خرید خودرو در ترکیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر - خرید ماشین در ترکیه

خرید خودرو در ترکیه

بدون دیدگاه
خرید خودرو در ترکیه

خرید خودرو در ترکیه

خرید خودرو در ترکیه – با اینکه ترکیه سیستم حمل و نقل قدرتمند و گسترده ای رو دارد باز هم بسیاری از افراد به ویژه ایرانی ها ترجیح می دهند که خودشون ماشین داشته باشند .

خرید ماشین در ترکیه برای اتباع خارجی نسبت به شهروندان ترکیه به صرفه تر است و دلیل آن هم معافیت اتباع خارجی مقیم در ترکیه از مالیات دادن است .

در واقع دولت کشور ترکیه این قوانین رو وضع کرده تا خرید خودرو بدون مالیات برای اتباع خارجی راحت تر باشد.

هیچ گاه دو واژه رفاه و اقتصادی در کنار هم قرار نگرفتند و غالبا روبروی هم بودند، از معدود مواردی که شاید بتوان گفت رفاه خودرو شخصی به نوعی و یا شاید به تعبیری اقتصادی به نظر برسد زمانی هست که در ترکیه زندگی می کنی و سوخت لیتری ۲۴ لیری میزنی و کرایه های حمل و نقل بیداد می کنند ولی شما در ترکیه هم رفاه استفاده از خودرو شخصی را دارید و هم هزینه های حمل و نقل را به حداقل می رسانید.
حال برای دستیابی به این مهم شرکت ترکیه ویدآس طی قرارداد رسمی که با چند فروشگاه معتبر ترک دارد، امکان فروش اقساطی خودرو را برای خارجیان با ۳۵ درصد پیش پرداخت فراهم نموده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در محیط واتس اپ با دفتر استانبول ما به شماره های زیر تماس حاصل بفرمایید.

00989123895530 | 00905396595530 

خرید خودرو صفر

برای خرید خودرو صفر شما باید کارت کیملیک رو داشته باشید .

اولین اقدام برای خرید ماشین ارجاع به سایت کمپانی هست. در این سایت شما می توانید مدل ماشین و نوع آن را ببینید و بین ان ها مقایسه کنید. شما در انتخاب کردند مدل های ماشین هیچ نوع محدودیتی ندارید.

بعد از انتخاب خودرو شما می توانید به نزدیکترین نمایندگی مراجعه کنید و شماره حساب و اطلاعات دقیق خودرو را بگیرید .

بعد از پداخت کردن پول ماشین شما میتوانید با رسید پرداخت پول و کارت کیملیک تان با مراجعه به همان نمایندگی جهت گرفتند خودرو اقدام کنید. و در اخر خودرو با پلات ترک به شما داده می شود.

نکته : همه ی خدمات خودرو شامل به نام زدن ، بیمه ماشین ، و خدمات دیگر به وسیله کمپانی صورت می گیرد.

هر شخص خارجی که در ترکیه اقامت دارد به طور متوسط می تواند 1 خودرو خریداری کند و حتی می تواند خودروی خودش را از کشورش به ترکیه بیاورد که اصطلاحا به این کار کاپوتاژ گفته می شود.

خرید خودرو در ترکیه

خرید خودرو کار کرده

در بسیاری از موارد مردم ترجیح می دهند به جای خرید خودروی صفر خودروی دست دوم و یا کار کرده بخرند به دلیل این که این خودرو ها ارزان تر هستند.

اگر قصد خرید خودروی کار کرده را دارید بهتر است که از نمایشگاه ها خریداری کنید ، نه از اشخاص .

یکی از بهترین نکته ها در خرید خودروی کار کرده این است که شما می توانید در هنگام خرید خودرو آن را به یکی از شرکت ها و نمایندگی های عیب یابی نشان دهید.. این شرکت ها تست بدنه ماشین و پیشرانه را به طور کامل انجام می دهند و همینطور بهد از تست گارانتی برای مدت 3 سال به شما می دهند .. این نوع شرکت ها به نام اکسپرتیز در ترکیه شناخته می شوند که با هزینه ی بسیار پایین خودروی مورد نظر شما را بررسی کامل و عیب یابی می کنند .

بعد از انتخاب خودروی مورد نظرتان و همچنین بررسی سلامت خودرو شما می توانید با همراه داشتن پاسپورت و کیملیک به دفاتر اسناد رسمی یا همان نوتر مراجعه کنید .

یکی از مسائلی که در ترکیه ذهن مهاجرین و ساکنین غیر ترک را درگیر می کند هزینه های حمل و نقل بالاست ، از این رو شاید منطقی به نظر برسد که در اولین فرصت با رعایت موارد احتیاطی و قانونی و با در نظر گرفتن موارد فنی متناسب با بودجه ی شخصی خرید خودرو در ترکیه را انجام دهیم

خرید خودرو از نمایندگی ها

در مورد اول شما می توانید به نمایندگی های مختلف خودرو در ترکیه سری بزنید و هر مدل ماشینی که بخواهید را با توجه به بودجه خرید کنید و در این مورد تمام هزینه های پلاک ، بیمه و نقل و انتقال سند به عهده ی نمایندگی است

خرید خودرو دست دوم

گزینه ی دومی که پیش و رو دارید این است که خودرو را به صورت دست دوم تهیه کنید ، حتما به برگه ی اکسپر ( برگه ی کارشناسی سلامت موتور و بدنه ) توجه داشته باشید

خرید خودرو از نمایشگاه

معمولا نمایشگاه ها خودرو های دست دوم خوبی را در اختیار مشتریان قرار می دهند و اکثر خودرو ها به صورت گارانتی شده به فروش می رسد.

نکات خرید خودرو برای اتباع خارجی

  • فقط شما و اعضای خانواده حق استفاده از خودرو را دارید
  • برگه ی تخلفات بسیار مهم است و باید به موقع پرداخت کنید وگرنه جرائم سنگینی خواهد آورد

مالیات خرید خودرو در ترکیه

در رابطه با خرید خودرو این استثنا وجود دارد برای اتباع خارجی که از پرداخت کردن مالیات معاف هستند.

اما باید مالیات بر جاده که سالانه است رو پرداخت کنند . هیچ فرد ترکی نمی تواند از این نوع خودرو ها که دارای معافیت مالیاتی است خریداری کند .

این نوع خودرو ها پلاک آبی دارند و شماره ثبت MZ / MA دارند که معروف به پلاک یابانجی ها و معاف از مالیات هستند . اعتبار این مجوز و پلاک با کارت کیملیک داده می شود.

چند نکته مهم در رابطه با خرید خودرو در ترکیه :

* فقط خود شخص و اعضای خانواده او می توانند از این ماشین استفاده کنند و هر فرد دیگری اگر بخواهد از این ماشین استفاده کند باید جریمه پرداخت کند .

* در هنگام خرید خودرو حتما اکسپرت خودرو را بخواهید.. اکسپرت خودرو همان کارشناسی فنی خودرو می باشد.

* سعی کنید خودرو هایی که بالای 10 سال عمر داشته باشند را خریداری نکنید

قیمت ماشین و خودرو در ترکیه :

بنز از 230 هزار لیر

پژو از 113 هزار لیر

تویوتا از 100 هزار لیر

فولکس از 125 هزار لیر

مگان از 120 هزار لیر

رنو از 110 هزار لیر ( پر فروش ترین خودرو در چند سال اخیر )

خرید ماشین در ترکیه

معروف ترین سایت های خرید و فروش خودرو در ترکیه :

WWW.ARABAM.COM

WWW.ARANA.COM

WWW.HURRIYETOTO.COM

WWW.TASIT.COM

WWW.SAHIBINDEN.COM

وضع مقررات جدید در خصوص جلو گیری از افزایش قیمت خودروهای دست دوم در ترکیه :

 

این اصلاحیه که هدف آن جلوگیری از رشد نا متناسب قیمت خودرو است ، زمانی  مطرح می شود که بازار خودروهای دست دوم در ترکیه با عرضه پایین و تقاضای بالا روبرو باشد. ترکیه اخیرا مقررات جدیدی را برای مهار افزایش قیمتهای غیرقانونی در بازار خودروهای دست دوم وضع کرد.

روحسار پکجان ، وزیر تجارت گفت ، هدف از وضع این مقررات مقابله با افزایش قیمت مصنوعی و از بین بردن رقابت ناعادلانه و غیر رسمی در تجارت وسایل نقلیه دست دوم است.

فروشندگان غیر مجاز خودروهای دست دوم اکنون باید مجوزشان را در اولین فرصت اخذ کنند، این  در حالی است  که فروش بیش از سه خودرو در یک سال تقویمی به عنوان فعالیت تجاری تلقی می شود. بر اساس مقررات منتشر شده از سوی مقامات رسمی  ، تحریم ها و نظارت هایی بر فعالیت های غیررسمی اعمال می شود.

وضع این مقررات باعث ایجاد محیطی آسان و ایمن برای تجارت وسایل نقلیه دست دوم در شرایط عادلانه می شود و همچنین این امر عملکرد سالم این صنعت را تضمین می کند. و همینطور استفاده از سیستم پرداخت مطمئن نیز برای خرید و فروش خودروهای فرسوده اجباری شده است.

خرید خودرو در ترکیه

عبدالحمیت گول وزیر دادگستری اخیرا در توئیتر گفت: “سیستم پرداخت امن ، که به زودی در همه دفاتر اسناد رسمی قابل اجرا می باشد ،به کمک سیستم مطمئن معاملات شهروندان در فروش خودروهای دست دوم اجباری شده است.

این اصلاحیه زمانی  مطرح می شود که تقاضا برای خودرو در این کشور به طور پیوسته روند افزایشی را طی کند زیرا سه وام دهنده عمومی-بانک زیرات ، VakıfBank و Halkbank-بسته های وام کم بهره را برای مشتریان فردی و شرکتی که مایل به خرید خودروهای سواری جدید و دست دوم هستند ، در نظر گرفته است.

همراه با پایان دستورات ماندن در خانه و اقدامات قرنطینه در ترکیه ، این شیوه روند غیر منتظره ای را ایجاد کرد زیرا تعداد خودرو های جدید در بازار افزایش یافته چشم گیری داشته است.

این روند باعث شد بازارهای دست دوم در ترکیه شاهد افزایش سرسام آور قیمت ها باشند زیرا خودروسازان هیچ وسیله نقلیه ای برای فروش ندارند ، بیشتر به این دلیل که آنها مجبور به توقف تولید در اوج همه گیری ویروس کرونا،  به دلیل وخامت زنجیره تامین، شدند.

حسامتین یالچین ، مدیر کل شرکت داده ها و تجزیه و تحلیل بخش خودرو در cardata ، اخیراً به دیلی صباح گفت که این نتیجه تقریباً با افزایش  40 درصدی قیمت خودروهای دست دوم از ماه مارس شده است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط Cardata ، خودرویی که در ماه ژوئن به قیمت 124،400 TL (16،879 دلار) به فروش رسید دارای برچسب قیمت از 133،100 TL در ماه جولای است. داده ها قیمت همان خودرو را در ماه ژانویه 101،300 TL اعلام کردند که تقریباً 31درصد افزایش قیمت داشته است.

وام دهندگان اخیراً اعلام کردند که دیگر به دلیل افزایش قیمت اخیر وام خرید خودرو از شش برند هوندا ، هیوندای ، فیات ، فورد ، رنو و تویوتا را صادر نمی کنند.

نمایندگان صنعت گفته اند که تصمیم برای کنار گذاشتن خودروسازان به احتمال زیاد خریداران را به سمت خودروهای فرسوده سوق می دهد و قیمت ها را در بازار با افزایش بیشتری رو به رو می کند.

نظم دادن به صنعت

آیدین ارکوچ ، رئیس فدراسیون فروشندگان وسایل نقلیه موتوری (MASFED) گفت: مقررات تجاری جدید به صنعت نظم می بخشد و از اعمال غیر رسمی جلوگیری می کند.

“مقررات جدید ، که نقش مهمی در حل مشکلات موجود در این بخش ایفا می کند ، گامی بزرگ برای کل صنعت است. همچنین این بخش را به سطح قابل توجهی از نظم می رساند و از غیررسمی شدن جلو گیری می کند.  بدین ترتیب ارکوچ  در بیانیه ای گفت که تجارت خودروهای قابل استفاده بیشتر قابل اعتماد است.

وی خاطرنشان کرد: گواهینامه 5 سال اعتبار خواهد داشت و افزود: کسانی که بدون سند فروش می کنند مجازات می شوند ، در حالی که کسانی که خرید و فروش ثبت نشده انجام می دهند ، توسط وزارت خزانه داری و دارایی مالیات دهندگان نیز مجازات خواهند شد. خرید خودرو در ترکیه

ارکوچ گفت: “بنابراین ،اعمال غیررسمی از بین می رود ، فرار مالیاتی پایان می یابد و ضرر مالیاتی دولت از بین می رود.”

پکن گفت که هنگام محاسبه تعداد وسایل نقلیه فروخته شده ، داده های اتحادیه دفاتر اسناد رسمی ترکیه در نظر گرفته می شود و می افزاید که تمام فروشهای یک شخص در نظر گرفته می شود. وزیر همچنین گفت مجوز کسب و کار به عنوان بخشی از شرایط مورد نیاز برای دریافت گواهی اضافه شده است.

وزیر امور خارجه گفت: “به کسب و کارهایی که مجوز راه اندازی مشاغل مربوط به تجارت وسایل نقلیه موتوری دست دوم را ندارند ، مجوز داده نمی شود.”

بر اساس داده های انجمن توزیع کنندگان خودرو (ODD) ، فروش خودروهای سواری و وسایل نقلیه سبک تجاری در ترکیه در ماه جولای 387.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به 87401 واحد رسیده است.

حدود 17،974 خودروی تجاری سبک (LCV) و 69،427 خودروی سواری در این ماه فروخته شد که نسبت به سال قبل به ترتیب 350.9٪ و 610.7 افزایش داشته است.

خرید خودرو در ترکیه

داده ها نشان می دهد که در دوره ژانویه تا جولای ، فروش 60.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به 341 هزار و 469 واحد رسیده است. فروش خودروهای سواری با 58.9 درصد افزایش به 273.022 رسید و فروش LCV سالانه 65.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به 68 هزار و 447 دستگاه در هفت ماهه امسال رسید.

یالچین cardata گفت به موازات فروش در بازار دست دوم ، قیمت خودروهای فرسوده به تدریج تا پایان سال افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: “تحولات مربوط به خودروهای جدید می تواند تأثیرات قابل توجهی بر بخش خودروهای فرسوده داشته باشد. قیمت های دست دوم بلافاصله شروع به تغییر می کنند. فروش دست دوم تا پایان سال به صورت تصاعدی ادامه می یابد و قیمت های دست دوم قطعاً کاهش نمی یابد.”

او گفت که این امر به این دلیل است که کارخانه های خودروسازی در سراسر جهان در ماه مه تولید خود را از سر گرفته و به تدریج تولید خود را افزایش می دهند.

موسسه حقوقی دادآور نسیم مهر با نام های دادینلی و ترکیه ویت آس نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (خرید خودرو در ترکیه) همراهی می کند مهاجرت آسان به ترکیه با  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به ترکیه روی لینک کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

زبان ترکی
چهار روش یادگیری زبان ترکی
افتتاح حساب بانکی در ترکیه
بازکردن حساب بانکی در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست