اقامت دانشجویی اوکراین - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

اقامت دانشجویی اوکراین

بدون دیدگاه

اقامت دانشجویی اوکراین

تحصیل در کشور‌های پیشرفته و دانشگاه‌های برتر جهان، آرزوی دانشجویان زیادی در سراسر دنیاست. بسیاری از دانشجویان براساس هدف و علاقه خود تصمیم می‌گیرند که در یکی از کشورهای اروپایی به تحصیل خود ادامه دهند. اوکراین یکی از کشورهایی است که دانشجویان زیادی، این کشور را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند.

کشور اوکراین در اروپا واقع شده است و دانشگاه‌های این کشور با بسیاری از دانشگاه‌های اروپا در ارتباط هستند و همچنین از نظر هزینه‌ی تحصیلی و زندگی بسیار ارزان‌تر از دیگر کشورهای اروپایی و امریکا است؛ ازاین‌رو، کشور اوکراین برای تحصیل در بین دانشجویان بسیار طرفدار دارد.

اعزام دانشجو به اکراین

اوکراین دارای بیش از 800 موسسه آموزش عالی است و دارای اقتصاد متنوعی است که بیشتر در شهرهای بزرگ مانند کیف، Zaporizhzhia، Dnipro، Lviv و Odesa متمرکز است. از آغاز سال 2019، 75606 دانشجویان بین‌المللی از 154 کشور در 443 موسسه آموزش عالی اوکراین تحصیل می‌کنند.

شایان‌ذکر است که اوکراین نسبت به بسیاری از کشورها، هم در اروپا و هم در سراسر جهان، شهریه قابل‌توجه پایین‌تری دارد؛ بنابراین، اگر شما علاقه‌مندان به تاریخ، عاشق طبیعت یا یک کارآفرین آینده باشید، فرصت‌هایی برای تحصیل در اوکراین می‌تواند چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

دانشگاه‌ها در اوکراین

شش نوع موسسه آموزش عالی در اوکراین وجود دارد که هر یک به سطح مشخصی از اعتباربخشی اعطا می‌شوند. برنامه‌های تحصیلی در اکراین برای مقطع لیسانس و بالاتر توسط مؤسسات دارای بالاترین سطح اعتبارنامه، معروف به دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و کالج‌ها ارائه می‌شود.

هنرستان‌ها عمدتاً به فرهنگ، هنر و موسیقی می‌پردازند. دانشگاه‌ها تمایل به مؤسسات چند رشته‌ای دارند و میزبان بخش‌های مختلف تخصصی هستند، گرچه بعضی از آن‌ها مؤسسات تخصصی یا شاخه‌ای یا تک‌رشته‌ای هستند. آکادمی‌ها مانند دانشگاه‌های تک‌رشته‌ای، روی شاخه خاصی از دانش نیز تمرکز دارند.

مقولاتی که توسط مؤسسات تخصصی تحت پوشش قرار می‌گیرد عبارت‌اند از:

  • فنی، پزشکی،
  • زراعی،
  • آموزشی،
  • فنی (ساخت‌وساز و حمل‌ونقل)،
  • اقتصاد (ازجمله امور مالی، اداری و کارآفرینی)،
  • فرهنگ (هنر و طراحی)،
  • مراقبت‌های بهداشتی و قانون.

به دنبال دانشگاه‌هایی با وضعیت “ملی” باشید که برای عملکرد برجسته در تحقیقات و فعالیت‌های علمی جایزه می‌گیرند.

مدرک کارشناسی در دانشگاه‌های اوکراین معمولاً چهار سال طول می‌کشد. زبان‌هایی که برای آموزش استفاده می‌شوند شامل روسی، اوکراینی، انگلیسی و فرانسه است (فقط برای برنامه‌های پزشکی). متقاضیان بین‌المللی ممکن است برای تحصیل روسی و یا اوکراینی نیاز به برگزاری آزمون مهارت زبان داشته باشند یا در دانشکده مقدماتی یک سال تحصیلی شرکت کنند.

دانشجویانی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل می‌کنند نیازی به حضور در دانشکده مقدماتی ندارند؛ اما می‌توانند در طول برنامه مدرک خود، این زبان را به‌عنوان یک دوره مستقل مطالعه کنند. قبل از درخواست، حتماً زبان تحصیلی خود را بررسی کنید.

اقامت دانشجویی اوکراین و مقطع کارشناسی

دانشجویان بین المللی جهت اخذ اقامت دانشجویی اوکراین این فرصت را دارند که تحصیلات عالی خود را در دانشگاه ها که نه تنها معتبر هستند، بلکه دارای مجوز خاص برای آموزش دانش آموزان خارجی می باشند، به پایان برسانند. اتباع خارجی برای تحصیل در اوکراین نیاز به دریافت دعوتنامه از یکی از دانشگاه های این کشور هستند.

‌به محض این که دعوت نامه را دریافت میکنید، باید به سفارت اوکراین مراجعه کنید و برای کنترل پاسپورت، گذرنامه خود را با ویزا، اصل دعوتنامه رسمی و بیمه درمانی نشان دهید علاوه بر این شرایط، دانشجویان می‌بایست در امتحان زبان انگلیسی دانشگاه، نمره قبولی را دریافت کنند در غیر این صورت باید یک سال دوره کالج را بگذرانند.

وزارت آموزش عالی

وزارت آموزش عالی و علوم اوکراین کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان خارجی را کنترل می کند. دانشجویان بین المللی در صورت لزوم شروع به تحصیل در یک سال پایه (فاندیشن) می کنند.

این شامل یک دوره از زبان اوکراین (روسی) و برخی از دروس زیر مجموعه مربوط رشته تحصیلی مدنظر دانشجو است. سال تحصیلی بین اول سپتامبر تا فوریه آغاز می شود و شامل دو ترم است.

تعطیلات تابستانی به طور متوسط به مدت سه ماه طول خواهد کشید. دوره تحصیلات عالی شامل یک دوره کارآموزی برای بعضی از رشته هایی که نیاز به طی این دوره هست نیز می باشد. هزینه تحصیل در اوکراین برای رشته‌های انسانی از 2500 دلار، برای رشته های مهندسی از 3500 دلار و برای رشته های گروه پزشکی/دارو 4000 دلار، دندان پزشکی 4500 دلار در سال است.

اقامت دانشجویی اوکراین و مقطع کارشناسی ارشد

با اخذ اقامت دانشجویی اوکراین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به مدت  ۲ سال زمان می برد و برای پذیرش دانشجو نیازمند به مدرک لیسانس می باشد.

از جمله نکات مهم تحصیل در این کشور این موضوع می باشد که آزمون ورودی ندارند. جالب است بدانید تحصیل در اوکراین امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم می آورد از طرفی دانشجویان می توانند دوره زبان روسی که پادفک نام دارد را نیز بگذرانند و پس از آن وارد دانشگاه های به زبان روسی شوند.

همچنین امکان تغییر رشته در دانشگاه های این کشور نیز وجود دارد. از طرفی محدودیت سنی قابل توجهی از طرف دانشگاه های اوکراین اعلام نشده است در نتیجه به راحتی می توانند افراد با گپ تحصیلی نسبتا زیاد نیز اقدام کنند.

‌‌

اقامت دانشجویی اوکراین و کار در حین تحصیل

کار در حین تحصیل از نکات بسیار مهمی می باشد به طوری که دانشجو اجازه ۲۰ ساعت کار در حین تحصیل را خواهد داشت. امکان تحصیل در اوکراین در رشته های مختلفی فراهم است بنابراین دانشجویان از جهت رشته نیز محدودیتی نخواهند داشت.

اقامت دانشجویی اوکراین و مقطع دکترا

دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باشند می توانند باید در طول سال برای تمامی برنامه ها همچون مهندسی، اقتصاد، مدیریت و… اقدام به اخذ پذیرش نمایند.

مطالعه و ادامه تحصیل در مقاطع دکتری بیشتر به زبان روسی، اوکراینی و یا انگلیسی است. مقطع دکتری در اوکراین بسته به رشته تحصیـلی بیـن 3 الـی 4 سـال به طـول می انجامد.

اما تحصیل در مقطع دکتری و اخذ پذیرش در این مقطع دارای شرایط خاصی است که متقاضیان ملزم به برآوردن آن می باشند.

استاد راهنما

دانشجویان و متقاضیان تحصیل در اوکراین می بایست با یک استاد راهنما ارتباط برقرار کنند که خود این موضوع نیازمند دانش کافی زبان می باشد.

علاوه بر آن نکته کلیدی برای ادامه تحصیل در اوکراین ارائه 3 الی 4 مقاله علمی و نشریه می باشد که باید در پروژه ای در رابطه با پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و در زمینه رشته تخصصی متقاضی باشد که یکی از شرایط لازم برای ادامه تحصیل در این مقطع می باشد.

اصولا متقاضیان می توانند در این مقطع تحصیلی منوط به رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند. در نهایت دانشجویان باید یک پایان نامه به زبان اوکراینی، روسی، آلمانی یا انگلیسی بنویسند و از آن دفاع کنند.

زبان دانشگاه‌های اکراین

زبان تدریس در دانشگاه‌های اوکراین زبان روسی و اوکراینی است؛ اما بسیاری از رشته‌های مهندسی در مقطع دکترا در کشور اوکراین به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. قبل از انتخاب نوع زبان باید بررسی شود که رشته تحصیلی در دانشگاه موردنظر به چه زبانی ارائه می‌شود.

برای آموزش زبان روسی و اوکراینی، ۹ ماه دوره آموزش زبان روسی معروف به پاتفک برگزار می‌گردد.

این دوره شامل دو ترم است:

  • ترم اول منحصراً زبان روسی یا اوکراینی تدریس می‌شود.
  • ترم دوم بسته به رشته انتخابی دانشجو، جهت ادامه تحصیل در اوکراین و در دانشگاه برای انتخاب رشته مهندسی: دروس فیزیک، شیمی ریاضی، نقشه‌کشی و برای رشته‌های پزشکی: شیمی، زیست‌شناسی، برای علوم انسانی، تاریخ و ادبیات در کنار آموزش زبان روسی و یا اوکراینی تدریس می‌شود.

در پایان‌ترم دوم، از دروس تدریس شده، امتحان گرفته می‌شود و در صورت قبولی، مدرک پاتفک به دانشجو اعطا می‌شود.

تعطیلات دانشجوئی تقریباً دو ماه در تابستان و دو هفته در زمستان است. متأسفانه تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در ابتدای ورود اقدام به ثبت‌نام در دوره آموزش پاتفک زبان روسی نموده‌اند بعد از اتمام دوره و در هنگام ثبت‌نام در دانشگاه متوجه شده‌اند که رشته تحصیلی موردنظر آن‌ها به زبان اوکراینی ارائه می‌شود.

دانشگاه‌های برتر اوکراین

  1. Karazin خارکف دانشگاه ملی: دانشگاه ملی N. Karazin خارکوف دارای بالاترین رتبه دانشگاه در اوکراین با شماره 401-410 است. همچنین در خارکوف واقع شده است، این دومین دانشگاه قدیمی کشور است (که در سال 1804 تأسیس شده است) و در رده‌بندی رتبه‌بندی EECA برای شاخص دانشجویان بین‌المللی و رتبه 53 را به خود اختصاص داده است.
  2. دانشگاه ملی تارای Schevchenko از کیفدر رتبه‌بندی رتبه 34و در رتبه 411-420 در رده‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه ملی تارای Schevchenko از کیف در پایتخت کیف واقع شده است (همچنین اغلب به‌صورت املاک کیف) و اغلب یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود. این خانه بیش از 26000 دانشجو دارد و با 227 موسسه آموزشی و علمی خارجی از 57 کشور جهان توافق نامه همکاری دوجانبه دارد.
  3. دانشگاه فنی ملی اوکراین “موسسه پلی تکنیک ایگور سیکورسکی کیف“: با استفاده از 800 موسسه خدمات عالی و دارای تجربیات برتر است. از ابتدای سال 2019، 75606 دسترسی بین‌المللی از 154 کشور در 443 موسسه آموزش دارد.

مزایای اعزام دانشجو به اکراین

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اکراین شما را از امتیاز زیادی برخوردار می‌سازد و شما امکان تحصیل در بهترین کشور را دارید

برخی از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های اکراین به شرح ذیل است:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکراین
  • بهترین دانشگاه‌های اکراین در سراسر جهان معروف هستند.
  • دانشگاه‌های اکراین هیچ‌گونه سختی و مانعی برای ورود به دانشگاه‌های این کشور را نداشته و شرط معدل ندارند و دانشجو در هر رشته‌ای و با هر مدرکی می‌تواند وارد بهترین دانشگاه‌های اکراین شوند.
  • بهترین دانشگاه‌های اکراین در ردیف دانشگاه‌هایی هستند که مورد تائید وزارت علوم کشور ایران هستند.
  • تحصیل در دانشگاه‌های اکراین به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی ۲۰ ساعت در هفته را به کار مشغول بوده و درآمدی به دست آورید.
  • تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی و فنی مهندسی با ارائه مدرک دیپلم و بدون نیاز به مدرک زبان و پیش‌دانشگاهی امکان‌پذیر است.
  • هزینه تحصیل در اوکراین از ۱۵۰۰ دلار تا ۴۰۰۰ دلار در سال تغییر می‌کند که وابسته به رشته و دانشگاه تغییر می‌کند.
  • بهره‌مند شدن از بیمه پزشکی جامع و کاملاً رایگان برای افراد متقاضی تحصیل در اوکراین
    ارائه خوابگاه‌هایی با کیفیت مناسب به دانشجویان
  • امکان برخورداری از مراکز ورزشی رایگان برای متقاضیان تحصیل در اوکراین
  • هزینه تحصیل در اوکراین 2020 در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب‌تر است.
  • دریافت اقامت دائم اوکراین بعد از اتمام تحصیل اوکراین امکان‌پذیر است.
  • امکان کار نیمه‌وقت در اوکراین و یا تمام‌وقت (Full-time job) هنگام تحصیل در اوکراین وجود دارد.
  • رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اوکراین در سطح بین‌الملل جایگاه قابل‌توجهی دارد.

مراحل اخذ پذیرش اعزام دانشجو به اکراین

  • مراجعه به سایت درخواست پذیرش اوکراین
  • ارسال فرم درخواست آنلاین
  • کپی اسکن شده از شناسنامه فرد متقاضی جهت تحصیل در اوکراین
  • کپی اسکن از مدارک مقطع قبلی همراه ریزنمرات به زبان انگلیسی و یا روسی
  • تائید پرداخت هزینه درخواست جهت تحصیل در اوکراین
  • داشتن جدیدترین گواهی پزشکی عمومی و گواهی عدم عفونت‌های مسری جهت تحصیل در اوکراین
  • بیمه‌نامه ورود به خاک کشور اوکراین

مدارک اخذ ویزای تحصیلی کشور اوکراین 

  • اصل و کپی پاسپورت فرد متقاضی جهت تحصیل در اوکراین
  • اصل و کپی شناسنامه فرد متقاضی جهت تحصیل در اوکراین
  • ارائه مشخصات فردی شامل: آدرس و تلفن منزل، موبایل، ایمیل و غیره
  • داشتن تمکن مالی دانشجو یا پدر دانشجو
  • اصل مدرک دیپلم و ریزنمرات به زبان انگلیسی
  • ترجمه صحت سلامت به انگلیسی

رشته‌های غیر پزشکی در اوکراین

یکی از نکات بارز در کشور اوکراین ارائه رشته‌های متنوع برای دانشجویان بین‌المللی است.این رشته‌ها شامل‌‌ دریایی، معدن مکانیک برق، صنعت معدن، مکانیک، معدن و زمین‌شناسی، برق، اقتصاد و مدیریت، کامپیوتر، شیمی و تکنولوژی، فیزیک، مهندسی، کشاورزی است که هرکدام از این رشته‌ها دارای دانشگاه‌های خیلی خوب در کشور اوکراین هستند.

خلبانی در کشور اوکراین

کشورهای معدودی در زمینه ی خلبانی پیشرفت داشته‌اند؛ یکی از این کشورها اوکراین است که در زمینه‌ی صنعت هوانوردی و هوا و فضا، پیشرفت‌های چشمگیری داشته و به عنوان یکی از مقصدهای ایده‌آل دانشجویان و علاقمندان هوانوردی و نخبگان مورد توجه قرار گرفته است.

  1. دانشگاه ملی نیروی هوایی اوکراین با نام ivan Kozhedub یکی از بهترین دانشگاه‌های هوانوردی در اوکراین محسوب می‌شود که در شهر خارکف وجود داشته و دانشجویان بین‌المللی را برای رشته‌های مختلف از جمله خلبانی پذیرش می‌کنند.
  2. آکادمی پرواز کشور اوکراین نیز از دیگر دانشگاه‌های بین‌المللی خلبانی به شمار می‌رود که به طور قابل توجهی پیشرفت داشته است. زبان تحصیل در کشور اوکراین روسی و اوکراینی است، اما برای دانشجویان بین‌المللی در رشته خلبانی تدریس به زبان انگلیسی صورت می‌پذیرد. در اوکراین می‌توان در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری خلبانی ادامه تحصیل داد.

این کشور که با نام پرستار اروپا شهرت دارد از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار بوده و نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی می‌توان زندگی راحت‌تری در این کشور رقم زد. شهرهای کیف و خارکف از جمله شهرهایی هستند که دانشجویان خلبانی را در دانشگاه‌های خود پذیرش می‌کنند.

اگر دانشجویان از وضعیت اقتصادی این کشور آگاهی داشته باشند، بهتر می‌توانند برای مهاجرت اقدام نمایند. هزینه‌ی خورد و خوراک در این کشور ماهانه چیزی حدود 200 گریونا و هزینه‌ی اجاره‌ی یک آپارتمان یا خانه‌ی دانشجویی برای هر فرد حدود 8.600 گریونااست.

به طور کلی برای داشتن یک زندگی راحت دانشجویی در اوکراین ماهانه چیزی حدود 10000 گریونا را باید در نظر گرفت. اگر دانشجو خوابگاه را برای محل اقامت خود انتخاب نماید، این هزینه‌ها کاهش چشمگیری دارد.

تحصیل در رشته خلبانی در اوکراین مزیت‌های زیادی دارد از جمله این مزیت‌ها .:

  •  اعتبار جهانی دوره‌های آموزش خلبانی در اوکراین،
  • گواهینامه پزشکی معتبر در سطح جهان،
  • عدم نیاز به آزمون ورودی،
  • آموزش دروس به زبان انگلیسی،

که به سبب این مزیت‌ها با وجود هزینه‌های بالا، دانشجویان بین‌المللی زیادی تصمیم به مهاجرت به این کشور می‌گیرند. شهریه‌های معقول هزینه تحصیل در رشته خلبانی در اوکراین برای هر سال حدود 5000 دلار آمریکا است.

بورسیه تحصیلی اوکراین

بورسیه تحصیلی اوکراین، یک کمک هزینه مالی است که به دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلی واگذار می‌شود تا بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیلی خود را تأمین نمایند؛ البته باید در همین قسمت، این نکته را بیان کنیم که تمام رشته‌های دانشگاهی در این کشور مشمول بورسیه تحصیلی نیستند، همانطور که این بورسیه به تمام دانشجویان تعلق نمی‌گیرد.

از آنجایی که سیاست‌های دولت اوکراین به گونه‌ای است که به طور معمول، درصد معینی از بودجه‌های یارانه‌ای به تحصیلات دانشگاهی تعلق گرفته است؛ از این رو هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده نمی‌کنند بسیار کم بوده است و به راحتی می‌توان آن را تأمین نمود.

افرادی که قصد تحصیل در اوکراین را دارند بهتر است قبل از ثبت‌نام در دانشگاه مورد نظر خود، به خوبی در مورد انواع بورسیه‌های تحصیلی این کشور، شرایط أخذ بورسیه، هزینه‌های تحصیل در هر رشته و علاوه‌بر اینها، هزینه‌های مختلف یک زندگی دانشجویی را بررسی کنند. این کار باعث می‌شود پس از ورود به اوکراین، بهتر بتوانند هزینه‌های زندگی خود را مدیریت کنند. در این قسمت با بورسیه‌های تحصیلی در اوکراین آشنا می‌شوید.

بورسیه تحصیلی مرکز مطالعاتی پزشکی در اوکراین

یکی از رشته‌هایی که در کشور اوکراین، بورسیه تحصیلی به دانشجویان آن تعلق می‌گیرد، پزشکی است. مرکز مطالعات پزشکی کشور اوکراین یا UMEC، یکی از مراکز معتبر پزشکی در اوکراین است که برای دانشجویان مستعد و توانمند که علاقه دارند در رشته‌های پزشکی تحصیل کنند، بورسیه تحصیلی در نظر می‌گیرد. البته بورسیه‌هایی که به این روش اعطا می‌شوند باید به نوعی به مرکز پزشکی بازگردانده شوند.

بورسیه جهانی اوکراین

بورسیه(Ukraine Global Scholarship)یکی از بورسیه‌هایی که برای دانشجویان بین‌المللی در کشور اوکراین ارائه می‌شود، بورسیه گلوبال یا بورسیه‌های جهانی است. این بورسیه تحصیلی، برای دانشجویانی که در بهترین دانشگاه‌های جهان مانند دانشگاه هاروارد، پنسیلوانیا، پرینستون، MIT و … تحصیل کرده و مدرک خود را در یک رشته دریافت کرد‌‌اند، تحت حمایت مالی برای ادامه تحصیل در دانشگاههای اوکراین قرار می‌گیرند.

تسهیلات دانشجویی اوکراین

خدمات بانکی دانشجویان اوکراین

بهتر است دانشجویان برای اعتبار مالی خود پس از ورود به اوکراین برای تحصیل، یک حساب بانکی افتتاح کنند تا بتوانند تمام کارهای بانکی یا وام دانشجویی را به راحتی از آن طریق پیگیری کنند. (اقامت دانشجویی اوکراین)

 تسهیلات درمانی دانشجویان اوکراین

دانشجویان در اوکراین می توانند از خدمات و تسهیلات بیمه دانشجویی استفاده کنند. هزینه بیمه دانشجویی در طول یک سال، 100 دلار است.

کار دانشجویی اوکراین

هر یک از دانشجویانی که در اوکراین تحصیل می‌کنند می‌توانند برای تأمین مخارج خود در طول دوران تحصیلی خود به کار دانشجویی مشغول شوند. برای کار دانشجویی در این کشور، قوانین ویژه‌ای وجود دارد. برای کار دانشجویی دانشجویان خارجی، مجوز اداره کار و پلیس اوکراین لازم است. دانشجویان همچنین باید مجوز کار دانشجویی را از دانشگاه محل تحصیل خود داشته باشند.

دانشجویان دوره لیسانس و فوق لیسانس در طول یک هفته مجاز به 10 تا 20 ساعت کار هستند و دانشجویان دوره دکتری می‌توانند تا 30 ساعت در هفته کار کنند. با این اوصاف، یک کار نیمه‌وقت در این کشور با حقوق قابل قبول می‌تواند تا اندازه‌ای مخارج یک زندگی دانشجویی را تأمین کند.

اگر شما هم به عنوان یک دانشجو قصد دارید برای یافتن یک کار دانشجویی مناسب اقدام کنید، مراجعه به وب‌سایت‌های کاریابی یا آگهی‌های استخدامی، راهکار مناسبی است. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند در اوکراین، یک کار دانشجویی پیدا کنند این است که رزومه علمی خود را برای یک کارفرما ارسال کنند و در صورتی که ساعات کاری شرکت یا محل کار با قوانین کار دانشجویی مغایرت نداشته باشد می‌توانند به کار مشغول شوند.

مشاغل دانشجویی اوکراین

جست‌و‌جو برای کار دانشجویی حین تحصیل در اوکراین به اندازه تأمین شرایط بورسیه تحصیلی مورد اهمیت است؛ چرا که یکی از راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند هزینه‌های تحصیلی خود را تأمین نمایید. ابتدا باید به نوع تحصیل دقت کنید و بدانید که می‌توانید به صورت تمام وقت کار کنید یا باید شغلی پاره وقت پیدا کنید.

معمولا دانشجویان در اوکراین باید به مشاغل عمومی بپردازند و کم‌تر کسی می‌تواند در زمینه رشته تحصیلی خود کار کند؛ البته بهتر است ناامید نشوید؛ به خصوص اگر یک دانشجوی نمونه هستید به اساتید و آشنایان خود بسپارید که به دنبال یک شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود هستید تا اگر فرصتی فراهم شد، به بهترین نحو از آن استفاده کنید.

معادل‌سازی مدارک در اوکراین

هر دانشجو یا دانش آموز که قصد ادامه تحصیل در اوکراین را داشته باشد، مدارک او توسط سازمان مربوطه مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد. برای ورود به مقاطع بالاتر در دانشگاه، ریزنمرات دانشجو به انضمام مقالات پژوهشی و سوابق علمی او بررسی می‌شوند. این مسأله به ویژه هنگام دریافت بورسیه تحصیلی، اهمیت بیشتری پیدا می‌کن

 

 

قوانین آپارتمان نشینی و زندگی در ترکیه
ویزای تحصیلی ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست