خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه برای دریافت اقامت دائم - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه برای دریافت اقامت دائم

بدون دیدگاه
خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه برای دریافت اقامت دائم

خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه با هدف مهاجرت به این کشور برای دریافت اقامت دائم

 

چطور میتوانیم با خرید ملک در ترکیه طبق قوانین سال 2022 معامله ی درستی انجام دهیم

چندین سال است که کشور ترکیه توانایی اثبات اینکه این کشور گزینه ی بسیار مناسبی به عنوان یک کشور تفریحی بسیار خوب داشته و در زمینه معرفی کشور خود در همین راستا بسیار موفق عمل کرده و همچنین در ثابت نگه داشتن این دیدگاه توسط خارجی ها بسیار عالی بوده و همچنان این سبک از جاذبه جهت جذب توریست و افراد برای مهاجرت به این کشور طرفداران زیادی دارد.

کشور ترکیه به دلیل قرار گرفتن در شرایط اقلیمی بسیار عالی با توجه به داشتن طبیعت بینظیر و ساحل هایی بسیار زیبا و تمیز و بسیاری جاذبه های دیگر و همچنین ارایه سرویس و خدمات در سطح بسیار بالا به توریستها و خارجی ها شرایط و امکانات و بطور قطع تمایل خارجی ها به انجام سفرهای مکرر و همچنین سرمایه گذاری در این کشور را افزایش داده است و موجبات ورود ارز و سرمایه به این کشور را به شدت افزایش داده است.

همین مهم باعث شده که توجه بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران و همچنین مراکز معاملات املاک جهت ترغیب اتباع خارجی به خرید املاک را بسیار زیاد مد نظر قرار داده و در این زمینه بسیار موفق عمل کنند.

با وجود مشکلات عدیده ای که در بحث سرمایه گذاری و اقتصاد در سراسر جهان بوجود آمد، هرگز بهانه ای برای عدم ترغیب خارجی ها برای سرمایه گذاری در این کشور بوجود نیامد و نتوانست بهانه ای برای فروکش کردن تمایل اتباع در مقوله سرمایه گذاری بوجود بیاورد.

قیمت ملک در ترکیه در سال 2022

علیرغم تمام آنچه در پیش بیان شد پیش‌بینی قیمت ملک ترکیه در سال 2022 تقریباً برای همه کارشناسان و اقتصاددان ها امری مبهم بود.

قیمت ها همچنان در حال رشد و پیشرفت بوده و هست و اینگونه پیش بینی می شود که با همین سیر پیش خواهد رفت.

یکی از عمده ترین دلایل رشد قیمت درترکیه کمبود ملک در این کشور می باشد به دلیل اینکه حجم قابل توجهی از ساختمان ها، آپارتمانها  و خانه های ویلایی در این کشور فروخته شدند و شدت احتمال ورود پروژه های جدید ساختمانی را در بازار ملک این کشور را به شدت افزایش داده است کما اینکه پروژه های زیادی شروع شدهاند که بخشی از آنها فروخته و بخش دیگر آن اماده برای ورود به بازار فروش ملک در این کشور خواهند شد ولی حتی ازدیاد پروژه های جدید و وجود ملک های بیشتر بدون شک تاثیری در قیمت ها نخواهد داشت زیرا این بازار همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

بخش زیادی از واسطه ها و توسعه گران برای حفظ تعادل تلاش در بالا بردن هزینه های مصالح و کارهای خدماتی ساختمان ها دارند و در عین حال با اینکه همین توسعه گران و بخشی از تحلیل گران و مقامات اقتصادی به شدت تلاش در کاهش و یا کنترل تورم دارند اما بسیار دور از انتظار هست که بتوانند این مهم را در پروژه های جدید در حال ساخت عملی کنند.

بسیاری از اقتصاد دانان و تحلیلگران اقتصادی و صاحبان شرکت ها و موسسات ساختمانی تاثیر گذار در ترکیه خوشبین به ثابت نگه داشتن نرخ ارز در سال جاری را پیش بینی میکردند که بدون شک کمک بزرگی به اقتصاد کل کشور و پیرو آن کمک به توسعه در بخش ساخت و ساز و خرید و فذوش در این زمینه می بود. همچنین آنها اعتقاد داشتند که این نوع سرمایه گذاری وسیله ی بسیار مهم و ایمن بعنوان پس انداز تلقی میگردد.

بطوریکه بخش زیادی از سرمایه گذاران و مهاجرینی که ترجیح آنها خرید ارز و اقلام با ارزش دیگر مثل طلا بود دیگر تمایل بیشتری به ورود به بازار ملک و خرید آن در ترکیه داشتند.در نهایت افزایش قیمت ملک در شهرهای بزرگی مثل آنکارا که پایتخت ترکیه می باشد تا استانبول و ازمیر و بورسا و آنتالیا و برخی شهرهای دیگر بسیار زیاد قابل توجه هست، و این افزایش قیمت در شهرهای مختلف بسیار با یکدیگر متفاوت هستند بطوری که هم شهر و هم نوع ملک از نظر لوکیشن، متراژ، موقعیت، نوع ساخت و غیره در افزایش قیمت بسیار تاثیرات متفاوتی دارندکلیه شهرهای ترکیه افزایش قیمت و ارزش ملک را بصورت سالانه اعلام و ثبت می کنند و این افزایش هم در شهرهای مختلف با دیگر شهرها متفاوت هستند.

همین موضوع درباره ی موارد و املاک اجاره ای در ترکیه نیز صادق می باشد، کلیه ی این افزایش ها دقیقا مثل موارد خرید و فروش به تمام آیتم هایی که اشاره شد از قبلی لوکیشن و متراژ و .مشخصات فنی و نوع ساخت و غیره کاملا وابسته هستند  شاخص مسکن در ترکیه از عدد 192.60 واحد (از 8332 واحد) در ماه آگوست 2021 به عدد 198.80 واحد (از 9689 واحد) در ماه سپتامبر رسیده بود.

قیمت خانه در ترکیه

آیا قیمت ملک در ترکیه در سال 2022 کاهش داشت یا خیر ؟

بر اساس شاخص قیمت جهانی ملک نایت فرانک، ارزش ملک در سه ماهه ی اول سال 2021  با افزایش 32 درصدی و افزایش در سه ماهه دوم تا 29.2 درصد را نشان داده. به گفته ی کارشناسان و تحلیلگران نایت فرانک این روند تا سه ماهه اول سال 2022 ادامه می داشت.

اتفاق مهم افزایش قیمت ملک درترکیه علاوه بر حجم متقاضیان ناشی از بیماری همه گیر کرونا سیر صعودی چشمگیری در قیمت مصالح ساختمانی داشت.از آنجا یی که مناطق ساحلی همیشه مورد توجه بیشتر سرمایه گذاران بوده و ترجیح آنها خرید املاکی در کنار دریا برای استراحت و آرامش بوده لذا فعال ترین بخش در بحث خرید و فروش ساختمان و املاک در مناطقی که این امتیاز را داشته باشند خصوصا در مناطق تفریحی و عمدتا در بخش جنوبی کشور بسیار مشهود بود.

بطور متوسط ما شاهد افزایش قیمت های 40 % و گاها تا 50 % ملک های مسکونی در تمامی شهر های این کشور بوده ایمبطور مثال در شهری همانند استانبول ما شاهد افزایش قیمت مسکن تا تقریباً 39 %، در شهر آنکارا تا 36 % و در شهر ازمیر تا حدود 40 % هم بوده ایم.

به عنوان مثال شهر آنتالیا به دلیل محبوبیت خاصی که داراست افزایشی در حدود 40% داشته که همانطور که گفته شد به دلیل محبوبیت خاص خود در بین متقاضیان این رقم گاها بسیار بالاتر هم بوده و در بحث اجاره ی ملک دراین منطقه این رقم به 100% هم افزایش پیدا کرده است  ایجاد زیرساخت های اساسی در نقطه نقطه ی کشور، فرودگاه ها ، سیستم حمل و نقل و پروژه های بزرگ دراین زمینه، راه سازی و ساخت پل ها و راه های ارتباطی زیر زمینی و دریایی و … به شدت در افزایش قیمت ها تاثیرگذار بوده و همین امر باعث افزایش قیمت اجاره های مسکن در مناطق مختلف نیز گردیدبطوریکه این امر توجه بسیاری از سرمایه گذارانی که با هدف کسب سود مجدد از فروش اموال خود دارند را به خود جلب نمود.

در کنار تمام آنچه اشاره کردیم نمی توان از علاقمندی و تمایل بخش عمده ای از متقاضیان به خرید زمین که از سال قبل نمود زیادی داشته غافل شده، چرا که اشخاص با خرید زمین امکان ساخت خانه ی مستقل با دیزاین های شخصی و دلخواه خود بصورت کاملا سلیقه ای استفاده کنند، حتی تصمیم به انجام همچین کاری می تواند برای سرمایه گذار یا خریدار به مراتب ارزان تر و به صرفه تر از خرید یک آپارتمان در منطقه ای معقول و معتبر باشد.

همچنین علاقمندان به این بخش میتوانند از امکان داشتن حیاط های مستقل، تراس های بزرگ و … بهره بگیرند، کما اینکه تمایل به سرمایه گذاری اینچنینی و این روال مشهود و قابل توجه است و احتمال سیر صعودی تمایل سرمایه گذاران به این روش بسیار بالاست.

از آنجایی که خرید آنلاین ملک و مستغلات از سال 2021 باب شد و طرفداران بسیار زیادی هم داشت بنابراین خرید و فروش ملک از آن به بعد لذتبخش تر و آسان تر شد بسیاری از سازندگان و سرمایه گذاران در بخش ساخت و ساز های املاک در ترکیه در حال حاضر تمرکز خود را بر ساخت آپارتمان های نسبتا بزرگ با امکانات عالی قرار داده اند و این در صورتی است که بخش دیگری تمرکز خود را روی سیستم “کل خانه در یک تخت” متمرکز کرده اند این روال را سازندگان در ساختمان های بلند که ترجیح مردم نسبت به آپارتمان های معمولی بود آغاز کردند بطوریکه بخش زیادی از اتباع ترجیح میدهند که از همین آپارتمان های جمع و جور در مناطق تفریحی ترکیه با چیدمان های بسیار مناسب و شیک برای سکونت و یا تفریح خریداری کنند .

آژانس های املاک که دارای تجربه و مهارتهای لازم هستند و دراین زمینه موفقیت های قابل تاملی داشته اند در ترکیه و همچنین مقامات مسئول در این زمینه در ترکیه این امکان را برای سرامایه گذاران فراهم کردند که بتوانند با کمترین و یا حتی بدون ریسک و از راه دور امکان خرید ملک را داشته باشند.

 

محاسن و مزایای خرید ملک در ترکیه در سال 2022

کشور ترکیه به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار قابل توجه و مناسب تاثیر استراتژیک بسزایی در جذب حجم تقاضای ملک در ترکیه توسط خارجی ها را فراهم نموده است.

●سرمایه گذاری تجاری یا ثبت شرکت اختصاصی خود.

● خرید ملک شخصی

● تمایل به داشتن اقامت ترکیه.

سرمایه گذاران محترمی که موفق به اخذ شهروندی این کشور به واسطه ی سزمایه گذاری خود شده اند امکان بهره گرفتن از مزایای زیادی را دارند که از جمله ی آنها میتوان به امکان تسهیل سفر آنها به کشورهای دیگر و همچنین آسان تر شدن انجام مراودات اقتصادی و تجاری در داخل و خارج از ترکیه اشاره نمود.به یکی از بخش هایی که سریع ترین رشد را در قیاس با سایر کشورها داشته میتوان در بخش املاک و مستغلات این کشور اشاره نمود.

ترکیه به خاطر داشتن قوانین محکم و اقتصادی که کاملا شفاف بوده دارای برتری نسبتا محکمی در مقایسه با سایر کشورها می باشد، همچنین بستر امن و قابل اعتمادی را برای سرمایه گذارانی که قصد خرید و فروش در این کشور را دارند فراهم نموده است .

از مزایای بزرگ دیگر خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه نسبت به اروپا میتوان به قیمت مناسب و مقرون به صرفه ی ملک با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی این کشور اشاره کردمیتوان گفت که امن ترین و مطمئن ترین راه سرمایه گذاری در بخش ملک و مستغلات می باشد چرا که قیمت املاک هر ساله رو به افزایش بوده و درصد ریسک آن بسیار بسیار پایین است و این خود دلیل محکمی بر جذب سرمایه گذاران خارجی زیادی در کشور ترکیه می باشد.

از جمله مزایای دیگری که میتوان برای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در ترکیه به آن اشاره کرد اینکه شخصی سرمایه گذار خارجی که صاحب ملکی در ترکیه شده است می تواند پس از پنج سال برای درخواست اجازه ی اقامت برای خود به همراه کلیه ی اعضای خانواده ی خود تابعیت کشور ترکیه را نیز درخواست نماید و به این واسط از تمام مزایای شهروندی این کشور که مهمترین آن داشتن پاسپورت این کشور می باشد و همچنین داشتن حق رای و … بهره بگیرد. عموما سرمایه گذاران خارجی که با نگاه به آینده و دورنمای اقتصادی به خرید ملک در ترکیه فکر میکنند میتوانند از گزینه هایی همچون خرید آپارتمان های استودیویی، زمین، ویلاهای بزرگ و لوکس چه آماده چه به عنوان پیش خرید و یا حتی پروژه هایی که در آینده قرار است ساخته شوند استفاده نماید.

خرید اپارتمان در ترکیه

قیمت آپارتمان در ترکیه 2022

دلایل مهم و اساسی در تغییر قیمت املاک و مستغلات در ترکیه در سالهای اخیر و همچنان ادامه ی آن در سال 2022 در ترکیه و پیش بینی آن چیست؟ در زیر به برخی از دلایل اشره میکنیم …

1. بعد از بحران جهانی کرونا، و بوجود آمدن عدم تعادل بین عرضه و تقاضا به دلیل ناپایداری و نامعلوم بودن بازار پروژه های شروع شده از قبل از COVID19

2. اجبار به اخذ اجازه از دولت ترکیه برای خریدهای آنلاین ملک و مستغلات، معاملاتی که از راه دور انجام میشد قیمت ها را افزایش داده است به جهت اینکه تقاضا در مقابل کاهش عرضه سهم خود را همچنان حفظ کرده است.

3. بوجود آمدن تمایل و درخواست بیشتر خارجی ها که خرید ملک انجام داده اند برای اخد تابعیت این کشور از همین روش.

4. اعلام و پیشنهاد پروژه های عظیم و زیرساختی که بدون شک تاثیر بسزایی در بخش املاک و مستغلات داشتند و همچنین میتواند به شدت بر قیمت املاک مجاور آن پروژه ها تاثیر بگذارد مثل پروژه ی کانال استانبول

5- اشتیاق جدید گردشگران و مهاجرین برای سفر و حتی ساکن شدن در این کشور که موجب گردید استانبول بتواند رتبه ی اول گردشگری را در سال 2021 به خود اختصاص دهد .

برای مقایسه روند رشد قیمت سال به سال، در اینجا اطلاعات منتشر شده در وب سایت بانک مرکزی جمهوری ترکیه است.

 

2019 2020 2021 Difference 19/20

(in %)

Annual cost

(in %)

Monthly cost

(in %)

January 107,56 120,93 157,70 12,4 30,4 1,8
February 108,57 123,70 161,70 13,9 30,7 2,5
March 109,04 125,40 165,50 15,0 32,0 2,4
April 109,31 127,50 168,80 16,6 32,4 2,0
May 110,18 135,90 175,40 23,3 29,1 3,9
June 111,02 139,50 180,30 25,7 29,2 2,8
July 112,41 141,40 185,30 25,8 31,0 2,8
August 114,39 144,40 192,6 26,2
September 115,16 146,70 198,8 27,4
October 116,00 149,90 29,2
November 117,10 152,00 30,0
December 118,76 154,90 30,4

منبع: بانک مرکزی جمهوری ترکیه

با اینکه قیمت ها بصورت سیستمی در املاک و مستغلات ترکیه افزایش پیدا میکنند با این حال این اتفاق در شهر های بزرگ و گاها اقامت گاه ها کاملا مقرون به صرفه است خانه هایی که بیش از دو دهه از ساخت آنها گذشته کمترین قیمت ها را در بازار خرید و فروش ملک دارند که موارد اینچنینی در آنتالیا و آلانیا بیش از مناطق دیگر یافت می شوند و هزینه ی آنها بطور تقریبی از چهارصد دلار برای هر متر مربع آغاز می شود.

عموما ملک ها و آپارتمانهای بازسازی شده دارای قیمت بالاتری هستند حدودا بین 700 تا 900 دلار برای هر متر مربع که در این صورت میزان قیمت اعلام شده میتواند میزان کیفیت ملک را تعیین می نماید، قابل توجه اینکه هزینه ی مسکن در شهرهای بزرگی چون استانبول به مراتب بیشتر از شهرهای تفریحی دیگر می باشد.

در زمانی که به دنبال یک ملک مناسب هستید بسیار مهم هست که توانایی ها و امکانات مالی خود را مورد توجه خاص قرار دهید چرا که بدون شک پیدا کردن آپارتمان و یا خانه ای که مناسب یک خانواده باشد با قیمت کمتر از 80000 دلار امکان پذیر نیست و برای خرید یک ویلا حداقل باید از 200 تا 400 هزار دلار و یا خیلی بیشتر در نظر گرفت اطلاعات مختصری در مورد قیمت ملک ترکیه در سال 2022 در زیر مشاهده کنید.

 

قیمت فعلی آپارتمان در ترکیه

 

 Price range Average flat prices in Turkey Average cost per m²
Medium-priced properties

(up to 40,000 EUR)

36000 EUR 635 EUR
Luxury Real Estate

(from 250 000 EUR)

474500 EUR 2900 EUR

 

 Price range Average cost of houses in Turkey Average cost per m²
Medium-priced properties

(up to 100 000 EUR)

85000 EUR 628 EUR
Luxury Real Estate

(from  500 000 EUR)

1430120 EUR 3100 EUR

 

ارزش فعلی زمین در ترکیه

 

 Price range Average cost of land in Turkey Average cost per m²
Medium-priced properties

(up to 100 000 EUR)

64000 EUR 120 EUR
Luxury Real Estate

(from  500 000 EUR)

9500000 EUR 36187 EUR

روند خرید ملک در ترکیه

روند خرید ملک در ترکیه

برای خرید ملک در ترکیه پیش از هر چیز تیم متخصص موسسه ی دادآور نسیم مهر از لحظه ی تصمیم به خرید ملک همراهی خود را با شما عزیزان خواهند داشت و در تمامی مراحل قدم به قدم با شما عزیزان همراه خواهند بود

 حال ببینیم که برای یک خرید ایده آل و آسان و لذتبخش ملک در ترکیه چه باید انجام داد ؟!

نخست: انتخاب موردی که مد نظر خریدار یا سرمایه گذار باشد که برای این مهم می توانید ابتدا از طریق سایت نیازمندهای ملک ترکیه یا ساختمان مورد نظر خود را پیدا نمایید، ترجیحا ملک یا ساختمانی انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد و یا اینکه در صورت بروز هر گونه شک و شبهه و یا تردیدی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره ی رایگان ما بهره مند شوید.

دوم: متقاضی میتواند برای بازدید حضوری از ملک مورد نظر شرایط را برای سفر به ترکیه فراهم نموده و در حین تمام این مسیر همراهی مشاوران ما را داشته باشد، از زمان تصمیم به سفر به ترکیه میتوانید همراهی ما را داشته و همچنین از لحظه ی ورود به ترکیه نیز این همراهی تا به نتیجه رسیدن کار ادامه خواهد داشت برای بهبود ارائه خدمات بهتر هست که زمان ورود خود به ترکیه را با همکاران ما هماهنگ نمایید

سوم: بررسی اینکه ملک دارای مشکلات قانونی و یا هرگونه هزینه ی اضافه بر رقم توافق شده باش و صحت کلیه مدارک ثبتی و مجوزهای آن و اینکه ملک هیچگونه دستور قضایی باشد به عهده ی موسسه می باشد در هنگام خرید ملک در این کشور (ترکیه) در قرارداد منعقد شده کلیه جزییات خریدار، فروشنده و آژانس املاک مشخص و واضح قید می شود و این به عنوان ضمانت معامله عمل میکند و در همین قرار داد به شما اطلاعاتی در خصوص موضوع خرید، قیمت موضوع معامله و شرایط پرداخت در اختیار شما قرار می دهد پس از انعقاد قرارداد بدون وجود هیچگونه محدودیت و مشکلی می توانید از ملک خریداری شده بر اساس توافقات انجام شده استفاده نمایید حتی اگر ملک بصورت کامل به نام شما انتقال داده نشده باشد.

چهارم: در این مرحله باید “ارائه مدارک” صورت پذیرد. بعد از اینکه قرارداد منعقد گردید و اقدامات لازم برای ثبت ملک انجام شد، نماینده ی شما با وکالت قانونی از مشتری کلیه مدارک مورد نیاز را به اداره ی تاپو و همچنین اداره ثبت منطقه ای که ملک در آنجا واقع شده است ارائه مینماید

پنجم: در این مرحله “پرداخت” صورت میپذیرد که کاملا مطابق قرارداد فروش انجام می شود ، نقل و انتقال وجه فقط از طریق بانک و یا موسسه ی مالی خصوصی و همچنین وجه دریافتی از فروش یا بهره گرفتن از اموال غیر منقول نیز مانعی نداشته و قابل انجام شدن می باشد

ششم: در این مرحله باید برای دریافت “گواهی مالکیت” اقدام نمود. بعد از اینکه موفق به اخذ جواب مثبت از مراجع مسئول بازرسی مربوط به امور اتباع و اشخاص خارجی شدید و کلیه ی هزینه ها و مالیات خود را پرداختید ، خریدار می تواند سند اصلی ثبت جهت مالکیت ملک (تاپو) را دریافت نموده که خود گواهی کاملا مستند و قانونی است که این انتقال از فروشنده به مالک جدید انجام شده عنوان تاپو (TAPU) به معنای ایجاد حق مالکیت مطلق می باشد که پس از اتمام معامله خرید و فروش قابل اعتراض در دادگاه نیست حتی اگر ملک مورد معامله متعلق به یک یا چند شخص حقیقی یا حقوقی دیگر باشد.

 

بهداشت و درمان در ترکیه
بهداشت و درمان در ترکیه
استانبول کارت
استانبول کارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست