جاب سیکر ، اقامت جویای کار در کشور ترکیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

جاب سیکر ، اقامت جویای کار در کشور ترکیه

اقامت جویای کار

اقامت جویای کار در کشور ترکیه

در این مقاله قصد گفتگو در مورد یه موضوع جذاب را داریم شاید براتون سوال باشه که مگه ترکیه هم اقامت جویای کار یا همون جاب سیکر داره؟

بله ترکیه هم اقامت کوتاه مدت یکساله جویای کار داره. البته این اقامت شرایط خاص داره که در ادامه بهتون میگیم.

⭕️ این اقامت کوتاه مدت سقف نهاییش یک سال است، البته ممکنه 6 ماه هم صادر کنن و خبری از اقامت یکساله نباشه.

همون طور که از اسم این اقامت پیداست برای پیدا کردن کار در ترکیه صادر میشود و قابل تمدید هم نیست.

⚠️ تنها شرط گرفتن این اقامت هم داشتن تحصیلات دانشگاهی در ترکیه است.

توجه داشته باشید بعد از اتمام ویزای تحصیلیتون فقط میتونید درخواست بدین و بدون داشتن ویزای تحصیلی ترکیه امکان گرفتن این اقامت نیست.

اقامت جویای کار

کسب و کار در ترکیه

شروع کار شخصی خود همیشه یک تجربه جدی  است. از یک طرف ، هیجان دیده شدن پروژه شما همراه با انتظار سود مالی وجود دارد. و از طرف دیگر ، الزامات اداری سنگین نیز وجود دارد. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما مجبورید مراحل اداری دیوان سالاری را پشت سر بگذارید ، اما فرصت های شغلی قابل توجه در این کشوروجود دارد که قطعاً ارزش تلاش را دارد. (مقاله : مهاجرت کاری ترکیه)

انواع شرکت ها در ترکیه

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم ، باید بدانید که راه اندازی یک شرکت در ترکیه یک روند سریع است. اگر تمام مدارک لازم آماده باشد می توانید درخواست خود را ظرف یک ساعت تکمیل کنید. قانون تجارت ترکیه چندین ساختار تجاری قانونی را تعریف می کند که همه آنها برای خارجی ها باز است. در اینجا یک مرور کلی از رایج ترین آنها وجود دارد.

شرکت حداقل به یک شریک و 10 هزار لیره ترکیه سرمایه نیاز دارد ، راه اندازی آن نسبتاً ساده است و از این رو یکی از محبوب ترین اشکال شرکتی برای مشاغل کوچک و متوسط است. بیش از 80٪ شرکتهای جدید تاسیس شده در ترکیه از این طریق سازمان یافته اند.

از طرف دیگر ، اگر فعالیت خود را تحت عنوان مالکیت انفرادی یا شرکت جمعی شروع کنید ، شخصاً در قبال مسئولیت های تجارت خود، پاسخگو خواهید بود. حداقل سرمایه ای برای این شرکت ها لازم است.

خوب است بدانید:

قانون شرکت های ترکیه بر اساس اصل رفتار برابر استوار است و به سرمایه گذاران بین المللی همان حقوق و تکالیف محلی را می دهد. با این حال ، خارجی ها باید برای سرمایه گذاری در چند بخش تنظیم شده مانند انرژی یا هواپیما مجوزهای ویژه ای را درخواست کنند.

ثبت تجارت خود در ترکیه

هر یک از ساختارهای قانونی را که انتخاب کنید ، ملزم به ثبت نام در سیستم ثبت تجارت (MERSIS) ، ارائه نسخه های محضری از وضعیت شرکت و اسناد شناسایی شرکا ، شماره شناسایی مالیاتی برای شرکت ، رسیدهای بانکی مبنی بر اینکه حداقل 25٪ سرمایه واریز شده و 04/0٪ دیگر از طریق بانک مرکزی یا بانک عمومی و اعلامیه تعهد به فعالیت اخلاقی و قانونی به اداره رقابت ترکیه منتقل شده است.

هزینه های عملیاتی قانونی در ترکیه

حداقل حقوق ناخالص ماهانه ترکیه از سال 2020 2943 لیر ترکیه تعیین شده است. علاوه بر این ، کارفرما باید در صندوق تأمین اجتماعی (22.5٪ از دستمزدها) و در طرح بیمه ملی بیکاری (2٪ از حقوق) مشارکت کند. مبلغ خالص بعد از همه کسرها 2،324.70 لیره ترکی است.

زمان کار کارمندان نباید بیش از 45 ساعت در هفته باشد ، با اضافه کار با نرخ 1.5 پرداخت می شود. کار در تعطیلات رسمی به کارگران حق پرداخت دو برابر را می دهد.

در مورد مالیات شرکتی ترکیه ، این یکی از رقابتی ترین رقم ها در منطقه است که با نرخ ثابت 22٪ از سال 2020. هر سود سهام 15٪ مالیات دریافت می کند.

کارگران مستقل در ترکیه

حداقل 5 سال کار در ترکیه باعث می شود که شما مجوز کار مستقل را داشته باشید و به عنوان یک فرد مستقل کار کنید. هزینه گواهینامه مستقل کارگر برای مدت زمان دو سال حدود 1522 لیر ترکیه است. هزینه گواهینامه های اجازه کار دائمی برای کارگران مستقل 7 هزار و 612 لیر ترکیه است. (کار در ترکیه)

با این حساب کشور ترکیه امنیت راه اندازی کسب و کار برای تمامی خارجیان را دارد.

برای دریافت مشاوره رایگان شغلی و پیداکردن کار ایده آل در کشور ترکیه هم اکنون تماس بگیرید

قوانین طلاق
قوانین طلاق و امنیت در کشور ترکیه
شهروندی ترکیه
5 روش اخذ شهروندی ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست