اجازه کار در هلند - موسسه حقوقی و مهاجرتی دادآور نسیم مهر

اجازه کار در هلند

بدون دیدگاه
کار در هلند

اجازه کار در هلند

اجازه کار در هلند هر شهروند غیر اتحادیه اروپا که می خواهد در هلند کار کند باید مجوز کار معتبر دریافت کند. کارمند یا کارفرمای احتمالی آنها ممکن است مجوز را درخواست کنند ، اگرچه معمولاً این کارفرما است که درخواست می کند.

اجازه کار فقط برای کارفرمای مذکور معتبر است و در صورت ترک کار فاقد اعتبار می باشد. برای هلند اجازه کار عمومی وجود ندارد.

چه کسی به مجوز کار در هلند نیاز دارد

مهاجران از داخل اتحادیه اروپا ، EEA (اتحادیه اروپا به اضافه ایسلند ، لیختن اشتاین و نروژ) یا سوئیس نیازی به اجازه کار یا اقامت برای هلند ندارند ، زیرا شهروندان این کشورها باید از حق حرکت در داخل یکدیگر برخوردار باشند. جدیدترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا که آزادی حرکت کامل برای آنها به اجرا درآمد بلغارستان و رومانی در آغاز سال 2014 بود. از 1 ژوئیه 2018 ، افراد از کرواسی دیگر برای کار در هلند نیازی به اجازه کار هلند ندارند.

مهاجران همچنین اگر برای انجام انواع خاصی از کارها برای مدت زمان کوتاه به صورت گاه به گاه (مانند پرسنل خدمات مطبوعاتی ، نوازندگان و سخنرانان مدعو) درهلند باشند ، به مجوز کار نیاز ندارند. سایر افراد بین المللی برای کار در هلند به نوعی مجوز نیاز دارند.

انواع مجوزهای کار در هلند

انواع اصلی اجازه کار که در هلند اعمال می شود عبارتند از:

 

GVVA یا مجوز تنها

مجوز مهاجرت افراد ماهر

مجوزهای سال جهت گیری (zoekjaar) برای فارغ التحصیلان خارج از کشور

اجازه کارآفرینی

چند موقعیت دیگر نیز وجود دارد که مهاجران غیر اتحادیه اروپا ممکن است بدون درخواست یکی از مجوزهای اصلی کار در هلند کار کنند .

 

GVVA / مجوز مجرد در هلند

از اول آوریل 2014 ، مهاجران متقاضی کار در هلند می توانند برای GVVA یا Single Permit ، ترکیبی از اجازه کار tewerkstellingsvergunning یا TWV و اجازه اقامت اقدام کنند.

 

GVVA / مجوز تک چیست

مجوز GVVA / مجرد شامل مجوز اقامت هلند (verblijfsvergunning) و یک سند اضافی است که بیان می کند تبعه خارجی برای کدام کارفرما مجاز به کار است و تحت چه شرایطی. GVVA برای کارگران و کارآموزانی خارج از EEA و سوئیس در نظر گرفته شده است که بیش از سه ماه در هلند اقامت خواهند داشت.

 

قبل از ثبت درخواست مجوز کار GVVA ، یک کارفرما باید نشان دهد که تلاش هایی برای جذب یک کارمند مناسب در هلند و اتحادیه اروپا انجام شده است. تنها پس از آنکه این تلاش های استخدام به کاندیدای مناسبی منجر نشده است ، یک کارفرما می تواند به دنبال کارمند خارج از اتحادیه اروپا باشد.

روند درخواست GVVA / مجوز تک

درخواست GVVA ، معمولاً توسط کارفرمای احتمالی باید به اداره مهاجرت و تابعیت هلند (IND) ارسال شود. اسناد مربوط به پلن را می توان از وب سایت آنها بارگیری کرد. پس از پرداخت هزینه و ارسال کلیه فرم های لازم ، IND از UWV (آژانس تأمین اجتماعی هلند) می خواهد که در مورد اینکه آیا کارمند احتمالی ممکن است در هلند زندگی و کار کند ، توضیح دهد.

ارزیابی UWV براساس معیارهای قانون استخدام بیگانگان (Wav) انجام شده است. IND تصمیم خود را براساس مشاوره UWV اتخاذ خواهد کرد. اگر تصمیم مثبت باشد و GVVA صادر شود ، IND کارفرما را در جریان می گذارد.

پس از در دسترس بودن GVVA ، توسط IND به كارفرما اعلام می شود كه كارمند خارجی می تواند هر دو سند را شخصاً تحویل بگیرد. ممکن است UWV در طول مراحل درخواست با کارفرما یا کارمند تماس بگیرد تا جنبه هایی از برنامه یا موقعیت را روشن کند.

 

چه کسی نمی تواند برای مجوز GVVA / مجرد درخواست کند

برخی از افرادی که مایل به کار در هلند نیستند نمی توانند GVVA دریافت کنند: دانشجویانی که مایل به کار هستند ، پناهجویان ، کارگران فصلی ، کارمندان منتقل شده در یک گروه چند ملیتی ، کارمندانی که حداکثر برای سه ماه می آیند و اتباع کرواسی هستند. این افراد باید مجوز کار TWV را جدا از UWV درخواست کنند.

 

GVVA / مجوز و تجربه کار در هلند

مجوز تک GVVA همچنین برای افرادی که برای کسب تجربه کار به هلند می آیند ، چه برای تحصیل و چه برای اهداف کاری ، و افرادی که در برنامه تبادل کارگران جوان کانادا (YWEP) ثبت نام می کنند ، اعمال می شود. باز هم ، این معمولاً کارفرما (یا در این مورد حامی مالی) است که درخواست را ارائه می دهد.

کار در هلند

مجوز مهاجرت افراد  ماهر در هلند

طرح مهاجران بسیار ماهر (kennismigrant) به گونه ای طراحی شده است که به کارفرمایان هلندی امکان می دهد متخصصان خارجی با استعدادی را به هلند بیاورند و آنها را حفظ کنند. این بدان معناست که کارفرمایان در هلند می توانند بدون نیاز به اثبات عدم وجود کاندیداهای مناسب هلندی یا اتحادیه اروپا ، اجازه کار هلندی را به سرعت برای کارمندان بین المللی با مهارت بالا ترتیب دهند.

 

شرایط مجوز مهاجرت با مهارت بالا در هلند

برای واجد شرایط بودن به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر برای کار در هلند ، متقاضیان بین المللی به طور کلی نیاز به موارد زیر دارند:

 

مهارت ها و تجربه هایی که نسبتاً کمیاب هستند.

سطح تحصیلات بالاتر (حداقل لیسانس).

چند سال سابقه کار.

تخصص (به عنوان مثال در IT ، مهندسی یا علوم).

فقط سازمانهای شناخته شده قادر به ارسال درخواست از طرف یک مهاجر بسیار ماهر هستند. این بدان معناست که سازمان باید توسط IND به عنوان یک حامی مالی شناخته شود.

 

شرایط مجوز مهاجرت با مهارت بالا در هلند

برای درخواست ویزای مهاجرتی افراد  ماهر هلند ، باید یک قرارداد کاری یا یک قرار ملاقات (یا یک توافق مهمان برای سخنرانان مهمان) موجود باشد. برای انتقال داخلی به یک شعبه از شرکت بین المللی مستقر در هلند ، اظهارنامه کارفرما از کارفرمای خارجی مورد نیاز است ، که باید شامل مدت زمان انتقال ، نوع استخدام و درآمد باشد.

سایر شرایط عبارتند از:

داشتن گذرنامه معتبر.

داشتن بیمه خدمات درمانی در هلند.

عدم اقامت غیرقانونی در کشور

عدم وجود  اطلاعات نادرست یا ممنوع در مورد برنامه های قبلی.

اتباع خارجی از کشورهایی غیر از استرالیا ، کانادا ، اسرائیل ، ژاپن ، موناکو ، نیوزیلند ، سورینام ، سوئیس و ایالات متحده آمریکا باید ظرف سه ماه پس از صدور اجازه اقامت ، آزمایش سل را انجام دهند.

 

شرکا و فرزندان مهاجران با مهارت بالا نیز مجاز به کار در هلند خواهند بود.

مدت زمان تصمیم گیری برای مجوز مهاجرت با مهارت بالا

اگر کارفرما سازمانی شناخته شده با IND باشد ، پردازش مجوز فقط دو هفته طول می کشد. اگر کارفرما اینگونه نباشد ، ابتدا باید مراحل ثبت نام را طی کنند و این به کل زمان پردازش اضافه می شود.

 

کارت آبی اروپا (بلوکارت)

کارت آبی اتحادیه اروپا اجازه اقامت برای اشتغال اتباع کشورهای ثالث در اتحادیه اروپا است. شرایط کارت آبی اتحادیه اروپا شامل یک قرارداد کاری معتبر یا پیشنهاد کاری الزام آور حداقل یک ساله ، با حداقل حقوق توافق شده است. شرایط شخصی مشابه مهاجران با مهارت بالا نیز اعمال می شود.

از آنجا که روند درخواست برای یک مهاجر بسیار ماهر در هلند از جمله مطلوب ترین موارد برای اجازه کار متخصص در داخل اتحادیه اروپا است و حداقل حقوق توافق شده بسیار پایین تر است ، در حال حاضر هیچ گونه مزایای واقعی برای درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا به جای اجازه مهاجرت بسیار ماهر برای کسانی که قصد اقامت در هلند را دارندوجود ندارد . اگر می خواهید بتوانید در سراسر اتحادیه اروپا حرکت کنید ، دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا (و خانواده های آنها) می توانند پس از اتخاذ موقعیت عالی دیگر (طبق دستورالعمل کارت آبی اتحادیه اروپا) به یک کشور دیگر اتحادیه اروپا نقل مکان کنند. اقامت 18 ماهه (قانونی) در هلند.

از طرف دیگر ، مجوز مهاجرت افراد ماهر هلندی فقط به هلند محدود می شود. همچنین ، از نظر دستیابی به اقامت طولانی مدت EC ، مزایایی نیز وجود دارد. همچنین برای افرادی که قبلاً مجوز مهاجرتی افراد ماهر را داشتند می توانند درخواست تغییر اقامت به کارت آبی اتحادیه اروپا را بدهند .

سال جهت گیری برای مهاجران با تحصیلات عالی در هلند

این مجوز برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EAA / سوئیس است که در سه سال گذشته در یکی از 150 دانشگاه برتر جهان (طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS یا ARWU از دانشگاه جیائو تانگ شانگهای) در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا فارغ التحصیل شده اند .

آنها می توانند برای سال گرایش regeling hoogopgeleide (حاکم با تحصیلات عالی) که به فارغ التحصیلان اجازه می دهد یک سال را در هلند برای کار جستجو کنند ، اقدام کنند. پس از یافتن شغل ، کارفرما باید مجوز کار مهاجر با مهارت بالا را درخواست کند ، اما با حقوق کمتری نسبت به سایر متقاضیان .اگر فارغ التحصیلان ظرف یک سال شغلی پیدا نکردند ، باید هلند را ترک کنند.

اجازه سال جستجو (zoekjaar) برای فارغ التحصیلان در هلند

این مجوز برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EAA / سوئیس است که از دانشگاه های هلند فارغ التحصیل شده اند. پس از اتمام تحصیلات در هلند ، فارغ التحصیلانی که مایل به کار هستند می توانند برای یک zoekjaar (جستجو) اقدام کنند. این یک اجازه اقامت برای یک سال است که به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا به دنبال کار در هلند باشند ، به عنوان مثال به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر. اگر در طول سال جستجو شغلی پیدا نکردند ، مجبورند کشور را ترک کنند.

برای درخواست جستجو ، فارغ التحصیلان باید قبل از پایان تحصیل با IND تماس بگیرند ، زیرا بدون اجازه صحیح اقامت نمی توان در هلند اقامت داشت. برای کسانی که پس از اتمام تحصیلات خود مستقیماً برای یک zoekjaar اقدام نکردند ، اما مایل به درخواست یک مورد هستند ، پس از گذشت کمتر از سه سال از تحصیل ، می توانند برای regeling hoogopgeleide (حکم با تحصیلات عالی) اقدام کنند

 

اجازه کار برای کارآفرینان / مشاغل آزاد در هلند

کسانی که می خواهند برای راه اندازی کار خود به هلند بیایند باید برای اشتغال شخصی درخواست مجوز اقامت کنند (verblijfsvergunning voor arbeid als zelfstandige). برای کسب صلاحیت این مجوز ، کارآفرینان باید شرایط لازم برای عملکرد شغلی خود را داشته باشند و کلیه مجوزهای لازم برای عملکرد شرکت را در اختیار داشته باشند.

همچنین ، فعالیت تجاری آنها باید سود قابل توجهی را برای هلند نشان دهد. این مورد توسط کارشناسان در مینی سریال های دولت هلند مورد آزمایش قرار می گیرد: به عنوان مثال ، وزارت آموزش ، فرهنگ و علوم در مورد یک هنرمند مشاوره می دهد ، اما در بیشتر موارد ، IND از وزارت امور اقتصادی درخواست می کند.

برای تصمیم گیری از سیستم امتیاز استفاده می شود. در سه زمینه امتیاز کسب می شود:

تجربه شخصی (آموزش ، کارآفرینی ، تجربه کار).

تجارت (تجزیه و تحلیل بازار ، محصول / خدمات ، قیمت ، سازمان ، تأمین مالی).

ارزش افزوده برای هلند (نوآوری ، ایجاد اشتغال ، سرمایه گذاری).

کسانی که مایل به کار به عنوان یک حرفه خود اشتغالی در بخش مراقبت های بهداشتی هلند هستند ، باید در ثبت احوال قانون بهداشت فردی (BIG) ثبت نام کنند ، که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط پزشکان فردی را تنظیم می کند. پذیرش در ثبت نام BIG امکان استفاده از عنوان حرفه ای را در سطح بین المللی فراهم می کند.

شرایطی که یکی از مجوزهای قبلی در آنها غیرضروری است

شرایط دیگری نیز وجود دارد که مهاجران خارج از اتحادیه اروپا ممکن است در هلند کار کنند که شامل درخواست یکی از مجوزهای کار قبلی نیست.

 

قبلاً مجوز کار اتحادیه اروپا / هلند را داشته باشید

اگر یک کارفرمای هلندی برای یک شهروند غیر عضو اتحادیه اروپا به دلیل اجازه اقامت هلند برای پنج سال کار (سه سال برای شهروندان ترکیه) در هلند کار کرده باشند ، نیازی به درخواست اجازه کار ندارد.

 

کار در حالی که در هلند محصل است

برای دانشجویان غیراروپایی که برای تحصیل نیاز به اجازه اقامت دارند ، تأییدیه کار زیر در پشت مجوز ظاهر می شود: TWV vereist voor arbeid van bijkomende aard، andere arbeid niet toegestaan ​​(اجازه کار مورد نیاز برای کار اضافی ، سایر کارها مجاز نیستند) . این بدان معناست که اگر دانش آموزان بخواهند کار کنند ، باید درخواست اجازه کار TWV (از UWV) را بدهند و سپس ممکن است حداکثر 16 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی یا تمام وقت در ماه های تابستان (ژوئن ، جولای و آگوست)

مجوز کار برای انجام دوره کارآموزی (مرحله) به عنوان بخشی از تحصیل شما لازم نیست. توافق نامه کارآموزی باید بین کارفرما ، کارآموز و موسسه آموزشی امضا شود.

توجه: دانشجویانی که تابعیت هر کشور اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس را دارند ، محدودیتی در کار ندارند.

کار داوطلبانه در هلند

آیا شما دانشجوی خارج از کشور یا محقق علمی خارج از اتحادیه اروپا هستید و می خواهید کارهای داوطلبانه ای در هلند انجام دهید؟ برای این کار نیازی به اجازه کار (TWV) ندارید ، در عوض ، یک اعلامیه داوطلب (Vrijwilligersverklaring) کافی است. این اظهارنامه به مدت سه سال معتبر است. سازمان ها ، مانند NGO ها ، می توانند برای اعلامیه داوطلب از طریق UWV درخواست دهند.

لطفا توجه داشته باشید ، در صورت عدم نیاز به اعلامیه داوطلب:

شما یک محقق علمی هستید که طبق بخشنامه تحقیقات علمی (2005/71 / EC) اجازه اقامت دارید.

شما در سال گرایش خود هستید.

ویزای تعطیلات کار در هلند

اتباع کانادا ، استرالیا و نیوزیلند بین 18 تا 30 سال می توانند برای برنامه یک ساله تعطیلات کاری (Aus / NZ) یا برنامه تعطیلات کاری (کانادا) در کشور خودشان درخواست دهند و هنگام ورود نیازی به اجازه کار ندارند در هلند. تنها شرط لازم برای ویزای تعطیلات کار این است که بتوانید در هلند از پس هزینه های مالی خود برآیید و در شش هفته اول شغل پیدا کنید.

اجازه کار با یک شریک هلندی / اتحادیه اروپا

افراد بین المللی که از طریق شریک زندگی یا والدین خود در هلند یا اتحادیه اروپا اجازه اقامت دارند ، می توانند بدون محدودیت در هلند کار کنند.

کار در هلند

موسسه حقوقی دادآور نسیم مهر با نام های دادینلی و ترکیه ویت آس نماینده قانونی خدمات مهاجرتی ترکیه ،کانادا ، انگلیس و… در ایران و ترکیه شما را برای رسیدن به هدفتان (مهاجرت به هلند) همراهی می کنند مهاجرت آسان به هلند با  turkey-with-us

برای ادامه مشاهده دیگر پلن های مهاجرت به هلند روی لینک زیر کلیک کنید.

مهاجرت به کانادابرای آشنایی بیشتر و مهاجرت قانونی به هلند و اقامت ارزان هلند هم اکنون درخواست مشاوره رایگان خود را در سایت ثبت کنید.

هلدینگ ترکیه ویت آس

کار در هلند
اقامت ثبت شرکت هلند
اقامت هلند
اقامت در هلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فناوری اطلاعات آرون : طراحی سایت و سئو
طراحی سایت و سئو
دفتر خدمات حقوقی مهاجرت ایرانیان به سوئد
فهرست