اقامت و کار در روسیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

اقامت و کار در روسیه

بدون دیدگاه
اقامت و کار در روسیه

اقامت و کار در روسیه

اقامت و کار در روسیه شهروندان خارجی که می خواهند در روسیه زندگی کنند لازم است درخواست اجازه اقامت روسیه را بدهند.

مقامات روسی برای شهروندان خارجی دو نوع اجازه اقامت صادر می کنند:

اجازه اقامت موقت و اجازه اقامت دائم.

دریافت مجوز اقامت روسیه منجر به تابعیت روسیه برای کسانی می شود که می خواهند پاسپورت روسیه را بدست آورند.

در سال 2015 ، دولت قانون مهاجرت را اصلاح كرد و وكلاي روسي ما مي توانند توضيح دهند كه اين تغييرات جديد چه مفهومي دارد و چگونه آنها روي افرادي كه مي خواهند براي اجازه اقامت اقدام كنند تأثير مي گذارد.

اولین قدم برای کسب اجازه اقامت دائم روسیه اخذ مجوز موقت است.

وکلای ما در روسیه به شما کمک می کنند تا هر دو نوع اجازه اقامت را درخواست کنید و روش های سال 2021 را توضیح دهید.

اقامت و کار در روسیه

چه کسی می تواند برای اجازه اقامت روسیه در سال 2021 درخواست کند؟

توجه به این نکته حائز اهمیت است که مقامات روسی مقررات خوبی در مورد اتباع خارجی که واجد شرایط دریافت اجازه اقامت (موقت و دائم) هستند ، دارند.

طبق قانون جدید مهاجرت ، کلیه اشخاص خارجی که می خواهند اقامت روسیه را بدست آورند باید دانش خود را در مورد زبان روسی ، تاریخچه و قوانین آن ثابت کنند. دانش باید توسط اسناد صادر شده توسط مقامات روسی پشتیبانی شود.

گروه های زیر در هنگام درخواست مجوز اقامت در روسیه از برخی شرایط معاف هستند:

افراد زیر 18 و بالای 60 سال که نباید نشان دهند که روسی صحبت می کنند یا اینکه تاریخ کشور را می دانند.

دانشجویان خارجی ثبت نام شده در دانشگاه های معتبر روسیه یا مدارس دیگر می توانند مجوز اقامت موقت را دریافت کنند.

شهروندان خارجی که در زمینه های خاصی که شرکت های روسی به دنبال آن هستند تخصص دارند نیز از شرایط فوق الذکر معاف هستند.

شهروندان خارجی که اعضای خانواده آنها از اتحاد جماهیر شوروی هستند و می خواهند به روسیه برگردند.

وکلای ما در روسیه می توانند اطلاعات بیشتری در مورد الزامات مربوط به اخذ اجازه اقامت ارائه دهند. ما همچنین می توانیم به شرکتهای روسی علاقه مند به استخدام متخصصان خارجی که اجازه کار برای آنها لازم است ، مشاوره دهیم. همچنین می توانید در مورد چگونگی دریافت اجازه اقامت در روسیه در سال 2021 در اینفوگرافی زیر بخوانید:

اخذ اجازه اقامت موقت روسیه :

ویزای اقامت موقت همان حقوق شهروندی هر شهروند دیگر روسیه را به یک شهروند خارجی اعطا می کند. اجازه اقامت موقت برای مدت سه سال صادر می شود ، اما باید هر سال مجدداً تأیید شود. اجازه اقامت موقت روسیه توسط سرویس مهاجرت فدرال صادر می شود و فرد باید با رویه ها و تشریفات مربوط به سال 2021 همسو باشد.

شهروندان خارجی با مجوز اقامت موقت روسیه فقط پس از اخذ ویزای خروج و ورود مجدد به روسیه مجاز به ترک کشور هستند. برای دریافت اجازه اقامت موقت ، باید معیارهای زیر را داشته باشید:

شهروندان خارجی باید در روسیه متولد شده باشند ،

باید یک عضو خانواده روسی داشته باشد ،

باید با یک شهروند روسی ازدواج کرده باشد ،

باید یک سرمایه گذار باشد که در روسیه تجارت می کند ،

باید در خدمت سربازی روسیه ثبت نام شده باشد.

برای کسب اطلاعات در مورد اسناد مورد نیاز برای درخواست اجازه اقامت موقت در سال 2021 ، می توانید به دفتر حقوقی ما در روسیه اعتماد کنید.

اجازه اقامت دائم روسیه

اجازه اقامت دائم اولین قدم برای اخذ تابعیت روسیه است. اجازه اقامت دائم روسیه را می توان پس از دو سال ویزای اقامت موقت دریافت کرد. اجازه اقامت دائم روسیه دارای پنج سال اعتبار است و می تواند بدون محدودیت تمدید شود. با این حال ، درست مانند ویزای اقامت موقت ، باید به صورت سالانه احراز هویت شود. همچنین شهروندان خارجی که دارای ویزای اقامت دائم روسیه هستند می توانند بدون درخواست ویزاهای دیگر کشور را ترک کنند. دارندگان اجازه اقامت دائم می توانند بدون اجازه کار در روسیه کار کنند.

اقامت و کار در روسیه

اخذ ویزای اقامت سرمایه گذار در روسیه در سال 2021

در سال 2014 ، روسیه وارد لیست کشورهایی شد که برنامه های ویژه ای را برای سرمایه گذاران خارجی که قصد نقل مکان در اینجا را دارند فعال می کند. این برنامه که به ویزای سرمایه گذاری تجاری نیز معروف است ، شرایط بسیار مطلوبی را فراهم می کند که تحت آن کارآفرینان خارجی می توانند بر اساس سرمایه گذاری اجازه اقامت روسیه را بدست آورند. برای دریافت اجازه اقامت روسیه به عنوان سرمایه گذار باید شرایط زیر را رعایت کنید:

حداقل مبلغ سرمایه گذاری شده 100000 دلار است (این یکی از ارزانترین برنامه های سرمایه گذاری در جهان است

سرمایه گذاری باید در صنایع خاصی انجام شود ، از جمله نفت و گاز ، کشاورزی ، انرژی ، دارو ، فناوری اطلاعات و تحقیقات و نوآوری.

پولی که باید سرمایه گذاری شود باید از یک منبع قانونی حاصل شود (اثبات این مورد توسط مقامات لازم است

متقاضی باید 90 روز قبل از درخواست اجازه اقامت سرمایه گذار در روسیه زندگی کند.

از جمله مزایای اجازه اقامت سرمایه گذار روس می توان به زمان کوتاه پردازش تقریباً یک ماهه ، امکان اخذ اقامت دائم پس از 3 سال و امکان اخذ تابعیت روسیه پس از 5 سال اشاره کرد.

شرکت حقوقی روسی ما می تواند از طریق تابعیت با برنامه سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی که می خواهند در اینجا نقل مکان کنند کمک کند. ما می توانیم شرایط مورد نیاز را توضیح دهیم و به اسنادی که باید به مقامات مهاجرت ارائه دهیم ، کمک کنیم.

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز اقامت روسیه

بدون توجه به نوع اجازه اقامت که یک شهروند خارجی می خواهد در روسیه بدست آورد ، باید مدارک زیر را به مقامات مهاجرت ارائه دهد:

فرم درخواست؛

چهار عکس به اندازه گذرنامه

گذرنامه معتبر ؛

اثبات درآمد (صورتحساب بانکی) ؛

یک گواهی بهداشت نشان می دهد متقاضی از هیچ بیماری مسری رنج نمی برد.

در مورد شهروندان خارجی که برای اقامت دائم روسیه درخواست می کنند ، اجازه اقامت موقت نیز لازم است. خارجیانی که می خواهند با فرزندان خود به روسیه نقل مکان کنند نیز باید گواهی تولد کودکان را ارائه دهند. موسسه حقوقی ما در روسیه می تواند اطلاعات بیشتری در مورد شرایط مربوط به درخواست اجازه اقامت در مورد اعضای خانواده ارائه دهد. تشریفات مربوط به سال 2021 را می توان توسط تیم ما توضیح داد.

سوالات متداول در مورد مجوزهای اقامت در روسیه

از جمله سوالات متداول در مورد اجازه اقامت در روسیه:

  1. 1. آیا اجازه اقامت روسیه منقضی می شود؟

بله ، هر دو اجازه اقامت موقت و دائم منقضی می شوند ، با این وجود می توانند برای چند بار نامحدود تمدید شوند.

 

  1. 2. چه مدت طول می کشد تا اجازه اقامت موقت در روسیه گرفته شود؟

حدود 6 ماه طول می کشد تا اجازه اقامت موقت صادر شود.

 

  1. 3. آیا اگر اجازه اقامت داشته باشم می توانم در روسیه شرکتی تاسیس کنم؟

بله ، شما مجاز به شروع کار در روسیه بر اساس اجازه اقامت هستید.

 

  1. 4. آیا می توانم براساس اجازه اقامت در روسیه کار کنم؟

بله ، اگر دارنده ویزای اقامت موقت یا دائم باشید ، اجازه کار در روسیه را دارید.

 

5- آیا می توانم در صورت داشتن اجازه اقامت در روسیه تابعیت بگیرم؟

تابعیت روسیه را می توانید براساس اجازه اقامت دائم دریافت کنید.

 

گزارشی که اخیراً توسط بانک جهانی صادر شده ، روسیه را در مرتبه دوم بعد از ایالات متحده در زمینه مهاجرت قرار می دهد. روسیه بین سال های 2012 تا 2015 بیش از 12 میلیون شهروند خارجی را پذیرفته است که به رغم قوانین سخت در مورد مهاجرت ، به دلایل اقتصادی به اینجا نقل مکان کرده اند.

اقامت و کار در روسیه

قوانین اصلی حاکم بر مهاجرت در روسیه عبارتند از:

قانون اساسی؛

قانون فدرال در مورد تابعیت ، آخرین بار در سال 2004 اصلاح شد.

قانون فدرال پناهندگان ؛

قانون فدرال در مورد موقعیت حقوقی اتباع خارجی در روسیه ؛

قانون مهاجران اجباری.

وکلای روسی ما می توانند در مورد کلیه قوانینی که در بالا ذکر شد اطلاعاتی را ارائه دهند.

چگونه می توان در سال 2021 به روسیه مهاجرت کرد؟

شهروندان خارجی که به روسیه مهاجرت می کنند می توانند این کار را با یافتن شغل در یک شرکت محلی یا افتتاح یک شرکت در اینجا انجام دهند. همچنین شرایط خاصی وجود دارد که در آن یک شهروند خارجی می تواند در روسیه درخواست پناهندگی کند. با این حال ، در بیشتر موارد مهاجرت کارگری دلیل اصلی ورود خارجی ها به روسیه است. در این شرایط ، شرکت روسی که از کارگر خارجی استخدام می کند فرآیند دریافت کارنامه خارجی را اداره می کند.

چندین نوع ویزا وجود دارد که فدراسیون روسیه می تواند صادر کند:

ویزای دانشجویی؛

ویزا برای معلمان؛

ویزا برای دیپلمات ها و نمایندگان سازمان های بین المللی ؛

ویزاهای موقت ، که در مورد کارمندان نیز اعمال می شود.

اجازه اقامت دائم.

طبق قانون مهاجرت روسیه ، برای گرفتن اقامت دائم ، ابتدا باید درخواست اقامت موقت کنید. آخرین نوع ویزا پس از دو سال زندگی شهروند خارجی در روسیه صادر می شود.

اخذ تابعیت در روسیه

طبق قانون مهاجرت ، به اتباع خارجی که به مدت پنج سال بدون وقفه در روسیه زندگی می کنند مجاز به درخواست تابعیت هستند. تابعیت روسیه را می توان به یکی از روش های زیر بدست آورد:

با تولد؛

با ازدواج با یک شهروند روسیه

با تابعیت

با ثبت نام.

فدراسیون روسیه مقرراتی را که طبق آن افراد و سرمایه گذاران واجد شرایط خارجی می توانند شهروندی دریافت کنند ، ساده کرد ، با این حال ، باید با تشریفات 2021 همسو شود.

با توجه به اینکه اجازه اقامت روسیه براساس سهمیه سالانه صادر می شود ، ابتدا می خواهید تعداد ویزاهای صادر شده را تأیید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهاجرت ، می توانید با وکلای ما در روسیه تماس بگیرید.

اقامت و کار پس از تحصیل در روسیه

شرایط اخذ اقامت پس تحصیل در روسیه به اینگونه است که فارغ التحصیلان خارجی می توانند در دو صورت اقامت روسیه را داشته باشند:

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشند که در این مورد کافی است ویزای تحصیلی خود را تمدید کنند.

متقاضیانی که شغل به انها پیشنهاد  شده باشد و یا در جست جوی کار باشند . دراین مورد مسئله کمی پیچیده تر و عملا غیر ممکن میشود ,زیرا نمی توان با ویزای تحصیلی کار کرد و یا به دنبال کار بود. ممکن است مجبور شوید از روسیه خارج و و برای ویزای مناسب دیگر(ویزای کار) ,ویزای تجارت, ویزای مهاجرت افراد بسیار ماهر و متخصص در زمیه شغلی خود در خواست دهید.در این حالت یک دعوت نامه از کارفرما یا یک سازمان از طریق اداره امور مهاجرت روسیه برای شما ارسال خواهد شد.اگر پیش از یک سال مقیم روسیه باشد ,ممکن است شرایط این رو داشته باشید که درخواست اقامت دائم روسیه را بدهید و ان را دریافت کنید.که در این صورت می توانید بدون نیاز به ویزا یا مجوز در روسیه کارکنید.در غیراین صورت باید برای اخذ ویزای کار اقدام کنید.

ویزای کار در روسیه پس از تحصیل چه شرایطی دارد؟

مجوز کار استاندارد روسیه:

این مجوز کار برای افرادی غیر از کشور های مستقل مشترک صادر میشود و تا یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید می باشد .علاوه بر این ,کار کنان به یک مجوز اقامت موقت نیز نیاز دارند.

مجوزکار برای افراد بسیار ماهر و متخصص:

این مجوز برای افراد متخصصی است که پیشنهاد کاری با حقوق بیش از یک ملیون روبل دارند.این مجوز به مدت سه سال معتبر است و بستگان از جمله همسر ,فرزندان و والدین میتوانند با این ویزا به روسیه نقل مکان کنند.

شرایط پیدا کردن کار پس از تحصیل در روسیه

اقرادی که تصمیم دارند اقامت پس از تحصیل در روسیه را بگیرند باید بعد از فارغ التحصیل شدن  در کشور روسیه مشغول به کار تمام وقت شوندو همین طور باید تسلط کامل برزبان روسی داشته باشند و از نظر تحصیلی دانشجوی ممتازی باشند,تا بتوانند شغل مناسبی را براب خود انتخاب کنند .شرایط اخذ مجوز کار در روسیه برای دانشجویان خارجی به صورت زیر میباشد:

-سن دانشجو باید بالاتر از 18 سال باشد

-باید دانشجو ی تمام وقت یک مقطع تحصیلی در روسیه باشد.

در دانشگاه های مورد تایید دولت روسیه باشد

اخذ مجوز کار منوط به داشتن پیشنهاد شغلی یا قرارداد شغلی با کارفرما

-اخذ مجوز کار منوط به داشتن گواهی سلامت

-فقط اجازه کار در شهر محل تحصیل را دارد

-تا انتهای ویزای دانشجویی,اجازه کار معتبر است.

با تمامی موانع کار,گرفتن اجازه کار دانشجویی درروسیه از سال 2015 به بعد راحت تر شده است.زمان اخذ مجوز از یک  ماه به یک هفته تقلیل یافته و به راحتی میتوان ان را از اداره مهاجرت شهر محل تحصیل  دریافت کرد.با تمام مسائل مطرح شده هنوز روسیه ویزای دانشجویان خارجی را بعد از تحصیل تمدید نمی کند .شما در حال حاضر باید برای داشتن مجوز کار ادامه نحصیل دهید یا با شهروندان روس ازدواج کنید تا بتوانید د روسیه ازادانه کار کنید.پس مدت زمان دانشجویی فرصت مناسبی است تا شما بتوانید نظر مثبت کارفرمای روس رابه خود جلب کنید تا برای شما پیشنهاد کاری ارائه نمایند.ارگانهای دولتی نیاز به نیروهای تمام وقت دارند و کارمندان خود را از میان کار کنان پاره وقت انتخاب نمی کنند.ولی کار در بازار ازاد و یک سری کارهای دانشجویی پیشنهاد میشود.

کار در روسیه

مدارکی که برای اخذ اقامت پس از تحصیل در روسیه لازم است به شرح زیر می باشد:

برای ادامه تحصیل در روسیه باید ویزای خود را تمدید کنید .اگر در روسیه با ویزای بدون اعتبار اقامت داشته باشید باید مبلغی حدود 500تا 700 روبل جریمه پرداخت کنید و حتی ممکن است تا پنج سال ممنوع الورود به روسیه شوید.

بنابراین باید حداقل 30 الی 40 روز قبل از اتمام اعتبار ویزا,برای تمدید ان اقدم کنید.

مدارک شامل:

گذرنامه

فرم درخواست تکمیل شده

یک قطع عکس

اصل کارت مهاجرت و کپی ان

یک کپی از موافقت ثبت نام

نامه ای مبنی بر علت تمدید ویزا

هزینه درخواست

بخش جداشدنی فرم اطلاعیه ورود

موسسه حقوقی دادآور نسیم مهر با نام های دادینلی و ترکیه ویت آس نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (اقامت و کار در روسیه) همراهی می کنند مهاجرت آسان به روسیه با  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به روسیه روی لینک کلیک کنید.

اقامت و ویزای روسیه

برای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به روسیه و اقامت ارزان روسیه هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

 

اقامت و سرمایه گذاری در روسیه
اقامت سرمایه گذاری روسیه
اقامت و ویزای روسیه
اقامت و ویزای روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست