تحصیل در المان - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

تحصیل در المان

بدون دیدگاه

تحصیل در المان

آلمان مقصدی ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور است: آموزش در کلاس جهانی ، زندگی هیجان انگیز شهری که در چشم اندازهای زیبایی در آن تعبیه شده و فرهنگ استقبال از مردم از سراسر جهان است.

حقایق و ارقام مربوط به سیستم آموزش عالی آلمان

آلمانی ها تا حدودی از قضا کشور خود را “کشور شاعران و اندیشمندان” می نامند. با این وجود: در آلمان حدود 400 موسسه آموزش عالی وجود دارد که بسیاری از آنها برنامه های آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند -. بسیاری از دانشگاه های آلمان در رتبه بندی بین المللی نمره بالایی کسب می کنند.

هزینه های تحصیل

هنگام تحصیل در آلمان می توانید انتظار تحصیل در کلاس جهانی را داشته باشید. اکثر دانشگاه ها حتی به صورت رایگان است. درست است: مهم نیست که از کدام کشور آمده اید ، اکثر مدارس تحصیلات خود را کاملاً رایگان ارائه می دهند. البته برخی موارد استثنا نیز وجود دارد: بیشتر مدارس خصوصی یا برنامه های تحصیلی برای دانش آموزانی که سابقه حرفه ای قبلی دارند. خوب است بدانید: اگر پس از فارغ التحصیلی تصمیم به ماندن و کار در آلمان دارید ، اغلب می توانید شهریه قبلی را از مالیات درآمد خود کسر کنید.

خرج زندگی

هزینه های زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی نسبتاً ناچیز است. به طور متوسط ​​، دانشجویان می توانند 800 یورو در ماه دریافت کنند.

اجاره در برخی از کلان شهرها ، مانند هامبورگ یا مونیخ ، ممکن است زیاد باشد ، اگرچه به هیچ وجه قابل مقایسه با شهرهایی مانند پاریس یا لندن نیست ، به خصوص با برخی از انعطاف پذیریها در مورد قسمت هایی از شهر برای زندگی.

بازار کار برای فارغ التحصیلان

آلمان اقتصادی بزرگ با فرصت های بی شماری برای فارغ التحصیلان خارجی است. برخلاف بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی ، اقتصاد آلمان حول یک یا دو مکان خاص متمرکز نیست. مراکز صنعتی در سراسر کشور پراکنده شده اند: هامبورگ محل زندگی شرکت های تجاری و رسانه ای است. مونیخ و اشتوتگارت در زمینه تولید خودرو قوی هستند. فرانکفورت سرمایه مالی پیشرو است. به طرز عجیبی ، برلین حضور پررنگی در صنعت ندارد اما طی سالهای اخیر به پایتخت آغازین اروپا تبدیل شده است.

صحبت به زبان آلمانی تقریباً همیشه یک پیش شرط به ویژه برای مشاغل سطح پایین است. استثنائات رایج مشاغل موجود در فناوری / فناوری اطلاعات و مشاغل در استارتاپ های بین المللی است – به ویژه در مراکز راه اندازی مانند هامبورگ یا برلین.

حمل و نقل

ورود و خروج از آلمان بدون عوارض است: دو فرودگاه آن ، فرانکفورت و مونیخ ، از بزرگترین فرودگاه های جهان هستند که با همدیگر به چند صد اتصال در اروپا و جهان خدمت می کنند. در داخل اروپا ، به دلیل موقعیت مرکزی آلمان و به لطف شبکه های متراکم ریل و بزرگراه ، هر دو اتصال قطار و اتوبوس نیز گزینه مناسبی هستند.

آلمان در قلب اروپا واقع شده و با 9 کشور دیگر هم مرز است. در جهت عقربه های ساعت از شمال ، این موارد عبارتند از: دانمارک ، لهستان ، جمهوری چک ، اتریش ، سوئیس ، فرانسه ، لوکزامبورگ ، بلژیک ، هلند. اگر مشتاق کاوش در سایر مناطق اروپا هستید ، آلمان را به مقصدی ایده آل تبدیل می کند.

در شهرهای آلمان ، می توانید سطح بالایی از حمل و نقل عمومی را داشته باشید. بیشتر شهرهای بزرگ دارای سیستم مترو هستند و شبکه های گسترده اتوبوسرانی و واگن بری یک امر عادی هستند.

اقامت تحصیلی در المان

معرفی کار دانشجویی در المان

شرایط کار ضمن تحصیل در المان

کار ضمن تحصیل در المان ,دارای روند ساده تر نسبت به دیگر کشور ها می باشد و یکی از رایج ترین روش ها جهت کاهش هزینه  های تحصیل و زندگی دانشجویی است.شرایط کار و تحصیل در المان به این صورت است که دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در دانشگاه های  االمان با داشتن اجازه کار دانشجویی در المان با توجه به مقطع تحصیلی خود می توانند به صورت پاره  وقت و یا تمام وقت مشغول به کار شوند ,البته تعطیلات رسمی و اخر هفته ها از ایام کاری محسوب نمی شود.دانشجویانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیستند ,اجازه کار کار دانشجویی در این کشور برای دانشجویان ایرانی و دیگر اعضایکشور های غیر اتحادیه اروپا شامل صدو بیست روز کار تمام وقت و یا به عبارتی روزی هشت ساعت کار می باشد.

کشور المان با توجه به این که یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد,دارای اقتصادی پویا بوده و صنایع و شرکت های بسیاری دراین کشور وجود دارند که با رشته های دانشگاهی مرتبط بوده و دانشجویان در حین تحصیل خود می توانند در این صنایع و شرکت ها مشغول به کار شوند.

تسلط به زبان المانی و اشنا بودن با فرهنگ  این کشور, تاثیر مثبتی بر کار ضمن تحصیل در المان دارد.متقاضیان کار دانشجویی باید قبل از اقدام به هر کاری با شرایط کار در حین تحصیل ,میزان حقوق دریافتی و دستمزد و محدودیت های ساعت کاری اشنا گردند و این امر را مورد تجه دانشجویان قرار دهند که قوانین مربوط به کار دانشجویی برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی متفاوت است.

میزان درامد کار دانشجویی در المان

بر اساس قوانین تعیین شده در سال 2020,حداقل حقوق کار د انشجویی در المان ساعتی 9,35الی 10 یورو می باشد که با توجه به این میزان دستمزد ,یک دانشجو با دو روز کار در هفته می تواند بخش عمده ای از هزینه تحصیل و زندگی خود را تامین کند.در صورتی که حقوق کار دانشجویی  در المان برای فردی برابر با 450 یورو می باشد,وی از مالیات معاف می شود.

اما اگر میزان در امد کار دانشجویی در المان بیش از  450 یورو در ماه با شد ,دانشجو ملزم به پرداخت مالیات است.

در کل دانشجویان به عنوان یک نیروی کاری ارزان برای کارفرمایان تلقی می گردند که میزان حقوق و دستمزد ان ها از یک فرد غیر دانشجو کمتر  است.

یکی دیگر از امتیازات استخدام دانشجویان برای کارفرمایان,عدم نیاز به پرداخت حق بیمه ان ها می باشد.

سطح زبان مورد نیاز برای کار ضمن تحصیل در المان

یکی از مواردی که تمامی دانشجویان کار حین تحصیل باید به ان توجه داشته باشند ,میزان سطح تسلط به زبان و داشتن مهارت در ان است که باعث افزایش شانس بیشتر انها  برای یافتن کار دانشجویی مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی انها میشود.

افرادی که تمایل به کار دانشجویی در حین تحصیل در کشور المان رادارند باید حداقل دارای سطح زبان B2 باشند تا بتوانند به خوبی با کار فرما ی خود و یا مشتریان ارتباط برقرار کند .برخی از دانشجویان بین المللی ,دانشگاه هایی را در کشور المان انتخاب می نمایند که دروس  در ان ها به زبان انگلیسی اموزش داده میشود.

اما این افراد باید توجه داشته باشند که برای انجام کار دانشجویی  و وارد شدن به بازار کار المان نیازمند به زبان المانی می باشند.

هرچه میزان تسلط و اشنایی با فرهن این کشور قوی تر و بیشتر باشد شانس افراد برای یافتن شغل افزایش پیدا می کند.

اما افرادی که به زبان المانی تسلط ندارند می توانند در کلاس های اموزشی زبان المانی که توسط خود دانشگاه به صورت رایگان برگزار می شود شرکت داشته باشند.

نحوه کار یابی و مشاغل مورد نیاز المان

اژانس های کاریابی مختلف در کشور المان به دانشجویان در یافتن کار دانشجویی مناسب کمک می کند و در اکثر دانشگاه ها,اگهی مربوط به مشاغل دانشجویی بر روی تابلوی اعلانات نصب میشود و در بیشتر موارد داخل سایت دانشگاه قرار میگیرد.

برای دانشجویان به دو صورت ,کار پاره وقت و تمام وقت وجود دارد که در مشاغل پاره وقت در امد ماهیانه دانشجو بیش از 450 یورو نخواهد بود و در نتیجه  نیازی به پرداخت مالیات وجود ندارد.

اما در مشاغل تمام وقت که در امد دانشجو بالای 450 یورو در ماه است و در نتیجه دانشجو موظف به پرداخت مالیات می باشد.

بهترین کار های دانشجویی در المان عبارت اند از :اظر کتابخانه,مشاور تحصیلی, مشاور در امر تحقیقات,کار در رستوران ها و کافه ها,کارهای انلاین و کار در ازمایشگاه ,کار در انتشارات و …. می باشد.

مشاغلی که در انها دانشجو به عنوان دستیار علمی تلقی می شود ,می توانند رزومه کاری مناسبی برای فرد فراهم نمایند. در صورتی که پروژه ای از جانب  دانشگاه یا استاد در اختیار دانشجو قرار گیرد,مبلغی برابر با 10 الی 13 یورو در ساعت  به دانشجو به عنوان در امد کار  ضمن تحصیل  در این کشور داده می شود.

قوانین کار ضمن تحصیل در المان

اشنایی با قوانین موجود در هر کشور در رابطه با کار دانشجویی ,به دانشجویان کمک می نماید تا هرچه سریع تر و بهتر به شغل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند .متقاضیان کار ضمن تحصیل در المان باید بدانند که تمامی  دانشجویان در تمامی مقاطع حق دارند 120 روز کامل و یا به عبارتی 240 نصفه روز در یک سال به کار مشغول شوند.

دانشجویان غیر اروپایی باید این موضوع را بدانند که جهت یافت بهترین کارهای دانشجویی  در المان باید از اژانس های کاریابی موجود در کشور المان و یا وزارت امور خارجه این کشور  مجوز کار دریافت کنند.افراد غیر المانی نمی توانند به خود اشتغالی مشغول شوند و اجازه راه اندازی یک کار مستقل در زمان تحصیل ود را ندارند .

یکی از نکات بسیار مهم  که متقاضیان  کار ضمن تحصیل باید به ان توجه نمایند  این است که تمامی دانشجویان مشغول به  کار موظف پیروی از قوانین تعیین شده توسط دولت فدرال هستند و هرگونه رعایت نکردن از این قوانین  باعث دیپورت فرد به کشور خودش می شود.

اقامت تحصیلی المان

ویزای تحصیلی کشور المان

پیداکردن  دانشگاه و انتخاب یک برنامه تحصیلی متناسب با علایق شما اولین و مهم ترین گام برای برنامه ریزی تحصیلی در المان است.در ابتدا باید یک دوره تحصیلی را انتخاب کنید,مدرک زبان المانی را در سطح B2 داشته باشید,تمکن مالی مورد نیاز در حساب بانکی نشان دهید,از دانشگاه مورد نظر خود برنامه پذیرش  تحصیلی را اخذ کنید و سپس شرایط اخذ ویزای تحصیلی المان را راهم کنید.با تکمیل این روند می توانید در کشور المان در مقطع تحصیلی مورد نظرتان ادامه تحصیل دهید.دانشگاه ها و موسسات اموزشی سطح بالایی در المان وجود دارند که برنامه های زیادی برای ادامه تحصیل دانشجویان اکثرکشور های جهان ارائه می دهند.پذیرش تحصیلی در المان و تحصیل در دانشگاه برای همه (حتی غیر المانی ها) رایگان است ,که همین امر باعث شده است  درخواست بی شمار دانشجویان برای اخذ ویزای المان جهت ادامه ی تحصیل باشد.هزینه مقرون به صرفه برای تحصیل,برنامه های درسی با تاکیید بیشتر بر روی تجربه علمی دانشجویان و مطمئنا اینده چشمگیر و عالی,مواردی است که می توان در تحصیل در المان را با ان توصیف کرد. بیشتر دانشگاه های المان از وب سایت انی سایت برای ثبت نام دانشجویان در مقاطع  تحصیلی  استفاده می کنند که متقاضیان  در انجا می توانند یک حساب شخصی ایجاد کرده و دوره تحصیل خود را انتخاب نموده و مدارک خود را در انجا ارسال و اپلود کنند.

تایید و پذیرس دانشگاه های المان  به طور  معمول 3 الی 5 هفته زمان می برد.بر اساس براورد های دولت المان ,یک دانشجوی خارجی  که در المان تحصیل می کند,باید حداقل 853 یورو در ماه یا 10236 یورو ب عنوان اثبات منابع مالی در سال برای تامیین هزینه های زندگی خود در المان, د حساب بانکی خود داشته باشد . اگراین میزان پول را در حساب خود نشان ندهند اجازه دریافت ویزای دانشجویی و تحصیل در المان را نخواهند داشت.

متقاضیانی که در ابمان تحصیل می کنند از مزایای بالایی برخوردار میشود که در این مقاله به چند مورد از ان اشاره می شود

  • کشور المان قطب اقتصادی در اروپا می باشد
  • تحصیل در المان با شهریه ای در حد رایگان
  • امکان گرفتن اقامت کاری و اقامت دائم پس تمام شدن تحصیل
  • اجازه کار برای متقاضی به مدت 20 ساعت در هفته و برای همسر متقاضی متقاضی به صورت تمام وقت
  • هزینه زندگی معمولی نسبت به کشور های اروپایی دیگردر ماه حدود 650 تا 850 یورو میباشد

ویزای کار در کشور المان

المان کشوری است که نه تنها برای المانی ها بلکه برای اتباع کشور های جهان سوم نیز بازار کار مناسبی دارد .المان سرزمین اختراع و نوع اوری ,چهرمین اقتصاد بزرگ جهان و کشورهای  شناخته شده وبزرگ دنیا است.به همین دلیل این فرصت را برای بسیاری از غیر المانی ها برای یافتن شغل و اسکان در کشور فراهم می کند.

ویزای کار المان فرصتی است برای افرادی که واجد شرایط برای اشتغال در زمنه تخصصی خود,که تا حداکثر دو سال و با امکان ویزای تمدید ویزا,در المان کار کنند. و سپس در خواست درریافت کارت ابی اتحادیه اروپا را دهند. شما میتوانید با هدف کار در المان برای ویزای طولانی مدت این کشور در خواست دهید.اگر شخصی سابقه شغلی در المان داشته باشد و یااز شرکت یا موسسه ای پیشنهاد شغلی داشته باشد,نیز این امکان برای او فراهم است.

 

موسسه حقوقی دادآور نسیم مهر با نام های دادینلی و ترکیه ویت آس نماینده قانونی خدمات مهاجرتی المان در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (دانشگاه های المان) همراهی می کنند مهاجرت آسان به المان با

  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به المان روی تصویر زیر کلیک کنید.

مهاجرت به المان

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به آلمان و اقامت ارزان المان هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

کار در المان
دانشگاه های المان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست