اقامت از طریق اجازه کار در ترکیه - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

اقامت از طریق اجازه کار در ترکیه

بدون دیدگاه
اقامت مجوز کار در ترکیه

اقامت از طریق کار در ترکیه

موسسه حقوقی دادآور نسیم مهر با نام های دادینلی و ترکیه ویت آس نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه در ایران شما را برای رسیدن به هدفتان همراهی می کنند مهاجرت آسان به ترکیه با  turkey-with-us

کلیه خارجیانی که قصد کار در ترکیه را دارند قبل از شروع کار در ترکیه لازم است مجوز کار دریافت کنند. استخدام کارگر خارجی که فاقد پروانه کار  باشد غیرقانونی است.

بسته به اقامت کارگران خارجی در ترکیه ، دو روش مختلف برای دریافت اجازه کار وجود دارد.

– خارجیانی که دارای مجوز اقامت معتبر هستند (مانند گردشگری ، معالجه پزشکی ، فعالیت ورزشی و غیره و حداقل 6 ماه معتبر) ، به استثنای اجازه اقامت صادر شده برای دانشجویان ، واجد شرایط درخواست مستقیم به وزارت کار و امنیت مجوزهای کاری آنها است

– در صورتی که فرد خارجی اجازه اقامت معتبری نداشته باشد ، باید به کنسولگری مربوطه ترکیه یا در کشور محل اقامت خود یا کشور تابعیت خود مراجعه کند.

درخواست اجازه کار از ترکیه

اتباع خارجی با مجوز اقامت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار دارند ، به استثنای اجازه اقامت برای اهداف آموزشی ، می توانند مستقیماً به وزارت کار و تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

اجازه اقامت را می توان از اداره پلیس محلی دریافت کرد. قرار قبلی از طرف شعبه بیگانه در اداره پلیس محلی تعیین می شود و اسناد مورد نیاز در قرار ملاقات ارائه می شود. پس از صدور مجوز اقامت ، اسناد مورد نیاز باید ارائه شود و روش اخذ شده در زیر برای اخذ مجوز کار دنبال شود.

کارمند و کارفرمای خارجی در ترکیه باید یک درخواست آنلاین به همراه مدارک لازم (ذکر شده و توضیح داده شده در زیر تحت عنوان مربوطه) به وزارت کار و تأمین اجتماعی ارائه دهند. اسنادی که باید توسط کارمند و کارفرما ارائه شود متفاوت است. کلیه مدارک باید ظرف 6 روز پس از درخواست آنلاین به وزارت کار و تأمین اجتماعی تحویل داده شود

وزارت کار و تأمین اجتماعی اسناد و مدارک را در چارچوب قانون اجازه کار خارجیان به شماره 4817 ، مقررات اجرای قانون و سایر قوانین مربوطه بررسی خواهد کرد. نتیجه برنامه به صورت آنلاین و فرم کتبی اطلاع داده خواهد شد.

فرد خارجی باید در مدت 30 روز از تاریخ دریافت اجازه کار خود ، برای اهداف کار درخواست اجازه اقامت کند.

اقامت مجوز کار ترکیه

درخواست اجازه کار در خارج از ترکیه

افراد خارجی که اجازه اقامت معتبر ندارند می توانند از کشور محل اقامت یا کشور تابعیت خود درخواست اجازه کار کنند. با این حال ، این درخواست باید به کنسولگری مربوطه ترکیه در کشور محل اقامت خارجی یا کشور تابعیت وی ارسال شود (همراه با گذرنامه ، درخواست ویزای کار ، 1 عکس ، 1 نسخه از قرارداد کار).

کارفرما باید پس از درخواست خارجی در کنسولگری ، ظرف 6 روز (10 روز برای درخواست مستقیم) یک درخواست آنلاین به وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه انجام دهد (تمام اسناد مربوط به فرد خارجی و کارفرما در زیر با عنوان مربوط ذکر شده است). اگر تمام اسناد ارسالی دقیق و کامل باشد ، روند صدور آن حدود 30 روز طول میکشد . پس از تأیید ، از طریق تلفن یا ایمیل به متقاضی اطلاع داده می شود. پس از صدور مجوز کار و تأیید درخواست ویزای کار توسط وزارت کار و تأمین اجتماعی:

ویزای کار و دارنده مجوز کار فرد خارجی باید ظرف 30 روز پس از ورود به ترکیه به شعبه بیگانه در اداره پلیس محلی مراجعه کند.

روش اجازه کار مستلزم هزینه ای بالغ بر 390،00 USD و روش اجازه اقامت 250،00 USD برای هر متقاضی شامل مالیات و هزینه هایی است که باید به وزارت و اداره پلیس پرداخت کند.

به شما اطلاع داده می شود كه وزارت تأمین اجتماعی می تواند درخواست را بر اساس دلایل ذهنی مندرج در ماده 14 / a مجوزهای كار بیگانگان به شماره 4817 رد كند.

شرایط قانونی کار کارگران خارجی (اشکال حقوقی فردی) در ترکیه. محدودیت های نویسنده در استخدام کارگران خارجی / صلاحیت ها یا سایر شرایط تخصص فردی کارگران خارجی ، یا محدودیت های دیگر مانند سن ، آمادگی جسمانی ، تحصیلات و غیره

شرایط قانونی یکسان در مورد کلیه اشکال حقوقی منفرد اعمال می شود. محدودیت ها و شرایط کارگران خارجی به شرح زیر است:(اقامت از طریق کار در ترکیه)

 

  1. در محل کارخود درخواست مجوز کار ، حداقل پنج نفر از شهروندان جمهوری ترکیه باید استخدام شوند. در صورتي كه فرد خارجي درخواست كننده اجازه كار شريك شركت باشد ، شرط فوق الذكر مربوط به اشتغال پنج نفر از شهروندان تركيه براي شش ماه آخر مجوز كار يك ساله كه از طرف وزارت صادر خواهد شد ، لازم است. در صورت درخواست اجازه کار برای بیش از یک خارجی در همان محل کار ، برای هر خارجی که به دنبال اولین خارجی که اجازه کار گرفته شده است ، شرط استخدام پنج نفر از شهروندان ترکیه به صورت جداگانه لازم است.
  2. سرمایه پرداختی محل کار باید حداقل 100000 TRY باشد. – یا کمترین رقم فروش ناخالص آن باید 800000 TRY باشد. – یا میزان صادرات آن در سال گذشته باید حداقل 250،000 USD باشد. –
  3. برای درخواست اجازه کار در مورد خارجی ها برای استخدام در انجمن ها و بنیادها ، ماده 2 فوق ، و برای ارزیابی در مورد برنامه های اجازه کار مربوط به خارجی ها برای استخدام در آژانس های نمایندگی هواپیمایی کشورهای خارجی در ترکیه و همچنین کسانی که برای کار در بخش آموزش و بخش خدمات خانگی مواد 1 و 2 فوق اعمال نخواهد شد

4- متقاض خارجی اجازه کار که از شرکای شرکت است باید حداقل 20٪ سهام شرکت داشته باشد و این درصد باید حداقل 40،000 TRY باشد. – به عنوان یک تعهد می باشد

5- مبلغ حقوق و دستمزد ، که توسط کارفرما اعلام می شود به خارجی پرداخت می شود ، باید در سطحی باشد که با موقعیت و شایستگی فرد خارجی مطابقت داشته باشد. بر این اساس ، با توجه به موثر بودن حداقل دستمزد از تاریخ درخواست ، دستمزدی که به یک خارجی پرداخت می شود باید حداقل با موارد زیر برابر باشد:

 

6.5 برابر حداقل میزان دستمزد ، برای مدیران ارشد و خلبانان و همچنین مهندسان و معماران متقاضی مجوز مقدماتی

4 برابر حداقل میزان دستمزد ، برای مدیر واحد یا شعبه و همچنین مهندسان و معماران

3 برابر حداقل میزان دستمزد ، برای افرادی که برای مشاغل نیاز به تخصص و مهارت و همچنین معلمان استخدام می شوند

1.5 برابر حداقل میزان دستمزد ، برای افرادی که برای خدمات خانه و سایر مشاغل استخدام می شوند.

  1. درخواست افرادی که به عنوان ماساژور ، و درمانگر SPA استخدام می شوند ، مشاغلی که نیاز به تخصص و مهارت دارند ، توسط موسسات گردشگری با حداقل چهار ستاره دارای مجوز از وزارت فرهنگ و جهانگردی ثابت می کند که یک سالن ماساژ مجاز در امکانات آنها وجود دارد و همچنین استراحتگاه های مجاز برای تعطیلات مورد ارزیابی قرار می گیرند ، در حالی که درخواست های موسسات و محل کارهایی که این معیارها را برآورده نمی کنند مناسب ارزیابی نمی شوند

 

برای خارجیانی که در شرکتهایی که در بخش سرگرمی فعالیت می کنند و همچنین شرکتهای سازنده انیمیشن گردشگری برای مشاغل مورد نیاز تخصص و مهارت ، یک برنامه سهمیه جداگانه وجود نخواهد داشت مشروط بر اینکه حداقل 10 نفر از شهروندان جمهوری

 

لیستی از اسنادی که برای استخدام قانونی کارگران خارجی (از کشور مبدا آنها) برای دریافت اجازه اقامت ، ویزای کار یا اجازه کار ، صلاحیت یا سایر مجوزهای لازم طبق قانون ترکیه و از طرف کارمند و کارمند لازم است

آ. مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز اقامت

– برای اقامت طولانی مدت در ترکیه ، متقاضی باید مدارک زیر را به اداره پلیس محلی ارائه دهد:

4 عکس در اندازه گذرنامه

گذرنامه

کپی از صفحات زیر گذرنامه: صفحه ای که عکس متقاضی را نشان می دهد ، صفحه ای است که در آخرین ورودی مهر شده است ، صفحه ای است که اعتبار و تاریخ انقضا گذرنامه را نشان می دهد

اظهارنامه بانکی یا برگه مبادله ارز مبنی بر شهادت دارایی به میزان 300 دلار برای هر ماه

– اسناد مورد نیاز برای اجازه اقامت برای اهداف کار:(اقامت از طریق کار در ترکیه)

4 عکس در اندازه گذرنامه

گذرنامه

کپی از صفحات زیر گذرنامه: صفحه ای که عکس متقاضی را نشان می دهد ، صفحه ای است که در آخرین ورودی مهر شده است ، صفحه ای است که اعتبار و تاریخ انقضا گذرنامه را نشان می دهد

اصل و یک نسخه از پروانه کار صادر شده توسط وزارت کار و تأمین اجتماعی

ب مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار (اقامت از طریق کار در ترکیه)

– اسنادی که توسط کارفرما برای اولین درخواست ارائه می شود

فرم درخواست اجازه کار خطاب به وزارت کار و تأمین اجتماعی ، (هنگام درخواست الکترونیکی اسکن و ارسال آنلاین می شود ؛ در صورت مراجعه مستقیم به وزارتخانه ، چاپ می شود)

ترازنامه و صورت سود و زیان سال گذشته که توسط مقامات مالیاتی تأیید شده است (در هنگام درخواست الکترونیکی اسکن و ارسال می شود)

روزنامه ثبت تجارت ترکیه نشان دهنده جدیدترین سرمایه و ساختار سهام این سازمان است (در هنگام درخواست الکترونیکی اسکن و ارسال آنلاین می شود)

هنگام درخواست آنلاین ، وکالت نامه محضری برای شخص مجاز و قرارداد کار کارمند با شرکت متقاضی (در هنگام درخواست الکترونیکی اسکن و ارسال می شود)

در مورد ارگان های شرکتی که قصد دارند از متخصصان خارجی در زمینه های مهندسی ، ساخت و ساز ، پیمانکاری و خدمات مشاوره ای استفاده کنند ، فیش حقوقی شهروندان ترکیه ای که در همان موقعیت ها کار می کنند و قرارداد بین متخصص خارجی و کارفرما (اسکن و ارسال آنلاین به هنگام درخواست الکترونیکی )

– اسنادی که توسط افراد خارجی که برای اولین بار متقاضی هستند ارائه شود

علاوه بر مدارک فوق ، خارجیانی که به عنوان کارشناس در زمینه های خاص کارمیکنند ، باید اسناد زیر را ارائه دهند:

معادل سازی درجه خارجی برای متقاضیانی که تحصیلات عالی خود را در خارج از ترکیه دریافت کرده اند ، مطابق با مقررات معادل سازی مدارج اخذ شده در خارج از کشور ، مطابق با مواد 3 و 7 / p قانون شماره 2547 (اسکن و ارسال آنلاین به هنگام درخواست الکترونیکی)

در صورت لزوم برای وزارت ، یک نسخه ترجمه شده و محضری از مدرک یا گواهی موقت فارغ التحصیلی ؛ برای خلبانان ، گواهینامه خلبانی از کشور مبدا آنها گرفته شده است (در هنگام درخواست الکترونیکی اسکن و ارسال آنلاین می شود ؛ همچنین برای پرونده درخواست نیز چاپ می شود)

برای شرکتهای معتبر جهانگردی ، کپی قرارداد کار به زبان ترکی و زبان مادری متقاضی همراه با توصیه نامه ترجمه شده به ترکی (اسکن شده و در هنگام درخواست الکترونیکی بصورت آنلاین ارسال می شود ؛ برای درخواست مستقیم چاپ می شود)

برای استخدام خارجی ها در خدمات آموزشی منوط به اختیار وزارت معارف ملی ، گواهی صلاحیت اخذ شده از همان وزارت. (طی برنامه الکترونیکی اسکن و ارسال می شود)

زمان پردازش ویزای فردی و مجوز کار برای اقامت قانونی و استخدام کارمندان خارجی. دوره اعتبار مجوزها و هزینه تسویه حساب یا تمدید (در صورت امکان).

درخواستهایی که مطابق با قوانین و مقررات انجام می شوند ، به طور کلی ظرف 30 روز توسط وزارت کار و تأمین اجتماعی به شرط کامل و کامل بودن اسناد به نتیجه می رسند. درصورتی که این درخواست خارج از ترکیه انجام شود ، نتیجه درخواست اجازه کار نیز با هدف اطلاع رسانی به مأموریت مربوطه ترکیه به وزارت امور خارجه ارسال می شود. برنامه های اجازه کار برای “پرسنل اصلی” در سرمایه گذاری های مستقیم خارجی ، که به عنوان سرمایه گذاری های بسیار مهم در نظر گرفته می شوند ، در 15 روز به شرط  کامل بودن مدارک منعقد می شوند.

فرد خارجی ظرف 30 روز پس از تاریخ اطلاع رسانی حق اعتراض به تصمیم وزارت کار و امنیت را دارد. در صورت رد اعتراض وزارت ، طرح شکایت قانونی علیه تصمیم وزارتخانه امکان پذیر است.

اجازه کار ممکن است برای مدت حداکثر 1 سال (بسته به مدت قرارداد کار و شرایط اقتصادی) صادر شود به شرطی که هیچ ماده مغایر در معاهدات دو جانبه یا یک جانبه وجود نداشته باشد. اجازه کار می تواند برای مدت 2 سال تمدید شود مشروط بر اینکه کارمند خارجی به کار در همان محل کار یا در همان شرکت و حرفه ادامه دهد. در پایان 3 سال کل دوره کار ، اجازه کار ممکن است برای 3 سال تمدید شود و کارمند خارجی می تواند با هر کارمندی که می خواهد کار کند.

فرد خارجی همچنین می تواند مجوز کار با مدت نامحدود را به شرط گذراندن 8 سال کار قانونی و بدون وقفه در ترکیه دریافت کند.

 

اقامت مجوز کار ترکیه

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به ترکیه روی لینک زیر کلیک کنید.

مهاجرت به ترکیهبرای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به ترکیه و اقامت ارزان ترکیه هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

ویزای تحصیلی در ترکیه
خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت (2021)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست