اقامت توریستی در ترکیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

اقامت توریستی در ترکیه

بدون دیدگاه
اقامت توریستی در ترکیه

اقامت توریستی در ترکیه

یکی از طرق مهاجرت به کشور ترکیه مهاجرت از طریق توریستی است. اما شرایط اقامت توریستی در ترکیه چیست؟ چگونه می توان به صورت توریستی به ترکیه مهاجرت نمود. این سوالات ممکن است برای بسیاری از مخاطبین پیش آمده باشد. در این مقاله سعی داریم تا در مورد اقامت توریستی به ترکیه بحث کنیم. با کارشناسان موسسه دادآور نسیم مهر همراه باشد تا با اقامت توریستی در ترکیه آشنا شوید.

آیا برای مهاجرت توریستی به کشور ترکیه باید ویزای توریستی اخذ نمود؟

خیر. برای مهاجرت به ترکیه شما فقط به پاسپورت احتیاج دارید. در واقع اگر به دنبال اقامت توریستی در ترکیه هستید تنها بلیط سفر به ترکیه و پاسپورت خود را تهیه کنید و آماده مهاجرت به ترکیه شوید.

اقامت توریستی در ترکیه

پس از ورود به ترکیه با اقامت توریستی چه اقدامی باید انجام داد؟

شما پس از ورود به ترکیه چنانچه به دنبال اقامت توریستی در این کشور هستید می توانید به هتل مراجعه کنید و حتی اقدام به خرید خانه کنید و یا خانه ای را اجاره نمایید.

مدت اقامت از طریق توریستی تا چه مدت در ترکیه ادامه دارد؟

شما به منظور اقامت از طریق توریستی در ترکیه می توانید تا سقف مدت سه ماه در ترکیه بمانید.

اما پس از سه ماه چه اتفاقی می افتد؟

اگر پس از گذراندن سه ماه تمایل دارید که در ترکیه بمانید باید اقامت یک ساله دریافت کنید.

مراحل گرفتن اقامت یک ساله در ترکیه چیست؟

مدارک مورد نیاز برای اجازه اقامت ترکیه به شرح زیر است:

فرم درخواست اجازه اقامت

چهار عکس بیومتریک

اصل پاسپورت

کپی محضری گذرنامه یا سند مسافرتی.

اثبات منابع مالی کافی و پایدار برای مدت اقامت.

مدارک بیمه سلامت.

نکته مهم: دقت کنید هر چند اکثر ایرانیان در ترکیه با همین روش به مدت طولانی ماندند. اما متاسفانه اگر این روش را انتخاب کنید نمی توانید از مزایای کار در ترکیه بهره مند شوید. در گذشته دولت ترکیه نسبت به این موضوع سخت گیری زیادی نشان نمی داد. اما در حال حاضر سخت گیری های زیادی نسبت به توریست های یک ساله در ترکیه وجود دارد.

اقامت توریستی

علت سخت گیری دولت ترکیه نسبت به مهاجرینی که یک سال در ترکیه اقامت دارند چیست؟

در گذشته سیل عظیم مهاجران در ترکیه در خانه های ارزان قیمتی که اجاره می کردند زندگی می کردند بدون اینکه ثمره و حاصلی برای دولت داشته باشند و مالیات پرداخت کنند و یا در ترکیه کار کنند. این موضوع هزینه های گزافی را به دولت ترکیه تحمیل کرد. تا جایی که قانون جدیدی در ترکیه وضع شد:

مفاد قانون جدید برای اقامت بیش از یک سال در ترکیه چیست؟

مهاجرین در ترکیه اجازه دارند که به مدت یک سال در ترکیه بمانند اما پس از آن باید موضع خود را مشخص کنند و یکی از روشهای زیر را برای ادامه اقامت خود برگزینند.

چه روش هایی برای اقامت در ترکیه وجود دارد؟

1- بعد از یک سال اقدام به خرید خانه در تریکه نمایید.

2- بعد از یک سال تصمیم به ادامه تحصیل در ترکیه بگیرید و دانشجو شوید.

3- با گذشت یک سال شرکتی در ترکیه ثبت کنید و کسب و کاری راه بیندازید. اما توجه کنید به موجب این روش باید 5 نفر ترک را استخدام کنید.

4- یک شرکت در ترکیه برای شما اجازه کار قانونی در ترکیه بگیرد.

آیا این قانون در حال حاضر اجرا می شود؟

در سال گذشته این قانون وضع شد اما تا کنون به دلیل شیوع و گسترش بیماری کرونا متاسفانه قابلیت اجرایی پیدا نکرده است. فعلا کشور ترکیه برای کسانی که برای سال دوم می خواهند در ترکیه بمانند سخت گیری هایی را اعمال می کند. بنابراین، اگر دلایل قابل قبولی برای دوات ترکیه ارائه ندهید احتمال بسیار زیاد ریجکت خواهید شد.

بهترین مناطق در ترکیه برای اقامت توریستی کجا است؟

استانبول – به طور کلی بهترین مکان برای اقامت در ترکیه.

ازمیر و دریای اژه شمالی – بهترین مکان برای اقامت در ترکیه برای خانواده ها.

کاپادوکیه – محل اقامت در ترکیه برای زوج ها.

استانبول – جالب ترین مکان برای اقامت در ترکیه.

بدروم – محل اقامت در ترکیه با بودجه نسبتا معقول.

در چه مناطقی از ترکیه نباید اقامت کنید؟

تجربه کارشناسان موسسه دادآور نسیم مهر نشان می دهد مکان های زیر مطلوب برای اقامت توریستی نیستند:

هنگام بازدید از ترکیه از مناطق زیر چشم پوشی کنید: دیاربکر، سیرناک، ماردین، سانلیورفا، غازیانتپ، کیلیس، هاتای، تونجلی، هاکاری. یا هر منطقه ای در 10 کیلومتری مرز سوریه. همچنین، از مواد مخدر دوری کنید زیرا آنها غیرقانونی هستند و در ترکیه به مجازات حبس محکوم می شوید.

هزینه های اقامت در هتل در ترکیه چگونه است؟

هتل های ترکیه از 33 تا 141 دلار در هر شب با میانگین 54 دلار متغیر هستند، در حالی که بیشتر اجاره های تعطیلات 70 تا 390 دلار در هر شب برای کل خانه هزینه دارند. میانگین هزینه های پرواز در سراسر جهان به ترکیه (از همه فرودگاه ها) بین 676 تا 1149 دلار برای هر نفر برای پروازهای اقتصادی و 2123 تا 3608 دلار برای فرست کلاس است.

آیا ترکیه برای گردشگران 2021 امن است؟

ریسک بالایی برای اقامت توریستی در ترکیه وجود دارد؛ چرا که باید از برخی قسمت‌های ترکیه اجتناب کنید – یعنی مناطقی که در نزدیکی مرز با سوریه هستند. باید توجه داشته باشید که نقاط توریستی، رستوران ها، مغازه ها و وسایل حمل و نقل عمومی مکان هایی هستند که بیشترین دزدی ها و جیب بری ها در آنها رخ می دهد و جنایت های خشونت آمیز نیز در اینجا وجود دارد.

آیا هزینه های زندگی در ترکیه برای مهاجرت توریستی به ترکیه مناسب است یا خیر؟

هزینه زندگی در ترکیه به طور متوسط 57.35 درصد کمتر از ایالات متحده است. اجاره در ترکیه به طور متوسط 82.46 درصد کمتر از ایالات متحده است.

آیا ترکیه جای خوبی برای زندگی است؟

ترکیه بالاترین امتیاز را در رده “زندگی” به دست آورد و رتبه اول را برای “جوامع فرهنگی، باز و پذیرا” و “سهولت در سکونت” به خود اختصاص داد. مهاجران همچنین ترکیه را به خاطر «آسمان آفتابی و هزینه کم زندگی آن» تحسین کردند. هر چند بهتر ایت برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان حوزه مهاجرت مشورت نمایید.

آیا ترکها می توانند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنند؟

شیوع زبان انگلیسی در ترکیه در واقع بسیار کم است و کمتر از یک پنجم جمعیت گزارش شده که انگلیسی صحبت می کنند. … آمارهای اخیر نشان می دهد که حدود 17٪ از جمعیت ترک می توانند تا حدی انگلیسی صحبت کنند، اگرچه حتی بسیاری از این نسبت کوچک فقط می توانند انگلیسی بسیار ابتدایی صحبت کنند. این امر، یکی از نقاط ضعف کشور ترکیه است. به ویژه برای کسانی که تسلطی به زبان ترکی ندارند.

بنابراین می توان گفت:

اقامتگاه توریستی ترکیه راحت ترین و کم هزینه ترین نوع اقامت در این کشور محسوب می شود که می توان با اجاره خانه در ترکیه به آن دست یافت. به طور کلی، روند پذیرش سختگیرانه نیست و مسئولان از اواخر سال 2018 دریافت اقامتگاه توریستی ترکیه را آسان‌تر کرده‌اند. اما در عین حال، مخاطره‌آمیزترین نوع اقامت است، زیرا حتی با ارائه تمام مدارک درخواستی، اداره مهاجرت ممکن است درخواست شما را نپذیرد (به دلایل واضح) و همانطور که گفته می شود شما را “رد” می کند. این امر به شرایط مختلفی از جمله تعداد درخواست اقامت توریستی در آن زمان بستگی دارد. در این نوع اقامت می توانید برای اقامت از 6 ماه تا 2 سال درخواست دهید، اما این لزوما به این معنی نیست که زمان درخواستی شما پذیرفته می شود، بلکه مدت زمان اقامت شما با صلاحدید اداره مهاجرت تعیین می شود. درخواست شما ممکن است برای دو سال باشد، اما اجازه اقامت شما به مدت 6 ماه صادر می شود.

اقامت در ترکیه

بررسی مکان های قابل سکونت برای اقامت تویستی در ترکیه

1- هتل ها

هتل های ترکیه بر اساس مقیاس یک تا پنج ستاره توسط وزارت گردشگری درجه بندی می شوند. همچنین ردیف پایین تری از هتلهای بدون ستاره توسط شهرداری ها رتبه بندی شده اند. در هتلهای چهار و پنج ستاره انتظار می رود از 110 تا 180 یورو در انتهای مقیاس تا 200 تا 500 یورو برای قصرهای بازسازی شده یا هتل های بسیار لوکس پرداخت کنند.

هتل‌های لوکس در همه جا قابل مشاهده هستند، به‌ویژه در عمارت‌های قدیمی بازسازی‌شده در مکان‌هایی مانند آماسیا، کاپادوکیه، غازیانتپ، استانبول، ماردین، سافرانبولو و اورفا. با این حال، این اصطلاح برای بازاریابی هر نوع اقامتگاهی که به سبک مینیمالیستی یا مدرنیستی ساخته شده است بیش از حد استفاده می‌شود و قیمت‌ها بر این اساس بسیار متفاوت است.

هتل‌های بدون رده‌بندی دارای مجوز از شهرداری‌ها می‌توانند تقریباً به اندازه طبقه پایین‌تر کلاس یک ستاره خوب باشند و اکثر آنها حمام، تلویزیون و تلفن اختصاصی دارند (35 تا 45 یورو). با این حال، برخی دیگر، در انتهای بازار، یک حوضچه در اتاق خواهند داشت، اما دوش و توالت مشترک در راهرو دارند، با قیمت‌های بین 20 تا 30 یورو. بیشتر مسافران زن انفرادی در هتل‌های بدون ستاره و حتی بسیاری از هتل‌های یک و دو ستاره احساس ناراحتی می‌کنند، به‌ویژه در بخش‌های کمتر توریستی داخلی.

2- پانسیون ها و آپارتمان ها

اغلب دلپذیرترین مکان ها برای اقامت پانسیون ها هستند. پانسیونها معمولاً دارای امکانات اختصاصی هستند و بسیاری از آنها دارای باغ‌ها یا تراس‌هایی هستند که صبحانه (معمولاً، اما نه همیشه، در قیمت گنجانده شده است) سرو می‌شود. اتاق‌ها معمولاً تمیز، مبله در حالت هتل یک ستاره و همیشه با دو ملحفه  روی تخت چیده میشوند. آب گرم همیشه در دسترس است، اگرچه با سیستم های خورشیدی همیشه زمانی که شما آن را می خواهید نیست. بسیاری از آنها تهویه مطبوع دارند، اغلب برای یک مکمل.

آپارتمانها در استراحتگاه‌های ساحلی گسترده هستند و بیشتر برای ترک‌ها یا خارجی‌هایی که با بسته‌های از پیش تعیین‌شده وارد تعطیلات می‌شوند، آماده می‌شوند. برخی از آن‌ها برای تجارت پیاده‌روی در دسترس هستند – دفاتر توریستی محلی فهرست‌هایی را تهیه می‌کنند. به غیر از قیمت هفتگی، هزینه اصلی (قابل مذاکره) برای بطری گاز بزرگ است که اجاق گاز را تغذیه می کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه ها به اندازه کافی مجهز باشد.

خوابگاه ها، اقامتگاه ها و خانه های درختی

خوابگاه های  زیادی در ترکیه که مهم ترین آنها در استانبول، چاناک کاله، سلچوک، کویجغیز و فتحیه یافت می شود. معمولاً پانسیون‌های دهه 1970 که دارای اتاق‌های چند تخته، خشک‌شویی و امکانات اینترنت، آشپزخانه با پذیرایی شخصی، گشت‌ها و بارهای پرجنب‌وجوش هستند، وجود دارند. این خوابگاه ها از منظر هزینه نیز مقرون به صرفه هستند.

در سال‌های اخیر، تعداد زیادی اقامتگاه کوهنوردی در دامنه‌های کوه‌های کاچکار، به‌ویژه در دامنه جنوبی و در امتداد راه لیسیا ایجاد شده است. اما در این اقامتگاه ها امکانات مناسبی برای سکونت وجود ندارد.

به اصطلاح “خانه های درختی”، که معمولاً فقط آلونک های مرتفع هستند، عمدتاً در ساحل جنوب غربی بین آنتالیا و فتحیه یافت می شوند. برخی اتاق‌های خوابگاه دارند، در حالی که تعداد فزاینده‌ای برای دو نفر طراحی شده‌اند و دارای در، پنجره، برق، تهویه مطبوع و به ندرت امکانات داخلی هستند.

کمپینگ ها

در مناطقی که اغلب مسافران مستقل از آن بازدید می کنند، پانسیون ها و هاستل های دارای باغ اغلب امکان کمپینگ را فراهم می کنند. هزینه ها از چند یورو تا 7 یورو به ازای هر نفر در یک مکان مناسب در یک استراحتگاه بزرگ است. همچنین ممکن است هزینه ای برای پارک وسیله نقلیه خود دریافت کنید. جذاب ترین کمپینگ ها آنهایی هستند که توسط وزارت جنگلداری اداره می شوند و از آوریل تا اکتبر باز هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان امور مهاجرت موسسه دادآور نسیم مهر تماس بگیرید.

مهاجرت کاری به کانادا(job offer)
گرفتن گواهی نامه در ترکیه
گرفتن گواهی نامه در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست