تکنولوژی تولید مواد غذایی و مواد غذایی و پزشکی است. بسیاری از تخصص‌های مهندسی و فناوری اطلاعات در سه بخش ارائه می‌شود.

فلسفه جامع “دانشگاه کارآفرینی” توسعه این موسسه را هدایت می‌کند که اکنون دارای 15 بخش در سه پردیس در مونیخ و اطراف آن است.

از سال 1927، 17 جایزه نوبل در رشته‌های فیزیک، شیمی و پزشکی به دانشگاهیان وابسته به دانشگاه اعطا شده است.

در سال 2001، TUM یک دانشگاه تابعه در سنگاپور، TUM آسیا تأسیس کرد و به دانشجویان بین‌المللی در آسیا آموزش بین‌المللی ارائه می‌دهد.

  1. دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ که در سال 1386 تأسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه در آلمان است.

این دانشگاه مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در 160 برنامه تحصیلی ارائه می‌دهد. دانشگاهیان در هایدلبرگ مسئولیت تأسیس زیرشاخه‌هایی ازجمله ژنتیک روان‌پزشکی، جامعه‌شناسی مدرن و فیزیک محیط را بر عهده داشته‌اند.

نزدیک به 20 درصد اعضای دانشجویی بین‌المللی هستند و 130 کشور را نمایندگی می‌کنند. بیش از یک‌سوم دانشجویان دکترا بین‌المللی هستند.

این دانشگاه به‌ویژه برای تحقیقات نوآورانه و مشارکت‌های فکری خود در طیف وسیعی از موضوعات برتر است. حدود 27 برنده جایزه نوبل با دانشگاه هایدلبرگ ارتباط داشته‌اند که 9 نفر از آن‌ها درحالی‌که در آن دوره دانشگاه بودند جایزه را دریافت کردند.

بسیاری از سیاستمداران، فلاسفه و دانشمندان با نفوذ فارغ‌التحصیلان یا وابسته دانشگاه هستند، ازجمله ماکس وبر – بنیان‌گذار جامعه‌شناسی مدرن – و فیلسوف هانا آرنت.

هایدلبرگ به‌عنوان خانه رمانتیسم آلمان شناخته می‌شود و شهر قدیمی و قلعه از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری در آلمان هستند.

  1. خیریه – Universitätsmedizin برلین

خیریه – Universitätsmedizin Berlin یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های دانشگاهی در اروپا است.

این ریشه می‌تواند ریشه خود را به سال 1710 زمانی که بیمارستان در پاسخ به طاعون در پروس شرقی ساخته شد، بازگرداند. در سال 2003 با مؤسسات پزشکی دیگر در آلمان ادغام شد و نام فعلی خود را گرفت.

بسیاری از دانشمندان و پزشکان مشهور در این دانشگاه کار یا تحصیل‌کرده‌اند ازجمله کارل ورنیکه عصب‌شناس، کارل لئونارد روان‌پزشک و راحل هیرش، اولین استاد زن پزشکی در پروس.

بیش از نیمی از برندگان جایزه نوبل آلمان در پزشکی و فیزیولوژی در دانشگاه تحصیل‌کرده یا کار کرده‌اند.

  1. دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن به دلیل علوم انسانی، علوم طبیعی و الهیات مشهور است. این دانشگاه در توبینگن، یکی از شهرهای دانشگاهی سنتی آلمان در بادن-وورتمبرگ واقع‌شده است که به دلیل سفرهای قایقی و معماری زیبای شهر قدیمی خود مشهور است.

این دانشگاه با بیش از 150 موسسه بین‌المللی در 62 کشور ارتباط نزدیک دارد. برخی از آن‌ها شامل دانشگاه میشیگان، دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل و دانشگاه سنت اندروز است. این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا به مدت یک سال در خارج از کشور تحصیل کنند و یا دانشجویان خارجی به توبینگن بیایند و به تحقیقات علمی بپردازند.

این دانشگاه به‌طور عمده در زمینه‌های پزشکی و شیمی با 11 برنده نوبل مرتبط است.

بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان

دانشگاه های المان

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ با داشتن 6 دهه سنت در آموزش و تحقیقات، یک گروه پزشکی عالی دارد. هدف این بخش غلبه بر چالش‌های پزشکی قرن 21 در منطقه و فراتر از آن است. این دانشگاه برای تأسیس یک نهاد علمی مرکزی، با تأکید بر تحقیق و پشتیبانی و ارتقا دستور کارهای تحقیقاتی، یک سری مبارزات را پشت سر گذاشته است. امروزه، این دانشگاه یک محیط زنده و تعاملی از مؤسسات تحقیقاتی معتبر بین‌المللی است که دانشجویان سراسر جهان را به خود جلب می‌کند.

دانشگاه روئن آخن

دانشگاه RWTH آخن در سال 1966 تأسیس شد و نه دانشکده مختلف را میزبانی می‌کند که گروه استثنایی پزشکی در آن‌ها فعالیت می‌کند. کلینیکوم آخن شامل چندین کلینیک تخصصی، موسسه نظری و بالینی و سایر امکانات تحقیقاتی، سالن‌های سخنرانی، مدارس تخصص پزشکی و سایر امکانات اجباری برای یک بیمارستان مناسب است. تقریباً 2700 دانشجوی احتمالی وجود دارد که در دانشکده پزشکی تحصیل می‌کنند.

دانشگاه لوبک

دانشکده پزشکی Lübeck برای شهرت خود در مشخصات تحقیق آماده و آماده مبارزه با شیاطین داروی قرن 21 است.

از تمرکز شدید و سختی فقط بر روی:

1) عفونت و التهاب،

2) مغز، رفتار و متابولیسم،

3) ژنتیک پزشکی

4) فن‌آوری‌های زیست پزشکی این موسسه آموزشی از استانداردهای برتری برخوردار است.

دانشگاه ویتن / هردک

در مورد قدیمی‌ترین دانشگاه‌های خصوصی آلمان که در سال 1983 تأسیس شد، دانشگاه Witten / Herdecke بسیار معتبر شناخته می‌شود. حدود 1200 دانشجوی کارشناسی پزشکی، علوم پرستاری، پزشکی دندانپزشکی، اقتصاد، فلسفه و فرهنگ تحصیل می‌کنند.

در مورد معیارهای ثبت‌نام، دانش آموزان باید در توضیح اینکه چرا در طول مصاحبه خود برای حرفه خاصی انتخاب کرده‌اند، موفق شوند. قسمت حیرت‌انگیز این تسخیر این واقعیت است که مصاحبه‌کنندگان شایستگی را به شخصیت دانشجویان نسبت به نمرات عالی آن‌ها نسبت می‌دهند.

همان‌طور که گفته شد، این دانشگاه خصوصی است، بنابراین شهریه ماهیانه 400 و 1000 یورو است. بااین‌وجود، شرایط عالی تحصیل در UWH رایگان نیست: دانشجویان باید ماهیانه 400 تا 1000 یورو هزینه علمی بپردازند. بااین‌حال، دانشجویان بین‌المللی همیشه می‌توانند برای کمک‌هزینه تحصیلی و بورس تحصیلی اقدام کنند.

دانشگاه مگدبورگ

پس از ادغام دانشگاه فنی موجود، کالج تربیت‌معلم و دانشکده پزشکی در سال 1993، دانشگاه مگدبورگ یکی از جوان‌ترین دانشگاه‌های ایالت است. دانشکده پزشکی حدود 1300 متخصص آموزش‌دیده در زمینه مقابله با طیف گسترده‌ای از بیماری‌های جدی در منطقه زاکسن فراهم می‌کند.

تأکید ویژه‌ای بر همکاری نزدیک ‌بین کادر آموزشی و دانشجویان است. حدود یک سال، این موسسه میزبان حدود 45000 بیمار بستری و تعداد زیادی بیمار دیگر در داخل و خارج از مرکز است. با تمام این گفته‌ها، این موسسه آموزش پزشکی عالی را برای دانشجویان مشتاق ارائه می‌دهد.

دانشگاه مونستر

دانشگاه مونستر در سال 1780 تأسیس شد و سنتی دیرپا را که در هفت مرکز آن میزبان 15 بخش بود و 250 دوره مختلف تحصیلی را ارائه می‌داد، دریغ کرد. این دانشگاه به کارکنان نفیس متشکل از 5000 متخصص خبره و 37000 دانشجوی آینده افتخار می‌کند. علاوه بر این، حدود 400 قرارداد همکاری با مؤسسات دانشگاهی مختلف در سراسر جهان دارد. دانشگاه با ارزش‌گذاری دانش، تحقیق و کنجکاوی فعالیت می‌کند.

دانشگاه وورزبورگ

دانشگاه وورزبورگ بیش از 4 دهه پیش توسط شاهزاده – اسقف جولیوس اشتر فون مسپلبرون و شاهزاده منتخب ماکسیمیلیان جوزف تأسیس شد. امکانات دپارتمان دانشگاه و مؤسسات اضافی آن همگی در متحدان شهر قدیمی واقع‌شده‌اند.

این دانشگاه میزبان یک کتابخانه مدرن، یک پردیس هنری جدید لیبرال و چندین موسسه تحقیقاتی در میان دیگر است. از 25000 دانشجو، حدود 1000 دانشجو از حوزه بین‌المللی می‌آیند.

دانشگاه Tϋbingen

دانشگاه توبینگن یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کلاسیک است که در یک شهر دانشگاهی بهینه واقع‌شده است. به دلیل موفقیت در پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی در سطح بین‌المللی شناخته‌شده است.

این دانشگاه به‌ویژه در زمینه‌های پزشکی و شیمی با برخی از برندگان نوبل در ارتباط است. بخش پزشکی شامل کلینیک، مؤسسات علمی و امکانات نظری، بزرگ‌ترین موسسه آموزش پزشکی را در منطقه بادن-وورتمبرگ ایجاد می‌کند.

دانشگاه فرایبورگ

دانشگاه فرایبورگ به سنت طولانی آموزش موفق در علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی تعلق دارد. این دانشگاه زیر 11 دانشکده فعالیت می‌کند تا دانشجویان را از هر گوشه و کنار خود جذب کند تا به کیفیت و تخصص بپیوندند.

مرکز پزشکی فرایبورگ دارای بیش از 10000 متخصص است که از 58000 بیمار نیاز به مراقبت پزشکی مراقبت می‌کنند. مرکز پزشکی دانشگاه معتقد است که علوم پایه و تحقیقات بالینی پیش‌نیاز تحقق جدیدترین تخصص پزشکی و درمان‌ها هستند و بنابراین تحقیقات مداوم و جدید توسط پزشکان خود را تشویق می‌کند.

دانشگاه لایپزیگ

دانشگاه لایپزیگ زاکسن دومین دانشگاه قدیمی آلمان است. از پیشینیان مشهور دانشجویان آینده‌نگر این دانشگاه می‌توان به لایب نیتس، گوته، نیچه، واگنر و آنگلا مرکل اشاره کرد و علاوه بر این، نه برنده جایزه نوبل مرتبط با دانشگاه لایپزیگ را نیز به خود اختصاص داد.

دانشکده پزشکی یک موسسه آموزشی با بیش از 3000 دانشجو در پزشکی انسانی و دندانپزشکی است و با بیمارستان دانشگاه لایپزیگ همکاری نزدیک دارد.

دانشکده پزشکی به همراه بیمارستان دانشگاه از بزرگ‌ترین مؤسسات پزشکی در زاکسن است که میزبان 48 کلینیک و موسسه در پنج بخش مجزا است. شعار دانشکده پزشکی لایپزیگ تحقیق، آموزش، شفابخشی – یک سنت نوآوری است.

اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آلمان

دانشگاه های المان

آلمان محبوب‌ترین مقصد غیر انگلیسی‌زبان برای دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان است. برای دانشگاه‌های برتر خود که ارائه آموزش با کیفیت و ارزان به دانشجویان از داخل یا خارج از اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) مشهور است، جای تعجب نیست که آلمان چنین بهشتی برای آموزش است.

اگر تصمیم به تحصیل در خارج از آلمان گرفته‌اید، در اینجا مراحلی را که باید برای پذیرش در یک دانشگاه بین‌المللی در “سرزمین ایده‌ها” بردارید آورده شده است.

با تماس با دفتر بین‌المللی دانشگاه بررسی کنید که آیا شرایط پذیرش دانشگاه انتخابی خود را دارید یا خیر. برای اخذ پذیرش به مدارک ورودی آموزش عالی (Hochschulzugangsberechtigung – HZB) یا معادل آن نیاز دارید.

شرایط لازم برای برخی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را بررسی کنید.

دانشجویان خارجی با شرایط لازم در خارج از منطقه اتحادیه اروپا ممکن است مجبور به شرکت در یک آزمون ورودی دانشگاه (Feststellungsprufung) باشند.

حتی اگر شرایط پذیرش را داشته باشید، اغلب قادر به ثبت‌نام مستقیم نخواهید بود. مشهورترین دوره‌های تحصیلی در آلمان معمولاً محدودیت‌های خاصی به نام Numerus Clausus (NC) دارند. بر اساس این محدودیت‌ها باید مراحل انتخاب را طی کنید. برای جلوگیری از پذیرفته نشدن به دلیل محدودیت دوره، بهتر است به‌طور هم‌زمان به تعداد بیشتری از دانشگاه‌های آلمان مراجعه کنید.

پذیرش در دانشگاه‌های آلمان بر اساس معدل دبیرستان (GPA) انجام می‌شود. هرچه نمره شما بالاتر باشد، شانس قبولی در دانشگاه رؤیایی شما بیشتر خواهد بود.

در آلمان، برخی از رشته‌های تحصیلی بسیار موردتقاضا هستند، به همین دلیل ممکن است محدودیت‌های خاصی اعمال شود. این موارد در نحوه درخواست شما برای گرفتن مدرک دانشگاهی در آلمان تأثیر می‌گذارد. دوره‌هایی که از این نوع مراحل پذیرش پیروی می‌کنند یا دارای محدودیت‌های ملی یا محلی برای پذیرش هستند. افراد کنونی با محدودیت‌های ملی NC:

  • معماری
  • دارو
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی

دانشجویانی که دارای صلاحیت ورود به دانشگاه در آلمان یا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA هستند، از طریق Trust برای پذیرش در آموزش عالی درخواست می‌کنند (Deutsche Hochschulreife – Hochschulkompass).

دانشجویان بدون داشتن مدرک تحصیلی آموزش عالی آلمان یا از یک کشور غیر اتحادیه اروپا / EEA از طریق Uni-Assist یا مستقیم در دانشگاه اقدام می‌کنند.

اگر می‌خواهید برای مدرک با محدودیت محلی یا بدون محدودیت اقدام کنید، بهتر است از طریق Uni-assist اقدام کنید یا با دانشگاه محلی تماس بگیرید.

آلمان دوره‌های کارشناسی بسیار محدودی را ارائه می‌دهد که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. بااین‌حال، برخی از دوره‌ها وجود دارد که به دو زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می‌شوند – یک روش عالی برای پیشرفت مهارت‌های آلمانی خود در طول دوره کارشناسی. دانشجویان تحصیلات تکمیلی انواع مختلفی از مدارک انگلیسی را در آلمان پیدا می‌کنند.

دو آزمون اصلی زبان آلمانی توسط همه دانشگاه‌های آلمان پذیرفته می‌شود:

  • DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه) – فقط در آلمان موجود است
  • TestDaF – در 90 کشور جهان در دسترس است

اگر دوره‌ای که قصد شرکت در آن را دارید به زبان انگلیسی تدریس شود، باید مدرک زبان انگلیسی را از آیلتس، تافل یا پیرسون نیز ارائه دهید.

مدارک موردنیاز دانشگاه

هر دانشگاه معیارهای پذیرش خود را تعیین می‌کند، اما به‌طورکلی، بیشتر موارد زیر شامل می‌شود:

  • کپی دیپلم دبیرستان یا مدرکی که قبلاً کامل شده باشد
  • ترجمه ماژول‌ها و نمرات دوره
  • عکس (های) گذرنامه
  • کپی گذرنامه خود را
  • اثبات مهارت زبان – آلمانی و / یا انگلیسی
  • نامه تشویق
  • هزینه درخواست
  • یک مقام رسمی باید کلیه اسنادی را که ارائه می‌دهید تأیید کند.

دانشجویانی که قصد ثبت‌نام در دانشگاه‌های آلمان را دارند می‌توانند تحصیلات خود را در زمستان یا تابستان آغاز کنند:

  • مهلت درخواست برای هفتم آخرین‌مهلت ثبت‌نام در زمستان 15 ژوئیه است
  • آخرین‌مهلت ثبت‌نام در تابستان 15 ژانویه است

این مهلت‌های درخواست می‌تواند از یک موسسه آموزش عالی یا برنامه تحصیلی به دیگری متفاوت باشد. همیشه تاریخ‌ها را بررسی کنید و مراحل درخواست خود را از اوایل آغاز کنید. در صورت نیاز به ارائه مجدد برخی از اسناد یا اتفاق غیرمنتظره، به شما مزیت می‌دهد

 هزینه تحصیل در دانشگاه‌های برتر آلمان

در سال 2014، 16 ایالت آلمان شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی در تمام دانشگاه‌های دولتی آلمان را لغو کردند. این بدان معناست که هم‌اکنون دانشجویان کارشناسی ارشد داخلی و بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی آلمان می‌توانند به‌صورت رایگان تحصیل کنند، فقط با پرداخت هزینه ناچیزی برای تأمین هزینه‌های مدیریت و سایر هزینه‌های هر ترم.

این خوش‌شانسی زیاد دوام نیاورد. در پاییز 2017، ایالت جنوب غربی بادن-وورتمبرگ هزینه‌های تحصیل را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مجدداً برقرار کرد و ممکن است سایر کشورها نیز در سال‌های آینده این کار را دنبال کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در بادن-وورتمبرگ اکنون باید شهریه 1500 یورو (حدود 1697 دلار آمریکا) را در هر ترم بپردازند. یا 3000 یورو (حدود 3،395 دلار آمریکا) در سال.

در حال حاضر، هزینه‌های کم مطمئناً کمک می‌کند تا تحصیل در آلمان یک گزینه جذاب برای دانشجویان احتمالی باشد و این کشور به‌طور مداوم به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی در جهان قرارگرفته است.

هزینه زندگی در آلمان

درحالی‌که بسیاری از دانشجویان می‌توانند در آلمان به‌صورت رایگان تحصیل کنند، هزینه‌های زندگی اجتناب‌ناپذیر است. هزینه‌های زندگی در آلمان در برخی مناطق گران‌تر از مناطق دیگر است – به‌عنوان‌مثال مونیخ گران‌ترین شهر آلمان برای زندگی در نظر گرفته می‌شود. متوسط ​​هزینه‌های زندگی ماهانه یک دانشجو در آلمان حدود 850 یورو (962 دلار آمریکا) است.

اجاره بزرگ‌ترین هزینه ماهانه شما خواهد بود، اگر شما در یک آپارتمان مشترک (متوسط ​​اجاره 280 یورو / 340 دلار در ماه در ماه) یا سالن اقامت دانشجویی (234 یورو / 290 یورو در ماه) زندگی می‌کنید، این ارزان‌تر است.

بر اساس داده‌های DAAD، سایر هزینه‌های متوسط ​​ماهانه به شرح زیر است:

  • 168 یورو (205 پوند آمریکا) برای غذا
  • 42 یورو (52 دلار آمریکا) برای لباس
  • 94 یورو (115 دلار آمریکا) برای حمل‌ونقل
  • 31 یورو (38 دلار آمریکا) برای مجوز تلفن، اینترنت و تلویزیون
  • 20 یورو (25 دلار آمریکا) برای مواد کار / مطالعه
  • 61 یورو (75 دلار آمریکا) برای فعالیت‌های اوقات فراغت

هزینه ویزای دانشجویی

اگر شهروند اتحادیه اروپا یا شهروند ایسلند، لیختن‌اشتاین، نروژ یا سوئیس باشید برای تحصیل در آلمان نیازی به ویزا نخواهید داشت. در غیر این صورت، انتظار دارید که برای ویزای دانشجویی خود 75 یورو (85 دلار آمریکا) بپردازید، اما برای ویزای شینگن نیز هزینه‌ای وجود دارد. برای تحقق شرایط ویزا، باید اثبات کنید که سالانه حدود 10،236 یورو (11582 دلار 82 آمریکا) دارید یا به آن‌ها دسترسی دارید.

همچنین به‌عنوان شرط ثبت‌نام در دانشگاه‌های آلمان به بیمه درمانی نیز نیاز خواهید داشت. اگر مقیم کشوری در داخل اتحادیه اروپا یا EEA هستید، باید یک توافق‌نامه امنیت اجتماعی بین کشور شما و آلمان منعقد شود. این بدان معناست که اگر بیمه درمانی عمومی دارید، باید در آلمان نیز تحت پوشش بیمه باشید. اگر بیمه درمانی شما در آلمان معتبر نیست، انتظار دارید ماهانه حدود 80 یورو (97 دلار آمریکا) برای پرداخت این هزینه بپردازید.

هزینه‌های مقطع کارشناسی در آلمان

اگرچه می‌توانید در دانشگاه‌های دولتی آلمان در مقطع کارشناسی به‌صورت رایگان تحصیل کنید، برای ثبت‌نام، تأیید و مدیریت هزینه در هر ترم هزینه دارد. این مبلغ معمولاً بیش از 250 یورو (290 ~ دلار آمریکا) در هر ترم نیست؛ اما بسته به دانشگاه متفاوت است.

بیشتر دانشگاه‌های آلمان دولتی هستند. مؤسسات خصوصی معمولاً برای بودجه خود به هزینه‌های تحصیل وابسته هستند (اگرچه برخی از آن‌ها از بنیادها نیز پشتیبانی می‌کنند) و هزینه‌های خود را تعیین می‌کنند كه می‌تواند چیزی بیش از 20000 یورو در سال باشد (24400 دلار آمریکا).

برنامه کمک مالی دانشجویی فدرال (BAföG: Bundesausbildungsförderungsgesetz) توسط اتباع آلمان و دانشجویان اتحادیه اروپا و همچنین برخی از خارجیان تحت شرایط انتخابی قابل‌استفاده است.

به‌طورکلی، این کمک برای افراد زیر 30 سال است (اگر شما برای کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنید زیر 35 سال)، اما بسته به شرایط می‌توان موارد استثنایی را ایجاد کرد. BAföG معمولاً به دو قسمت تقسیم می‌شود که 50٪ آن به‌صورت کمک‌هزینه دولتی و نیمه دیگر یک وام بدون بهره است که با پایان مدت حداکثر کمک باید به‌صورت اقساط پرداخت شود.

هزینه‌های کارشناسی ارشد در آلمان

مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آلمان معمولاً رایگان است، اگر به‌عنوان “متوالی” طبقه‌بندی شود – یعنی به‌طور مستقیم از مدرک لیسانس مرتبط در آلمان پیروی کنید. باز هم برای ثبت‌نام، تأیید و مدیریت، هزینه هر ترم هزینه کمی دارد.

هزینه‌های تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد “غیر متوالی”، برای کسانی که لیسانس خود را در سایر نقاط جهان کسب کرده‌اند، بین دانشگاه‌ها متفاوت است و ممکن است حدود 20،000 یورو (24400 دلار آمریکا) سالانه در مؤسسات دولتی و تا 30،000 یورو ( 36،600 دلار آمریکا) در دانشگاه‌های خصوصی آلمان.

در سطح دکترا، حداقل در شش ترم اول تحصیل در همه دانشگاه‌های آلمان رایگان است. همان‌طور که در تمام مقاطع تحصیلی، دانشجویان دکترا نیز ملزم به پرداخت کمک‌هزینه ترم بیش از 250 یورو یا بیشتر برای هزینه‌های مدیریت و سایر هزینه‌ها هستند. در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل دکترا در آلمان کسب کنید.

بورس تحصیلی برای تحصیل در آلمان

خدمات تبادل آکادمیک آلمان که در غیر این صورت DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst) نامیده می‌شود، از دانشجویان آلمانی و بین‌المللی پشتیبانی می‌کند تا بودجه‌ای را برای زندگی و تحصیل در آلمان به‌صورت رایگان یا با هزینه مقرون‌به‌صرفه کسب کنند.

بورس تحصیلی DAAD برای تحصیل در آلمان به دانشجویان آلمانی و بین‌المللی از هر سطح و همچنین دانشگاهیان و محققان ارائه می‌شود. برای یافتن بورس‌های تحصیلی مرتبط برای تحصیل در آلمان، می‌توانید بر اساس کلمات کلیدی، سطح تحصیلات، کشور مبدأ و موضوع جستجو کنید.

منبع مفید دیگر وزارت آموزش و تحقیقات فدرال یا BMBF (Bundesministerium für Bildung und Forschung) است که میزبان سایتی است که به ارائه اطلاعات بورسیه‌های تحصیلی در آلمان اختصاص دارد.

ارقام مندرج در این مقاله میانگین هستند. مبلغی که پرداخت می‌کنید بسته به مدت‌زمان برنامه شما، سطح تحصیلات، ایالت آلمان (Länder) که در آن زندگی می‌کنید و اینکه آیا دانشگاه شما خصوصی است یا دولتی نوسان خواهد داشت.

 

برای اخذ اقامت تحصیلی آلمان و کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون با مشاوران دادینلی تماس بگیرید(رایگان).

blank
غذاهای ترکیه
blank
قوانین مربوط به مدت اقامت ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
blank
فهرست